Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Alice

110 x 110 aardebak all sannie's way 25 x criticall autoflower

Recommended Posts

Haai allen,

Een lange tijd geleden dat ik hier ben geweest maar ik heb er veel zin aan om jullie mee te nemen in deze grow uitdaging.

Setup:

600 watt hps met evsa boost

Green qube 120 tent

800 m afzuiger

Aardebak gebouwd met daarin lightmix en de voeding van Sannie.

Lichtschema 22/24

Temperatuur is nu rond de 24 graden . Heb de lamp op 400 staan en lekker dicht erop zodat ze niet veel verder gaan strekken. Lv is rond de 60

En nu wachten tot ze kracht in de poten. Krijgen . Op of aanmerkingen zijn altijd welkom. I'll keep ya guys poster!

Peace

 

IMG_20191101_234614_1.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey leuk, nog niet veel gezien zo alles in een bak,, hoeveel ltr is dat dan ongv. Plus heb je nog andere zaken buiten de sannies way toegevoegd of enkel het 4 stappen plan? Ik volg je allesinds

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!

Ik heb zon 300 liter erin. Naast Sannie heb alleen wat roots gegeven. Ik zal verder geen andere producten gebruiken all Sannie! Ga Sannie nog wel even vragen hoe het zit met autoflowers en bloei voeding.sappie meer of sappie minderr..Leuk dat je meekijkt! 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf nog maar 5 -6 maand bezig en nu mn derde kweek ook sannie s way, enkel wormenhumus , lavameel en beetje bio ourdoor korrelmest erbij, ook lime(camg) van biogreen., tip die k je nog kan geven is je kan ook de manier van sannie goedkoper houden, kijk ff op

www.bioplantenvoeding.nl

En www.deduurzametuin.nl kan je ook dezelfde producten ander label en hoppa , weer wat euros in de zak voor andere spullen.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Alice! Goed om eindelijk een meisje hier te ontmoeten (als je bent ; )!
Geweldig dat je de oude school op gaat met een HPS en een grote pot! Maar ik moet je zeggen, ze zijn allemaal LED-freaks hier en nemen min of meer een grote kak op je, als je tegen hun filosofie zwemt, echt waar! Dus, trek een kort rokje aan en heb die push-up klaar !! Zo'n macho-site, maar ik heb je gewaarschuwd, weet je!  :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!

Haha meen je.. gelukkig doe ik het wel biologisch kunnen ze daar niks op aanmerken;). Voor nu is het nog even hps. maar in de nabije toekomst wil ik zeker led eens proberen. Ik ben wel wat macho praat gewend hoor, Let Them bark;p

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is mij iig nooit opgevallen dat dit zo'n macho site is :wacko:

Voor zover ik weet is het algemeen bekend dat beide lichtsystemen hun voor en nadelen hebben, maar meningen verschillen hier en daar en dat mag

Ik vind de LED kwekers juist heel relaxed terwijl ik voorlopig nog even bij HPS blijf :tu

Kan ook net zo goed een vent zijn :rofl

Succes met je kweek

Hoe kom je op de keuze voor autoflowers trouwens?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Yoyneh said:

Maar ik moet je zeggen, ze zijn allemaal LED-freaks hier en nemen min of meer een grote kak op je, als je tegen hun filosofie zwemt, echt waar! Dus, trek een kort rokje aan en heb die push-up klaar !! Zo'n macho-site, maar ik heb je gewaarschuwd, weet je!  :head_hurts_kr:

De enige die hier de stoere macho uithangt ben je toch echt zelf...   Ik heb van jou nog niet 1 normale post gezien :whistling

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit. 

Leuke bak ook. 

Succes met je kweek. :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Yoyneh said:

en nemen min of meer een grote kak op je, als je tegen hun filosofie zwemt, echt waar! Dus, trek een kort rokje aan en heb die push-up klaar !! Zo'n macho-site, maar ik heb je gewaarschuwd, weet je!  :head_hurts_kr:

Denk dat je een aantal zaken door de war haalt.

Als iemand een andere mening aanhangt, dan zie ik daar zelden of nooit ongefundeerde kritiek op.

Wie biologisch wil kweken... vooral doen. Leerzaam (zelfs ik ben nu met tabs en bacto aan het kutten)

Wie met HPS wil kweken... prima. Bewezen methode. Betaalbare methode. Dat mensen dan zeggen 'waarom probeer je geen led?', is goed bedoeld en ik zie zelden iemand de ander om de oren slaan met onaardige argumenten.

Jij hebt het over "filosofie", en zo zou je 'organisch', 'mineraal', 'HPS' of 'led' kunnen definieren.

Maar voor het maken van die keuze (tegen de filosofie inzwemmen, zoals jij het noemt), daar zal zelden iemand hier je mee om de oren slaan.

Anders wordt het als je gewoonweg klinklare onzin uitkraamt.

Nu heb ik te weinig verstand van led om daar iets zinnigs over te zeggen als het de diepte ingaat. Maar als @Wietefras tegen je ingaat, ben ik toch eerder geneigd hem te volgen dan jou.

Hij wordt namelijk op een van de grootste forums ter wereld nog als autoriteit gezien op dat gebied. Jouw bron, als ik het me goed herinner, was een meneer van Philips die je ooit op vakantie ontmoet hebt. 

Nog zo eentje: Is cannabis een C3 plant of een C4 plant en de discussie over Cannabis en de behoefte aan donkere periodes. Je gaf weliswaar een wetenschappelijk document maar daar bleek dit nergens uit. Op praktijkvoorbeelden die ook aangaven dat planten zoals autoflowers de hele rit uitzingen in 24/0 ging je niet in. Wel de slimmerik uithangen, maar als het er op aan komt, afhaken. Ik weet ook te weinig van C3 en C4 af, om er iets wetenschappelijks aan bij te dragen.

Echter is er ook hier eens een discussie over bepaalde muziek gestart. Niet dat die heel relevant was voor dit forum, maar het zegt wel iets over jouw denkwijze.

Je zegt iets dat aantoonbaar feitelijk niet klopt. Wat je zei was ook geen mening ("Techno wordt eigenlijk alleen nog maar in NL en BE gedraaid") want als dat een mening is, dan kun je ook zeggen dat volgens jouw mening Parijs in Groot-Britannie ligt. Je mag het zeggen, maar dan zit er een steekje bij je los.

In die (nogmaals: niet-relevante) discussie, kwam je daarna met nog wat rookgordijnen waaruit bleek dat je er echt niks van afwist. En toen zei je: "Dit was mijn laatste bijdrage." 

Ik denk dat dit een beetje is hoe jij in elkaar zit. Je zegt wat met grote stelligheid. Je krijgt een tegenargument. Dat kan een mening zijn of een feitelijke onderbouwing. Je moet bakzeil halen, en vervolgens ga je in een ander topic de 'tegensprekers' van macho-gedrag beschuldigen. Of schapen noemen die overal achteraan hobbelen, of met de verkeerde intenties kweken.

Edited by Kees A
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook heel benieuwd naar een mooi verslag overigens! :)

Mooie en bijzondere opzet

Succes!

 

Ik heb ook zo'n Blumat Tensiometer gekocht. Kost niet veel.

In het verleden wel eens een hele kweek verprutst omdat ik teveel water gaf.

Nu heb ik die Tensiometer en die weerhoudt me er van om te snel water te geven (je denk al snel 'zou er niet wat water bij moeten?' Nee dus)

Op dit moment is bij jou alles nog piepklein en zo'n Tensiometer heeft blijkbaar (zo als ik het begrijp) pas nut als je wortels iets verder ontwikkeld zijn.

Maar het ding kost niet veel en gaf mij wat rust in mijn kont qua watergeven, en gemoedsrust.

Wellicht iets voor jouw grote bak.

Edited by Kees A
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi geschreven @Kees A, ik zat gisteren nacht te lezen over "macho" en "filosfie" maar vond het niet reacheren waard.

 

 @Alice ik heb al een tijdje niemand gezien die een verslag bij houd met een aardebak, veel succes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweek Alice!
Ik ben ook vrij nieuw hier maar het bevalt me prima.
@Kees A snijdt een paar goeie punten aan.
Er zitten er een paar bij die snoeiharde kritiek geven, maar vaak is het wel oprecht en bedoeld om je te helpen.
Ik vind het persoonlijk juist leuk dat mensen fanatiek zijn hier, dat maakt voor mij het forum aantrekkelijk.
Wat ik dan persoonlijk weer niet snap is dat er over LED freaks en macho's wordt gepraat....
En je vervolgens over korte rokjes en push up bh's gaat zitten lullen lol.
Anyways good luck Alice, i'll follow you into the rabbit hole.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de foto staan die sprieterige plantjes al op omvallen.

En dan de lamp er goed dicht op?

Ik denk dat dit kweekje al voorbij is.

R.I.P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zijn of er moet nog aarde bijgedaan worden tot de eerste lobblaadjes en kunnen ze meer wortel schieten langs de stam,wie weet???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zonde zijn, vind t een leuke setup, al zou k zelf enkele plankjes of plastieken plaatjes nemen, sleufjes inmaken tot de helft zodat je dit in elkaar klikt, je vakjes krijgt zodat er geen wortelwar is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En Alice is gauw naar Wonderland vertrokken zo lijkt het. Ben het met @FoolOnTheHill eens, deze kweek is gedoemd te mislukken. Heb je nou 20-30 zaden in die bak ontkiemd in een 120x120 bak? Beter buiten de bak ontkiemen zodat je de mongols er nog uit kunt vissen en/of verdeeld over de bak kunt planten, nu ben je aan de goden overgeleverd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn eerste kweek ooit was in twee kuipen van 90 liter met elk 9 plantjes,doe ik nooit meer want bij de minste fout kan je moeilijk corrigeren want alles zit in één bak.Planten apart kan men apart behandelen nu niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaai sjillers,

 

Nou nou de sprietjes hebben het overleefd hoor. Niet dat ik daar aan twijfelde. Ook heb ik geen freaks er tussen zitten maar dit is geluk hebben. Blad ziet er goed uit. Geef ze nu bacto en wat knoflook water prev beestjes. Heb de lamp nu om gezet van 400 naar 600. Ik hoop over een week bloei te zien. Temp. Is rond de 25 a 26, lv rond 57.

Ga straks een netje erboven hangen om er een mooi vol veldje van te maken.

Greetz,

IMG-20191116-WA0015.jpeg

IMG-20191116-WA0011.jpeg

IMG-20191116-WA0013.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/9/2019 at 10:18 PM, pindarots123 said:

En Alice is gauw naar Wonderland vertrokken zo lijkt het. Ben het met @FoolOnTheHill eens, deze kweek is gedoemd te mislukken. Heb je nou 20-30 zaden in die bak ontkiemd in een 120x120 bak? Beter buiten de bak ontkiemen zodat je de mongols er nog uit kunt vissen en/of verdeeld over de bak kunt planten, nu ben je aan de goden overgeleverd. 

Nee, allemaal in potjes eerst ontkiemt daarna in de bak. Volgende keer laat ik ze idd wat langer aansterken in de potjes. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/2/2019 at 11:44 AM, Kees A said:

Ben ook heel benieuwd naar een mooi verslag overigens! :)

Mooie en bijzondere opzet

Succes!

 

Ik heb ook zo'n Blumat Tensiometer gekocht. Kost niet veel.

In het verleden wel eens een hele kweek verprutst omdat ik teveel water gaf.

Nu heb ik die Tensiometer en die weerhoudt me er van om te snel water te geven (je denk al snel 'zou er niet wat water bij moeten?' Nee dus)

Op dit moment is bij jou alles nog piepklein en zo'n Tensiometer heeft blijkbaar (zo als ik het begrijp) pas nut als je wortels iets verder ontwikkeld zijn.

Maar het ding kost niet veel en gaf mij wat rust in mijn kont qua watergeven, en gemoedsrust.

Wellicht iets voor jouw grote bak.

Hey Kees,

 

Ja ik zit ook te denken voor tensio meters! Wil die zeker toevoegen. Meten is weten nietwaar. Als ik wat cash heb ga ik ze zeker aanschaffen .

Thnks!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/10/2019 at 8:17 AM, hazer4 said:

Mijn eerste kweek ooit was in twee kuipen van 90 liter met elk 9 plantjes,doe ik nooit meer want bij de minste fout kan je moeilijk corrigeren want alles zit in één bak.Planten apart kan men apart behandelen nu niet.

Ja ik zou het ook nooit proberen .met een minerale setup. Maar met deze bio organische ronde durf ik het wel aan. Een gok is het zeker maar ik vind het wat hebben zon grote bak. We gaan het meemaken !

Thnks

 

GrZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...