Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gtti

Minder smaak in de wiet door CO2 gebruik!?

Recommended Posts

Beste collega's,

ik krijg regelmatig te horen dat mijn wiet minder smaak heeft en dat dat zou komen door het gebruik van CO2.

Ik vind het wel een beetje apart, want ik begin pas bij dag 21 met 450 ppm en ik eindig altijd met max 900 ppm.

Soort: PP

Ik gebruik growcubes als medium.

EC zit in het begin op 1.4 opbouwend tot 1.8 en de laatste week 1.0.

Voeding Yaraliva Calcinit, Kristalon bruin en bitterzout als bladvoeding.

Biologisch is voor mij helaas geen optie.

Waar zou het aan kunnen liggen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel, de veel betere informatie van jouw kant zou zijn hoeveel PPFD je op de meisjes legt? Extra CO2 is alleen zinvol als je hoger gaat dan 1000. Met zo'n hoge lichte druk verandert de plant van type c3 naar c4 en alleen dan is het zinvol (als er geen luchtdichte tent is)! Maar afgezien van de noodzaak ervan, betwijfel ik of het de smaak zal veranderen! Smaak verandert alleen vanwege het soort voedsel dat je ze geeft.

Edited by Yoyneh
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat doe je na de oogst? 

 

En doe je bitterzout standaard als bladvoeding? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweek je opgeblazen foxtail toppen die al snel alle smaak verliezen?

Lui die stellen dat je wiet minder smaak heeft vergelijken het misschien wel met de candy wietjes die tegenwoordig zo populair zijn.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Yoyneh said:

Wel, de veel betere informatie van jouw kant zou zijn hoeveel PPFD je op de meisjes legt? Extra CO2 is alleen zinvol als je hoger gaat dan 1000. Met zo'n hoge lichte druk verandert de plant van type c3 naar c4 en alleen dan is het zinvol (als er geen luchtdichte tent is)! Maar afgezien van de noodzaak ervan, betwijfel ik of het de smaak zal veranderen! Smaak verandert alleen vanwege het soort voedsel dat je ze geeft.

Ik gebruik 600W HPS lampen met dimlux ballasten. Als ik boost zit ik op 755W per m2, maar de dimlux controller dimt vrijwel altijd naar 80% omdat ik de controller laat dimmen op bladtemperatuur. De opticlimate doet z'n best om het allemaal te koelen. Ik werk met een semi-gesloten systeem waarbij ik heel weinig afzuig, enkel voor de onderdruk. Als ik geen CO2 toevoeg loopt de CO2 gehalte terug naar 100 ppm.

PPFD heb ik geen kaas van gegeten, heb net wat zitten googlen, ziet er interessant uit. Ik ben er een tijdje uit geweest, dus ik loop wat achter met de ontwikkelingen. :P

Wat betreft de voeding geef ik ze enkel wat ze nodig hebben, zonder een buffer op te bouwen in de medium. Ik speel met de ratio, begin met veel N(Calcinit) en weinig P en K(Kristalon), daarna minder N en meer P en K.

Verder heb ik niets te klagen kwa opbrengst, maar het kan altijd beter en ik leer nog elke dag bij. :D

18 hours ago, Boefje030 said:

Wat doe je na de oogst? 

 

En doe je bitterzout standaard als bladvoeding? 

Na de oogst wordt alles geknipt, een week drogen in droognetten 18-21 graden en een lv van 50-60%, in een donkere ruimte uiteraard.

Ik gebruik in week 4 bitterzout als bladvoeding, zodat ze in week 5 geen magnesium tekort krijgen.

15 hours ago, lostchild said:

Kweek je opgeblazen foxtail toppen die al snel alle smaak verliezen?

Lui die stellen dat je wiet minder smaak heeft vergelijken het misschien wel met de candy wietjes die tegenwoordig zo populair zijn.

 

Nee absoluut niet, ze zijn juist keihard, compact en ruiken lekker. Ze gaan bij mij ook altijd naar dezelfde coffeeshop en ik hoor altijd hetzelfde verhaal. Ik rook zelf niet dus ik kan er niet over oordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik denk dat dat de smaak is van een suikervrije wiet - niets mis mee, toch?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stuur eens wat monstertjes op naar Vakkie en andere rokers hier (ik niet)

Dan doen zij een gratis smaaktestje voor je.

Want misschien lult de shop wel uit zijn nek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige mensen zeiken altijd maakt niet uit wat je ze brengt.

"Er was toevallig gisteren iemand die had precies de zelfde maar die smaakte wel goed".

Het is altijd, te vochtig, te droog, te donker, te compact, te fluffy haha

Niet dat iedereen zo is.

Kees zijn suggestie is niet zo slecht idee?

 

Aarde wiet smaakt wel vaak beter dan op rfx.

Rfx geeft vaak meer opbrengst en mooiere toppen, maar dat vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doop je wiet in een shisha smaakje, en je hebt een lekker smakende wiet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk zelf dat je ook geluk moet hebben met een eerlijke shop eigenaar. 

En wat @Fatamorgana zegt is ook mijn 'ervaring'.

Waarschijnlijk is je wiet gewoon hartstikke goed maar is het een manier om de prijs te drukken. 

Want waarschijnlijk vragen ze wel voor jouw wietje de hoofdprijs vanachter de kassa... 

Of vragen ze er minder voor? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@YoynehVoor mij maakt het niet zoveel uit, maar er is altijd ruimte voor verbetering.

@Boefje030 Ik ben bang voor schimmels. Zelfs op de manier waarop ik het nu doe heb ik soms schimmels in de toppen.

@Kees A Dat is wel een goede optie voor de volgende keer. Grote kans dat ze maar wat lullen.

@Fatamorgana Aarde heb ik ook goede ervaringen mee, maar je tilt je iedere keer een hernia. Rfx en growcubes zijn top, ik wil nooit meer anders.

@Buyuk Ik hoop dat je een grapje maakt. :P

@Kluns Ze vragen de hoofdprijs natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, geen grapje :) ik ken aantal shops die "speciale" soortjes verkopen. Als je een shisha kenner bent begrijp je gelijk dat het in een shisha goedje is gedoopt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Buyuk said:

Nee hoor, geen grapje :) ik ken aantal shops die "speciale" soortjes verkopen. Als je een shisha kenner bent begrijp je gelijk dat het in een shisha goedje is gedoopt.

Als de shops dat willen doen moeten ze dat lekker zelf weten. Het gaat in ieder geval tegen mijn principes in. Zo gebruik ik ook geen bestrijdingsmiddelen, alleen knoflookwater tegen spint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rfx moet je wel even aan het eind lagere ec geven of gewoon spoelen met afgezuurd water.

2 redenen, met opstarten hoef je minder te spoelen dit scheelt moeite, voeding en tijd.

 

En nu je het over smaak hebt, ik had bij rfx als ik op het laatst eerder moest knippen wel dat mensen zeiden dat er een bij smaakje aan zat.

Toen ik het tot het eind liet staan en  of op tijd ging spoelen hoorde ik er niemand meer over.

Misschien heeft het er iets mee te maken en misschien ook niet maar ik opper het even.

 

Ja gesjouw met aarde is niks waard, en hergebruiken is bij mij nooit een succes geweest.

Edited by Fatamorgana
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fatamorgana

Ik spoel de laatste week met 1.0 EC dan krijgen ze vooral meer N i.p.v. P en K voor de start. De zogenaamde ''PP'' die ik nu heb is met 7-7,5 weken helemaal klaar.

Bij mij klagen ze juist dat er niet genoeg smaak aan zit. Ik hou nu de co2 wat lager, ben benieuwd of het verschil maakt.

En even kijken wat ze deze ronde weer te zeiken hebben. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht als je dat spoelen op jouw manier achterwege zou laten

De variant met spoelen met meer N dan P en K, is voor mij nieuw. Meteen toegegeven dat ik me er nooit in verdiept heb

Spoelen van een plant lijkt me sowieso onzin (maar ja, dat is de eeuwigdurende discussie op forums worldwide)

Maar als je al zou willen spoelen, dan misschien alleen met afgezuurd water?

 

Ik heb ook geen idee. Slechts een suggestie.

 

Kun je iets meer vertellen over je soortje?

7-7,5 week klinkt al als een lekker begin :)

Zijn de oogsten in grammen ook gunstig?

En geeft de shop je - naast dat ze aan je kop zeiken over de smaak - wel een goede prijs? 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A

Ik heb grotere toppen gekweekt in het verleden, maar toen was ik wel bijna 10 weken bezig.

Ik heb met dezelfde opstelling 0,91 gr/per watt gehaald met deze soort. (Rekening houdende dat de dimlux soms ook automatisch moet dimmen).

De prijs is altijd prima, beter dan die tussenpersonen van de growshops.

Verder is het met soortjes altijd lastig te zeggen als je zelf geen roker bent. Vroeger kon ik niet eens het verschil zien tussen een pp en een amnees. Maar al doende leert men hé. :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel n op het laatst kan wel je wiet scherp maken is mij opgevallen ik doe het zelf niet meer.

Ik spoel toch alles weer tot de goede waardes voor ik weer start.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik zeg dat ik dat juist niet doe.

Maar als je te vroeg moet knippen heb je geen tijd om te spoelen meer, dan hebje dat nog weleens.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...