Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Piffer

Bac silicum en organish kweken?!?

Recommended Posts

Hoi growers,

Kreeg te horen van een forumlid dat de bac silicum(zwarte dop goud etiket) niet organisch is, nu kweek ik quasi alles organish, had al veel over silicum gelezen en hop, fles gekocht en maar toevoegen tot nu enkel; is het wel ok voor mijn bodemleven bij alle plantjes als k die silicum toevoeg? Gaat dit mn schimmel-micro-biotoop niet beschadigen of vernietigen?

Grtjs,

en ja weet het nu ook, er is een organishe versie biogenetic silicum...:spell:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het activeert het bodemleven en 

Schat in van niet :tu

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

M.a.w. ok voor het organish bodemleven. Versterkt plantencellen =niet echt zegt.

Kan k terug gaan voeden want die 4 ltr potjes zijn na 8u led weer vederlicht geworden sinds vanmorgen, dageijkse klusje :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het niet 100% organisch betekend niet direct dat het slecht voor een plant is, op a en b groeien ze bv ook prima.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wou gewoon zeker zijn dat het micro/bio leven in de potjes niet beschadigd. Eergisteren is een rondje ph meten met blumat soil meter. Denk de helft van de potjes te hebben gedaan en kwam op uiteenlopende resultaten. Van ph 5.2 tot 7.3 gemeten, maw die micro/bio regelt t dus echt zelf. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel minerale voeding kan een teveel aan natrium geven, wat veelal voor bv verbranden bladpunten zorgt.

Dit vindt het bodem leven niet lekker, voor de rest als je bv silicium gebruikt en niet a b pk wortel alles tegelijk zal dit wel reuze meevallen.

Edited by Fatamorgana
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot hiertoe kregen ze, bacto, melasse, co2 tab en kraanwater ph 7.2 en ec 0.9 en ook al aptus regulator, silicum bac.

Medium heb ik; lavameel dcm, fortus biocompost korrels npk 5-5-5 met beendermeel en vinasse kali. Wormenhumus, lime van biogreen(kalk ca/mg) in plagron lightmix, elk nog een tab van 21gr sannie. In natuur licht zien ze er toch donker groen uit.

Morgen met natural green en yuccah bestuiven. En colonize , fulvic 25 en yuccah voeden aan medium, allemaal PHC producten, welke ik persoonlijk makkelijk vind omdat je een complete info fiche terugvind.  Altijd handig als beginneling dat je terugvind wat waar en wanneer en in welke combinatie te gebruiken.

Grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...