Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ChrisvZ

Prachtbladeren maar gele punten - Autoflowers

Recommended Posts

Dag allemaal, dacht laat ik na een jaar lezen ook maar is wat vragen. Ik heb 3 verschillende autoflowers staan en ze zijn allemaal prachtig donkergroen maar 1 plant krijgt last van gele punten.

Planten staan in 21 graden, tussen de 40 en 50% luchtvochtigheid, krijgen spa blauw (ph 6.0) anderhalve liter met 4ml terra bloom, water geef ik op gevoel en optillen van de pot. 
Ze staan onder een Bestva 1000 watt full spectrum licht met alleen de bloeioptie aan (rood licht zoals op de foto)

https://www.plagron.com/nl/producten/terra-bloom

https://bestvaled.com/products/bestva-1000w-led-grow-light

Ik denk zelf dat de autoflower die er last van heeft teveel voeding krijgt maar graag jullie mening.

 

DSC_0016[1].JPG

DSC_0017.JPG

DSC_0019.JPG

DSC_0020.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ik heb 3 verschillende autoflowers staan en ze zijn allemaal prachtig donkergroen maar 1 plant krijgt last van gele punten."

 

Ik zie alleen maar prachtige rode bladeren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Buyuk said:

"Ik heb 3 verschillende autoflowers staan en ze zijn allemaal prachtig donkergroen maar 1 plant krijgt last van gele punten."

 

Ik zie alleen maar prachtige rode bladeren :)

Haha ja. Zal morgen als ik er ben foto's maken met normaal licht. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had r mn eerste kweekje ook last van, voeding halveren en t hielp, bloom is tot 5ml p ltr enkel kan je gerust 1.5 tot 2.5 ml op 1.5 ltr water geven is voldoende denk ik. Meet je ec en ph?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Piffer said:

Had r mn eerste kweekje ook last van, voeding halveren en t hielp, bloom is tot 5ml p ltr enkel kan je gerust 1.5 tot 2.5 ml op 1.5 ltr water geven is voldoende denk ik. Meet je ec en ph?

 

thanks, ga de voeding maar is wat afbouwen inderdaad. EC en ph meet ik niet op mijn aarde setup, op mijn hydro wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Best bij autoflowers je voedingwater meten, geef in de bloei een max van 1.6 1.7 ec , autos hebben weinig extra voeding nodig en ph op aarde tussen 5.8 en 6.5 naargelang groei-bloei @Buyuk heeft er een grafiekje van de ph waardes op aarde kweken, zie je wanneer er meer stikstof en dergelijke bij elke ph waarde beschikbaar is, enkel vind ik het niet terug ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ps mn voeding water altijd ph 6.2 tot 6.5 nu in bloei. Weet niet of naar beneden moet of niet, maar mn medium is tussen 5.8 en 6.2 ph (bluemat ph soil meter:tu)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Piffer said:

Best bij autoflowers je voedingwater meten, geef in de bloei een max van 1.6 1.7 ec , autos hebben weinig extra voeding nodig en ph op aarde tussen 5.8 en 6.5 naargelang groei-bloei @Buyuk heeft er een grafiekje van de ph waardes op aarde kweken, zie je wanneer er meer stikstof en dergelijke bij elke ph waarde beschikbaar is, enkel vind ik het niet terug ;)

Thanks voor de tip, ga ik wat beter in de gaten houden. :-) Het is ook wat lastiger als je 3 verschillende tegelijk in je setup hebt staan haha, maar ja tot nu toe gaat het eigenlijk erg goed. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn 1 ste kweek waren 5 vershillende soortjes autoflowers, 9 planten.....onder 400w x 2 op 120- 240 :rolleyes2:.....indien je niet met tensio werkt, potten lichten of met de vingers ff wroeten, kan je wat sturen in je giften, kreeg in mn kweek toen ook last van bkokkades, grond vanboven kurkdroog en onder kletsnat. Beetje fingerspitszen gefull aanleren :rofl, maar heb k geleerd van al 4 maand quasi elk verslag en vraag/topic te volgen, wf is top!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Piffer said:

Mijn 1 ste kweek waren 5 vershillende soortjes autoflowers, 9 planten.....onder 400w x 2 op 120- 240 :rolleyes2:.....indien je niet met tensio werkt, potten lichten of met de vingers ff wroeten, kan je wat sturen in je giften, kreeg in mn kweek toen ook last van bkokkades, grond vanboven kurkdroog en onder kletsnat. Beetje fingerspitszen gefull aanleren :rofl, maar heb k geleerd van al 4 maand quasi elk verslag en vraag/topic te volgen, wf is top!

Ja gaat prima op gevoel tot nu toe, heb hiervoor al een kweek gedaan met autoflowers maar 4 dezelfde. Ik heb zelfs nog tensio meter en blumat bewatering systeem liggen, niet gebruikt omdat ik dacht ga toch over naar hydro. Lezen op WF is inderdaad top, vooral voor hydro al zoveel geleerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom gebruik je de tensio niet? Toch handig ding me dunkt, sinds k m nu gebruik, no problemo s enkel weder bertje overvoed maar  is intussen bijgestuurd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...