Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tetrahydrocannabinol

Vervelende situatie: pakket met zaden geopend door douane

Recommended Posts

Hoi,

Ik kreeg vorige week vrijdag het vliegend schijt toen ik naar het postkantoor ging. Ik had lekker wat landraszaden besteld bij een spaanse website. Het duurde meer dan een week voordat het pakje aankwam, maar op de track and trace was niets te zien.

Toen ik in de auto was en het pakje wou openen zag ik van boven, waar de enveloppe open moet een witte sticker met daarop in het rood: DOUANE ONDERZOEK EN OPSPORING.  Toen ik die sticker weghaalde zag ik dat het pakje geopend was. Maar toen ik verder keer, leek het wel alsof de rest niet was aangeraakt. De zaden zaten in een plastic doosje en dat doosje bevondt zich in een folder die dicht as geplakt met plakband. EN die plakband was nog volledig intact. Echter die folder was een folder vol met fotos van wietplanten. Dus dat zullen ze wel gezien hebben.

Ik ben er echter niet helemaal gerust in want ik woon in Belgie waar zaden illegaal zijn.

Ik heb ook al gebeld met BPI clearance (internationale afdeling van de post). En ze vertelden me dat ze het ook bizar vonden en dat volgend hun het pakje niet bij de douane heeft gelegen. De sticker van de douane konden ze niet verklaren. Ze vertelde me aan de telefoon dat ze zich miss van pakketje vergist hadden en dan terug dichtgeplakt hadden. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze dat zomaar zeggen en dat er ergens stond genoteerd cannabiszaden. Je hoort het al, ik begin een beetje para te worden. Op dit moment heb ik nog een buitenkweek die te drogen hangt en ik heb mijn moeders thuis die ik al bijna 20 jaar bijhoudt.(ze zijn net als mijn kinderen).

Zou ik me zorgen moeten maken? Waarom zouden ze in godsnaam een illegaal product zomaar toesturen? Waarom het pakketje openen en duidelijk sticker erop zetten? Ik vrees dat dit aan de politie wordt doorgegeven en dat ik me vroeg of laat aan een bezoek kan verwachten. 1.5 jaar geleden was de politie bij mijn buren geweest omdat ze dachten dat ik cannabis kweekte (geur buitenplanten). Voor de rest nooit meer iets van gehoord. En nu dit. Vandaar mijn angst....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je wel goed gekeken of je achtervolgd ben geweest toen je van het postkantoor naar je auto liep? Ik heb gehoord dat ze in dit soort gevallen altijd in teams van drie werken; agent 1 signaleert je aanwezigheid en geeft dit door aan agent 2, welke zich aan de overkant van de straat bevindt, veelal verdekt opgesteld terwijl hij een plattegrond/krant leest. Agent 3 is de zogeheten 'tailer' en houdt 30-50 meter afstand. Op het moment dat je dan wegrijdt in je auto dragen ze je over aan een mobiele eenheid van 5 wagens, welke ter ondersteuning nog radar -en hittezoekende camerabeelden van de helikopter kunnen opvragen. Ik weet uit betrouwbare bron dat ze cannabiszaden die per post verstuurd worden in België namelijk zeer serieus nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijpelijk je angst.

Nu weet ik niet hoe druk de douane en de politie in België zijn.

En hoeveel zaden je had besteld.

Ze zullen ook wel hun prioriteiten hebben, dus denk niet dat ze op bezoek zullen komen.

Misschien tijdelijk je oogst en je moedertjes elders onderbrengen?

Denk niet dat het nodig is, maar voor je gemoedsrust.

 

Denk wel dat als ze je echt iets wilden 'aandoen', dat ze dan het pakketje in beslag hadden genomen (of gewoon in de prullenbak geknikkerd)

En dat de politie dan al gebeld had of effe langs was gekomen.

Douane en politie hebben wel wat beters te doen, dan een klein kwekertje te koeieneren (wordt dat woord nog gebruikt?)

Of je moet een kleine 1.000 zaden hebben besteld....

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakketje van drie,vijf, tien zaden daar maken ze zich niet druk om,maar als ze bv twee pakketten gezien hebben met zelfde naam van zogezegde breeders en er waren bv bulkzaden bij dan nemen ze die bulk wel serieus maar laten ze dat kleine pakketje van jou gerust.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het waren 2 pakjes van 10 zaden en dan had ik nog een pak freebees van 10. Allemaal regulier.

Mja we zullen zien of er iets gebeurd. Ik denk eigenlijk niet dat er iets gaat gebeuren omdat ze het pakketje doorgestuurd hebben. Normaal, als iets illegaal is, dan sturen ze het niet door maar dan wordt het in beslag genomen. En het zou toch ook dom zijn om mij te verwittigen door die sticker erop te plaatsen.

Het is echt wel kut want ik wilde een cbd kweekje gaan beginnen voor mezelf binnen :(. Denk dat ik toch zeker 6-12 maanden ga wachten nu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De douane doet ook routine controles, dan kiezen ze willekeurig wat pakketten uit die gecontroleerd worden. 

Het kan natuurlijk ook zijn dat er een wietgeur aan het pakket zat en het door een hond is "ontdekt" .

Maar als het een probleem was geweest hadden ze het echt niet dichtgeplakt en bij jou bezorgd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, pindarots123 said:

Heb je wel goed gekeken of je achtervolgd ben geweest toen je van het postkantoor naar je auto liep? Ik heb gehoord dat ze in dit soort gevallen altijd in teams van drie werken; agent 1 signaleert je aanwezigheid en geeft dit door aan agent 2, welke zich aan de overkant van de straat bevindt, veelal verdekt opgesteld terwijl hij een plattegrond/krant leest. Agent 3 is de zogeheten 'tailer' en houdt 30-50 meter afstand. Op het moment dat je dan wegrijdt in je auto dragen ze je over aan een mobiele eenheid van 5 wagens, welke ter ondersteuning nog radar -en hittezoekende camerabeelden van de helikopter kunnen opvragen. Ik weet uit betrouwbare bron dat ze cannabiszaden die per post verstuurd worden in België namelijk zeer serieus nemen.

Ja heb dit ook gehoord. 

 

Waterboarding is de volgende stap

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie hebben waarschijnlijk gelijk maar ik voel me echt niet meer op mijn gemak nu. Ik ga zeker een half jaar tot een jaartje wachten voor ik opnieuw begin. Zo jammer, ik had net fantastische zaden gekregen. Ik wilde killer a5 haze, a5 haze bx, ag13 bx en a5 x c5 haze kweken voor lekkere sativas te hebben in de zomer :(:( :( . vEn daarna wilde ik een lekker kush kweekje doen met white og, fuel en white fire + bubba kush. Ik vind het zo leuk om tijdens die donkere wintermaanden binnen een zomertuintje te hebben. Echt deprimerend maar ik kan het risico gewoon niet nemen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem t risico wel, heb na 1 ste kweek in living geknipt, gevolg 4 app hebben blauwe lijn gecontacteerd voor wietgeuroverlast en weet niet hoe maar ze stonden direct aan mijn deur, heb me eruit geluld dat k 5 gr per dag rook vandaar de geur, dit is 4 weken geleden en flikken zeiden nog tot binnen 4 weken, intussen 3 kweekjes opgestart en als ze me pakken is t zo....eigen gebruik...zelfvoorzienend...hopelijk blijven ze weg en ik onder de radar.:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Piffer said:

Neem t risico wel, heb na 1 ste kweek in living geknipt, gevolg 4 app hebben blauwe lijn gecontacteerd voor wietgeuroverlast en weet niet hoe maar ze stonden direct aan mijn deur, heb me eruit geluld dat k 5 gr per dag rook vandaar de geur, dit is 4 weken geleden en flikken zeiden nog tot binnen 4 weken, intussen 3 kweekjes opgestart en als ze me pakken is t zo....eigen gebruik...zelfvoorzienend...hopelijk blijven ze weg en ik onder de radar.:whistle:

Bedankt dat je me weer hard hebt laten lachen vandaag, zoiets achterlijks had ik al een tijdje niet meer voorbij zien komen op dit forum :rofl Man man man...

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Algoed is t weer geen diarree die de hond niet lust he pinda....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pindarots123

Ik vind het knap dat jij er chocola van kan maken.

Kon er zelf geen touw aan vast knopen.

Maar Piffer is een beetje druk in zijn hoofd soms, zo lijkt het. Niks mis mee, maar wat er in zit, moet er uit bij hem, zo lijkt het.

Vandaar dat hij nogal snel, vaak en veel op het forum knalt.

Enige rust, tot tien tellen en dan pas posten, zou voor ons (en voor hem) waarschijnlijk fijner zijn.

Want ik waardeer zijn grow journal, maar ik kan het tempo van 'vragen lezen' gewoonweg niet meer bijhouden.

Laat staan er op antwoorden. Als ik nog over een eventueel antwoord aan het nadenken ben, staat de volgende vraag er al.

Ook ontgaan mij soms enige Vlaamse woorden of opmerkingen. Mooi dialect, maar niet altijd even begrijpelijk voor een echte kaaskop.

 

@tetrahydrocannabinol Denk dat je té voorzichtig bent, maar ik kan me ook wel enigszins in je situatie verplaatsen.

Edited by Kees A
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat natuurlijk om het feit dat, ondanks dat er politie aan zijn deur is geweest vanwege wietgeur overlast 4 weken geleden, hij nu simultaan iets van 3 verschillende grow-journals aan het bijhouden is. Het spreekwoord 'een gewaarschuwd mens telt voor 2' ontgaat deze man kennelijk. Hij heeft inmiddels vijftig planten in de groei en in de bloei staan terwijl de politie aankondigt om nogmaals langs te komen. Om hem heen wonen mensen die kennelijk direct de politie bellen bij overlast. Dat 50 planten 'voor eigen gebruik' zou zijn is op dat moment natuurlijk een volkomen ongeloofwaardig argument. Bovendien woont de beste man in België waar de strafmaat voor cannabis kweken vele malen hoger ligt dan in NL...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk zijn je zaden gewoon door een hippy in spanje die knetter stoned was ingepakt die met zijn wiet vingers jouw hele doos besmeurt heeft.

En hierna zijn de dozen bij de douane neergezet en is er een hond langs gelopen en ging de hond af en keken ze hier in en dachten ze jezus al dat gezoek voor dit.

Zou mij er niet zo druk om maken want als zij jouw wouden pakken hadden ze dat nu wel gedaan, wat wel kan zijn is dat je adres wellicht bekend is maar douane is niet direct de narcotica.

deze kijken gewoon wat zit erin en is het illegaal ja of te nee.

Mocht het wel zo zijn en pindarots zijn opsporing methode klopt dan heb je wel de kans zoals boefje zegt dat ze je gaan waterboarden tot je zegt waar de rest is,maarja risico van het vak.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/31/2019 at 3:12 PM, tetrahydrocannabinol said:

...ik woon in Belgie waar zaden illegaal zijn.

Beter informeren want zaden zijn helemaal niet illegaal in Belgie.
Al heb je een extra koelkast staan voor je verzameling wietzaden. Geen enkele wet die je overtreed.

Denk dat overheden trouwens wel wat beter te doen hebben dan te debatteren over het al dan niet verbieden van cannabiszaad.
Recreatief wietgebruik is en blijft een taboe in Belgie. Medicinaal gaat het de 'goede' kant.

Moment dat jij je zaadje de grond induwt, overtreed je de wet ;)

Dat even rechtgezet te hebben, snap ik je para-modus wel. Dat zou ik ook zijn als ik m'n zaden op die manier moet ontvangen.
Maar om eerlijk te zijn, zou dat me niet tegenhouden om m'n eigen wiet te kweken. Het is dat of dure troep moeten kopen en roken.
Een liefhebber is niet te snel tevreden en je wilt toch weten wat je rookt !

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoekt er iemand nog goeie zaden die heel goedkoop zijn? ik koop ze altijd op www.wiet-seeds.nl ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, SnukHorzel said:

zoekt er iemand nog goeie zaden die heel goedkoop zijn? ik koop ze altijd op www.wiet-seeds.nl ;)

 

1 hour ago, Kees A said:

Slappe spam sukkel

ik koop ze altijd op www.weed-zaden.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...