Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Buyuk

Buyuk's 16 x Amnesia Haze

Recommended Posts

Anyway, update? 

Ben benieuwd hoe het bij jouw gaat. 

Fotoooooos:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip video over de bacterien en schimmels kan heel interresant zijn, zonder ondertiteling begrijp ik er maar weinig van :|

@Kluns ik maak wel een update als de lichten aan gaan. Was niet veel te vermelden.

Ik ben vanavond van plan om te toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice, nog een dag of 4/5 dan gaan die van mij  op 12/12. 

Er zitten een paar kleinere tussen, maar dat is niet anders. 

Eens kijken wat het soortje gaat doen. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speciaal voor @Kluns een kleine update. Vandaag was de dag om de dames te toppen. Dat wordt voorlopig uitgesteld omdat ik de schaartjes die ik daarvoor gebruik niet kan vinden. Morgen weer een dag.

Waterbeurten variëren per keer, gemiddeld geef ik ze 300ml per keer. Hoeveelheid watergiften per week houd ik tot nu toe niet bij.

Dames in de kleine potten houden het niet lang meer vol en moeten het liefst zo snel mogelijk overgepot worden. Daar heb ik de ruimte niet voor, dus ik zie wel wat ik er mee ga doen (lees: kliko)

Van de Zkittlez heb ik 2 grote bladeren verwijderd omdat de onderste nodes totaal onder schaduw bleven. Ik merk wel tot nu toe dat het een klein plantje gaat blijven, zij wordt niet getopt.

 

 

20191128_011632.jpg

20191128_011546.jpg

20191128_011825.jpg

20191128_011654.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit. 

Beter als de meine. 

Ik had die buffertab niet moeten toevoegen. 

Gaat lekker:verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan lekker Buyuk, waarom knijp je toppen er niet af trouwens?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kluns ik gebruikte normaal gesproken ook buffertabs, dit keer toevallig niet omdat het op was. 

@420man010 als ik dat probeer dan knijp ik helft van de planten af. Vandaag een bezoekje brengen bij de action, kijken of ze daar kleine scherpe schaartjes verkopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom draait je afzuiging vol gas? 

 

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Buyuk said:

Dames in de kleine potten houden het niet lang meer vol en moeten het liefst zo snel mogelijk overgepot worden.

Er kunnen nog 3 potten bij :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman eerder had ik ook altijd 25 stuks in de tent (120x120). Was meestal overvol en teveel fluff onderin. 

Nu wil ik niet meer dan 16 stuks, heel misschien als alle haasjes het goed doen wordt het 16 haze + 1 zkittlez. 

Afzuiger laat ik volledig aan de frequentie regelaar over, wanneer de afzuiger vol gas draait is het meestal rond de 30 graden in de tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus is je hardware niet op orde, of je klimaat op je kweekkamer niet ok. Het is winter ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de verwarming in de kamer aan :) snachts blijft de temp dan rond de 22/23 graden. Binnenkort ben ik van plan om nog een lamp te kopen van 220 watt, dan moet de verwarming waarschijnlijk uit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor afzuiger gebruik je? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softbox 700m3.

Er zijn ook niet veel bochten in de slang. Alleen vanaf filter een U bocht naar de softbox. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan vind ik het zeer vreemd dat je box volle bak draait. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook als het in de kamer al 21/22 graden is omdat de verwarming aan staat ? Er komt maar heel klein beetje lucht van buiten naar binnen. 

Edit: ik heb 2 x passieve inlaat van 160mm, kan het daar aan liggen ?

Edited by Buyuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

En 1x 160mm afzuiging? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt @vakman

Ik heb ook maar gelijk fotos gemaakt hoe mijn filter staat, en de soort U bocht van de slang waar ik het over had. De filter leunt ook aan de zijwand wat een negatief invloed heeft op de afzuiger volgens mij, hier heb ik geen oplossing voor. Of het veel invloed heeft weet ik niet. 

2 fotos van de frequentie regelaar is kort nadat de rits open ging van de tent.

Update:

Dames zijn vandaag getopt, de wat grotere dames zijn iets lager getopt zodat de hoogte ongeveer gelijk blijft. 

Rij met 5 stuks zijn de wat kleinere dames dan de rest (niet alle 5)

Zkittlez is niet getopt, ik betwijfel ook of ik haar laat afbloeien. Ze blijft erg kort, ik ben er tot nu toe niet tevreden mee. 

20191128_235531.jpg

20191128_235552.jpg

20191128_235614.jpg

20191128_235628.jpg

20191129_000229.jpg

20191129_000155.jpg

20191129_000206.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die filter hangt idd niet ideaal zo, zal zo minder capaciteit hebben.  Passieve inlaat 3 x het oppervlak van je afzuiging. Ik zou alle 4 de gaten gebruiken, ook voor een mooiere luchtstroom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

He buyuk, waarom geen inline filter? Dan ben je van het probleem af plus dat je een hoop ruimte in je tent wint

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zkittles blijft hier ook kort, maar de toppen zijn er niet minder om :tu steenhard en wit als sneeuw.

je afzuiger staat vaak vol gas te draaien (denk ik) omdat je bandwidth op 2 staat en je minimale HZ op 25 (50%).

dus als het 2 graden warmer wordt (bandwidth) dan je ingestelde Temp gaat je afzuiger vol gas draaien tot de ingevoerde Temp weer bereikt is.

Miscchien Eens proberen om je bandwidth op 4 te zetten, ingestelde temp op 23-24c en je minimale Hz op 17 (30% +-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat scheelt idd @Wiekspiet , dan gaat de afzuiging kleinere stapjes maken. Maar het zal in temperatuur toch niet veel schelen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij zal waarschijnlijk wel mee aan moeten passen aan de hardware idd @vakman. flauwere bochten, verwarming, meer passieve inlaten als dat kan.

@Buyuk  waar zit de uitlaat van afzuiger op aangesloten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die U in de slang beneemt de softbox ongeveer 50% van zijn debiet.

Staat (bijna) gelijk aan 2 haakse bochten.

Kan je niet ipv via dat plafondgat 1 vd cooltube gaten die in de zijkanten zitten gebruiken waarmee je geen bottlenecks in het systeem aanbrengt of heeft jouw tent die openingen niet?

Zet je de bovenste plank vh opbergrek net iets lager en dan past dat perfect;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman ik heb onderin 2 openingen waar ik gebruik van maak, voor een extra inkaat zou ik een opening aan de bovenzijde van de zijwand gebruik moeten maken. Dan hangt er een slang naar beneden om als nog van onder aftezuigen. Dat is dan wat ruimte verlies in de tent, als het niet anders kan dan moet het maar.

@greenstuff inline filter kan ook wel in de toekomst, voorlopig heb ik voorkeur aan andere spullen (portomonee leeg) :)

@Wiekspiet ik zal vanavond instellingen van mn regelaar aanpassen, hopelijk gaat mn afzuiger dan niet volle toeren continue. Denk je dat de zkittlez zonder te toppen kwa hoogte het redden naast de haze ? Uitlaat van afzuiger zit een sonoconnect. Uitgang van uitlaat is vrij in de buurt van de raam die op een kiertje staat.

@lostchild dat heb ik in het begin al geprobeerd maar toen was het mij niet gelukt, vanavond zal ik weer kijken wat de mogelijkheden zijn. Het gaat iig om een secret jardin dr3 tent. Als ik de opening voor de cooltube gebruik dan hangt de filter boven de led lampen. Het is een mogelijkheid om de lampen zijwaarts te hangen en de filter in de midden van de tent tussen de 2 lampen in. Dat wordt sowieso heel erg onpraktisch omdat ik niet bij de achterste lamp kan komen om het in hoogte in te stellen. En een 3e lamp hangen gaat ook niet meer lukken.

Vanacht maak ik wel een foto van wat ik precies bedoel. 

Allemaal bedankt voor het mee denken !!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...