Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dag allemaal, Ik zal me even voorstellen! Ik ben Chris Cannabis van de zomer voor t eerst wat plantjes op t balkon gezet en ben nu voor t eerst aan het binnenkweken(wel veel ervaring met opkweken en ervaring in de moestuin). Ik heb een tent van 180x100x100 en een 400watt gloeilamp. Heb nu autoflowering northern light en Royal Cheese staan, 2 doen het goed 1tje matig en 1 blijft maar heel erg klein. Ik heb ze staan op 18-6, 27 graden als de lamp aanstaat, zakt tot de 20 eind vd nacht en een rh van ongeveer 45. Ik geef ook voeding (biocanna, bio Vega, Bio boost, Bio Rhizotonic en Bio Flores volgens bijbehorende bijsluiter)  vanaf de onderkant in bakken en een beetje aan de bovenkant. Nu beginnen mijn bladeren krom te hangen en weet niet waarom, ik vind zelf dat ik al best veel water/voeding geef en vraag me echt af of ik dit nog meer moet doen, De twee grote planten krijgen dagelijks 1,5 tot 3 liter water/voeding en heb ik gemulcht. Geregeld trim ik ze bij om ervoor te zorgen dat het licht er goed door komt en de bladeren niet teveel energie weg trekken bij de bloemen/toppen.

MIjn vraag is dan ook waarom hangen mijn bladeren krom?

Ik denk zelf dat ik mogelijk, te veel voeding en te weinig water geef, te veel stress veroorzaak door het trimmen, uberhaupt te weinig water geef maar bang ben ze te verdrinken.

Ik zou graag wat foto's uploaden maar dat lukt helaas niet.. Alvast bedankt voor jullie tips, zal bij de volgende kweek een net kweekverslag bijhouden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarschijnlijk combinatie teveel voeding,te nat maar zonder foto niet te beoordelen dus zou handig zijn anders

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chris Cannabis gruwelijke naam trouwens :lol:.

Je kan een foto uploaden via je telefoon op deze website bijv. 

https://postimages.org/nl/

Een foto is echt wel een must om te bepalen wat er aan de hand is. 

Probeer anders eens een kweek verslag bij te houden met foto's en info. 

Zodat de ervaren kwekers onder ons je kunnen voorzien van advies. 

Zo heb ik het ook gedaan en doe ik het nog steeds en ben er erg blij mee. 

Groetjes Kluns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx voor de reply's. Heb het er nog met een collega over gehad, die zei idd te veel water, nu twee dagen niks gegeven, de eerste 5 cm is echt kurkdroog, ik heb het vandaag gehouden bij 1,5 liter water.

 

Ook bedankt voor de tip met de foto's! Eens kijken of het werkt: https://postimg.cc/gallery/ntmpfgys/.

 

Zal ook beter een kweekverslag bijhouden de volgende keer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

On 11/26/2019 at 10:59 AM, Chris Cannabis said:

MIjn vraag is dan ook waarom hangen mijn bladeren krom?

Ik denk zelf dat ik mogelijk, te veel voeding en te weinig water geef, te veel stress veroorzaak door het trimmen, uberhaupt te weinig water geef maar bang ben ze te verdrinken.

Je zit goed met je vermoeden.

Blad heeft een functie en niet het op een top vallend licht maakt de top maar juist het blad waar de plant fotosynthese mee pleegt waardoor je toppen gaan groeien.

Alleen onderin waar al minder licht komt doen, de rest aan de plant laten zitten totdat die vanzelf het blad laat vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen week merkte ik vooral dat de temperatuur in de kamer laag was en hierdoor dus ook de tent, ik zag ook dat sommige takjes van de plant rood waren en blaadjes die wat geel waren. Uiteraard de verwarming aangeslingerd en ook flink minder voeding gegeven. Mijn vraag is dan ook waarom het erger wordt. Ze zouden nog 2-3 weken moeten dus t lijkt me wat vroeg dat ze geel worden.

 

20191210_233113.thumb.jpg.66eba0386334dedd5202047a9c1c84c3.jpg

20191210_233105.jpg

20191210_233126.jpg

20191210_233133.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...