Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dèlamo

HELP van lange blowers nodig

Recommended Posts

3 minutes ago, Kees A said:

Dankuwel dokter, voor uw verhelderende uitleg.

U bedankt voor de bump op deze thread waardevolle wietforum-poster

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Dèlamo said:

Misschien kan je niet begrijpend lezen? Het heeft geen langdurig nadelig effect op het hart als in dat je er de rest van je leven last van hebt, maar je hart gaat wel degelijk door het blowen zo'n 30 minuten tot een uur een andere klopfase in en dat kan altijd een hartaanval opleveren doordat er koolmonoxide in het bloed komt en het hart harder moet werken met minder zuurstof.

Een hartaanval lijkt me op de lange termijn ook niet zo gunstig voor het hart, of wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, cannarie said:

Een hartaanval lijkt me op de lange termijn ook niet zo gunstig voor het hart, of wel?

Pas als je een hartaanval hebt gehad dan niet nee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb voor de eerlijkheid de jellinek link en je begin post eens gelezen.

In de link staat dat je als hartpatient  een enigszins vehoorgd risico hebt. Maar om dat in een context te plaatsen, dat heb je ook als je een trap op loopt.

Je bent een jongen van 23 zonder hartafwijking (neem aan dat je dit wel benoemd zou hebben). Neem ook aan dat je ook niet de zelfde klachten ervaart tijdens bijv het sporten als je hart ook harder moet werken.

Wat jij hebt ervaren is paranoia met waarschijnlijk hyperventilatie, dystonie en somatiesatieklachten tot gevolg. En ja, met stress heb je ook even een verhoogd risico op een hartaanval ;)

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, cannarie said:

Heb voor de eerlijkheid de jellinek link en je begin post eens gelezen.

In de link staat dat je als hartpatient  een enigszins vehoorgd risico hebt. Maar om dat in een context te plaatsen, dat heb je ook als je een trap op loopt.

Je bent een jongen van 23 zonder hartafwijking (neem aan dat je dit wel benoemd zou hebben). Neem ook aan dat je ook niet de zelfde klachten ervaart tijdens bijv het sporten als je hart ook harder moet werken.

Wat jij hebt ervaren is paranoia met waarschijnlijk hyperventilatie, dystonie en somatiesatieklachten tot gevolg. En ja, met stress heb je ook even een verhoogd risico op een hartaanval ;)

Ik werd wel paranoia, maar ging niet hyperventileren. Kreeg wel een paniekaanval de eerste keer waardoor ik ging trillen. Had net weer even last met slikken ineens, sinds ik geen amnesia meer rook word ik in ieder geval niet meer paranoia. Het moeite hebben met slikken is wel het meest vervelende, want als ik dan drink of iets eet stik ik soms bijna

Edited by Dèlamo

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, cannarie said:

Heb voor de eerlijkheid de jellinek link en je begin post eens gelezen.

In de link staat dat je als hartpatient  een enigszins vehoorgd risico hebt. Maar om dat in een context te plaatsen, dat heb je ook als je een trap op loopt.

Je bent een jongen van 23 zonder hartafwijking (neem aan dat je dit wel benoemd zou hebben). Neem ook aan dat je ook niet de zelfde klachten ervaart tijdens bijv het sporten als je hart ook harder moet werken.

Wat jij hebt ervaren is paranoia met waarschijnlijk hyperventilatie, dystonie en somatiesatieklachten tot gevolg. En ja, met stress heb je ook even een verhoogd risico op een hartaanval ;)

Je benoemd veel, maar komt niet met een oplossing oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Dèlamo said:

Je benoemd veel, maar komt niet met een oplossing oid.

Als jij een angstaanval hebt en denkt dat je dood gaat, lijkt mij het toch helpen als je weet dat dit een waanbeeld is.

Wat had je anders van ons vewacht? Als jij (bepaalde soorten) wiet niet kan handelen is er maar 1 oplossing toch?

Ik rookte zelf vroeger ook heel veel tot ik me steeds ongemakkelijker ging voelen van het effect. Toen ben ik gestopt.

Je zou kunnen overwegen je heil te zoeken in soortjes met hogere concentraties cbd om de thc paranoia een beetje uit te balanceren. Doe zelf ook niet anders meer.

Overigens was mijn reactie er in eerste instantie op gericht op jouw bewering dat (zoals klaarblijkelijk iedereen weet) wiet tot een hartaanval kan leiden. Terwijl het eerste gedocumenteerde sterfgeval tgv cannabis nog moet plaatsvinden

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, cannarie said:

Als jij een angstaanval hebt en denkt dat je dood gaat, lijkt mij het toch helpen als je weet dat dit een waanbeeld is.

Wat had je anders van ons vewacht? Als jij (bepaalde soorten) wiet niet kan handelen is er maar 1 oplossing toch?

Ik rookte zelf vroeger ook heel veel tot ik me steeds ongemakkelijker ging voelen van het effect. Toen ben ik gestopt.

Je zou kunnen overwegen je heil te zoeken in soortjes met hogere concentraties cbd om de thc paranoia een beetje uit te balanceren. Doe zelf ook niet anders meer.

Overigens was mijn reactie er in eerste instantie op gericht op jouw bewering dat (zoals klaarblijkelijk iedereen weet) wiet tot een hartaanval kan leiden. Terwijl de eerste gedocumenteerde sterfgeval tgv cannabis nog moet plaatsvinden

Ik had niet zo lang geleden een artikel gelezen waar een vrouw is overleden omdat door de wiet haar ademhaling niet goed kwam oid, ben zelf ook een aantal keer tijdens het proberen in Slaap te komen wakker geschrokken omdat mijn ademhaling en stopte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je er last van hebt, waarom doe je het dan nog ?

Misschien is het een mooie tijd om ermee te stoppen.

Er is pas nog een docu geweest met wat er tegenwoordig allemaal voor verontreinigingen in coffeeshopwiet zitten.

Zou lekker een pauze inlassen, en als straks de overheidswiet verkocht gaat worden die eens gaan proberen.

Die zal een stuk schoner zijn, betere kwaliteitscontrole. Misschien is dat de oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, soca said:

Als je er last van hebt, waarom doe je het dan nog ?

Misschien is het een mooie tijd om ermee te stoppen.

Er is pas nog een docu geweest met wat er tegenwoordig allemaal voor verontreinigingen in coffeeshopwiet zitten.

Zou lekker een pauze inlassen, en als straks de overheidswiet verkocht gaat worden die eens gaan proberen.

Die zal een stuk schoner zijn, betere kwaliteitscontrole. Misschien is dat de oplossing.

Dit is ook al wat ik zei over schoonmaakmiddelen in de wiet, maar iemand hier probeerde het te ontkennen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je dat artikel nog terughalen en eens linken hier? Lang niet alles wat je leest is per definitie waar namelijk.

Tuurlijk kan wiet die je niet zelf gekweekt hebt vervuild zijn, maar geloof er niks van dat dat hier de oorzaak is. Althans, de symptomen die je omschrijft icm je coping/'illness believes' (nu stop je ook opeens met ademhalen nadat je er over gelezen hebt) passen volledig in het beeld van mijn eerder genoemde verklaring.

 

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, Dèlamo said:

Dit is ook al wat ik zei over schoonmaakmiddelen in de wiet, maar iemand hier probeerde het te ontkennen

Denk dat je op mij doelde.

Ik probeerde het niet te ontkennen; Het lijkt me alleen heel vreemd dat iemand schoonmaakmiddelen zou toevoegen.

Met welk doel zou iemand dat doen?

Bestrijdingsmiddelen... dat wel. Sommige gasten doen er alles aan om beestjes of schimmels buiten de deur te houden.

Maar dat is toch niet hetzelfde als schoonmaakmiddelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Kees A said:

Met welk doel zou iemand dat doen?

Voor een fris citrus aroma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dubbel

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Dèlamo said:

ben zelf ook een aantal keer tijdens het proberen in Slaap te komen wakker geschrokken omdat mijn ademhaling en stopte

Misschien zou je je hier eens op kunnen laten testen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Dèlamo said:

Ik werd wel paranoia, maar ging niet hyperventileren. Kreeg wel een paniekaanval de eerste keer waardoor ik ging trillen. Had net weer even last met slikken ineens, sinds ik geen amnesia meer rook word ik in ieder geval niet meer paranoia. Het moeite hebben met slikken is wel het meest vervelende, want als ik dan drink of iets eet stik ik soms bijna

Dat gevoel met slikken, is dat alsof je een brok in de keel hebt ?

 

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, greentjeonatrip said:

Misschien zou je je hier eens op kunnen laten testen ?

Er is toch helemaal geen causaal verband bekend tussen cannabis gebruik en slaap apnoe?

Ga er ten minste vanuit de context van uit dat hij dit alleen mee maakt in combinatie met.

Neemt verder niet weg dat als je je zorgen maakt over je gezondheid, je beter naar de huisarts kan gaan dan naar informatie vragen op een wietforum :)

Die zal hem alleen op basis van dit verhaal echt niet aanvullend gaan laten onderzoeken

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, greentjeonatrip said:

Dat gevoel met slikken, is dat alsof je een brok in de keel hebt ?

 

Dat globusgevoel kan heel goed zijn ja, doe al best lang mijn keel schrapen (tegenwoordig minder dan vroeger). Maar heb niet echt een brok in mijn keel, mijn slik 'beweging' wijkt soms gewoon af ofzo. 

Edited by Dèlamo

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kees A said:

Denk dat je op mij doelde.

Ik probeerde het niet te ontkennen; Het lijkt me alleen heel vreemd dat iemand schoonmaakmiddelen zou toevoegen.

Met welk doel zou iemand dat doen?

Bestrijdingsmiddelen... dat wel. Sommige gasten doen er alles aan om beestjes of schimmels buiten de deur te houden.

Maar dat is toch niet hetzelfde als schoonmaakmiddelen?

Ik doelde op jou ja, en het is echt zo. Zo maken ze van amnesia zogenaamde 'lemon haze' en dergelijke wss. 

 

3 hours ago, cannarie said:

Voor een fris citrus aroma?

Sowieso is dit bij elke straat amnesia en veel shop amnesia aanwezig. Die citroen lucht hoort er uiteraard niet bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, cannarie said:

Er is toch helemaal geen causaal verband bekend tussen cannabis gebruik en slaap apnoe?

Ga er ten minste vanuit de context van uit dat hij dit alleen mee maakt in combinatie met.

Neemt verder niet weg dat als je je zorgen maakt over je gezondheid, je beter naar de huisarts kan gaan dan naar informatie vragen op een wietforum :)

Die zal hem alleen op basis van dit verhaal echt niet aanvullend gaan laten onderzoeken

 

Alsof de huisarts mij beter kan helpen bij cannabis gerelateerde dingen dan het enige echte wietforum. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien nog een belangrijke aanvulling hierop is dat ik het tegenwoordig kan herkennen wanneer het weer begint, omdat ik mij dan blijkbaar niet meer kan focussen. Tijdens het gamen kan ik mij niet meer focussen en bv niet op een normale manier mijn telefoon kan gebruiken. Met schermen bijvoorbeeld, daarom dacht ik in eerste instantie aan iets als epileptici. Daar heb ik zelf nooit last van gehad, maar mijn zus vroeger wel

 

en dat niet alle soorten dit effect kunnen opwekken, wat opmerkelijk blijft. 

Edited by Dèlamo

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Dèlamo said:

Sowieso is dit bij elke straat amnesia en veel shop amnesia aanwezig. Die citroen lucht hoort er uiteraard niet bij.

sowieso? gebaseerd op een verhaal van een kennis? Die het had over dat het wordt gebruiktom de potentie te verhogen? en dan is het nu al een feit dat ze dit doen om lemon haze na te bootsen? Dus deze larie slik je als zoete koek, maar elk zinnig antwoord dat je hier krijgt wil je niet in mee?

1 hour ago, Dèlamo said:

Alsof de huisarts mij beter kan helpen bij cannabis gerelateerde dingen dan het enige echte wietforum. :P

Die zal je idd ook niet kunnen helpen ben ik bang. Tegen hypochondrie doe je nou eenmaal niet zo veel

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, cannarie said:

sowieso? gebaseerd op een verhaal van een kennis? Die het had over dat het wordt gebruiktom de potentie te verhogen? en dan is het nu al een feit dat ze dit doen om lemon haze na te bootsen? Dus deze larie slik je als zoete koek, maar elk zinnig antwoord dat je hier krijgt wil je niet in mee?

Die zal je idd ook niet kunnen helpen ben ik bang. Tegen hypochondrie doe je nou eenmaal niet zo veel

Omdat ik door heel nederland al shops heb geprobeerd door de jaren heen en genoeg verschillende straat wietjes. Hypochondorie heb ik geen last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel opvallend dat je precies weet te duiden wat je NIET hebt, terwijl je jezelf ook heel erg ervan probeert te overtuigen dat er even 1 specifiek probleem opgelost dient te worden zodat jij weer vrolijk verder kunt gaan met smoken. Waarom vind je de tip 'ermee stoppen' (al dan niet tijdelijk) zo moeilijk te accepteren? Je lichaam struggled kennelijk met het verwerken van de effecten van wiet, na 5 jaar praktisch non-stop iedere dag blowen lijkt het een mooie tijd om even gas terug te nemen. Tevens ben je pas 23, iedere dag blowen verneukt je heldere visie op het leven en vertroebelt je zicht op een doel in de toekomst. Stop, nu het nog niet te laat is. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, pindarots123 said:

Het is wel opvallend dat je precies weet te duiden wat je NIET hebt, terwijl je jezelf ook heel erg ervan probeert te overtuigen dat er even 1 specifiek probleem opgelost dient te worden zodat jij weer vrolijk verder kunt gaan met smoken. Waarom vind je de tip 'ermee stoppen' (al dan niet tijdelijk) zo moeilijk te accepteren? Je lichaam struggled kennelijk met het verwerken van de effecten van wiet, na 5 jaar praktisch non-stop iedere dag blowen lijkt het een mooie tijd om even gas terug te nemen. Tevens ben je pas 23, iedere dag blowen verneukt je heldere visie op het leven en vertroebelt je zicht op een doel in de toekomst. Stop, nu het nog niet te laat is. :D 

Als je de top had gelezen had je gezien dat ik tussentijds al 1 jaar ben gestopt, en smoke niet elke dag. Dat heb ik wel gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...