Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Piffer

Eb en vloed bak 120-120 10cm hoogte

Recommended Posts

Ik heb ook zo'n zelfde garland bak. Daarna heb ik daar stroken piepschuim in geplakt  en daarna weer vijverfolie over heen geplakt. Dit heb ik speciaal gedaan om veel betere drainnage te krijgen.  Eerst liep die bak heel slecht leeg. Daar zitten namelijk van die randjes van 1mm dik in wat totaal bijna geen effect hebben. Na die stroken met die vijverfolie als ik dan altijd in 8min deed vloeden liep de bak altijd in ongeveer 10/12min weer snel leeg.  Heb een beetje een deense bodem proberen te nabootsen. Dit is niet helemaal gelukt. Met vijverfolie blijft er altijd op sommige plekken wat  water staan.   Daarom heb ik altijd last van die kleine klote vliegjes. Maar in principe doen die kleine vliegjes helemaal niks. Maar ontstaan als ergens vocht blijft staan.  Heb er geen last van. Van geschimmel, algen of condens geen last. Gewoon na iedere ronde ff met chloor poetsen en je zit goed denk ik.

Alleen las ik dat je "ebben" doet doormiddel van wegpompen dus dat is anders dan in mijn situatie.  Ik vind eb en vloed echt een mooi systeem alleen moet je echt een lekkere bak hebben die je kan kopen voor een 120tent. En die is er niet zo vind ik. Want die Deense bodems hebben van die achterlijke maten en randen van 5cm hoog.  Het beste is de maat van die garland 120 want die heeft mooie hoge randen  en dan de vloer van die bak als een Deense bodem.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/11/2019 at 9:47 PM, Kees A said:

Ze bestaan wel.

Maar vooral in Amerika.

De linkjes hierboven geven ook aan waar je ze kan kopen (tenminste 1 type) dichter bij huis.

De eerste link is van een Franse keten die blijkbaar ook een vestiging in Belgie hebben.

De 2de link is een Nederlands bedrijf, maar de bakken zelf zijn (voor zover ik weet) nergens voor consumenten te koop.

Was een Duitse growshop die ze verkocht, maar die is er mee gekapt omdat ze tijdens het transport kapot gingen.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman terug naar jou vraag, zonder de folie heb je niet direct kans op lekkage's. Ik kreeg dat advies voor extra folie te gebruiken van de gs. Wat precies de achterliggende gedachte is weet ik niet. Ik had de folie al staan dus ik gebruik het lekker. 

Als het dubbelop is so what, lekker boeiend. Veel forum leden doen sommige dingen dubbelop. 

Als de vijverfolie slechte invloed heeft op mn klimaat enzo dan is het ander verhaal. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...