Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
420man010

Welk 1000W 400V armatuur?

Recommended Posts

Ik wil na mijn huidige kweek (als die goed gaat tenminste) gaan voor een double ended 1000 watt 400 volt armatuur

Ik heb er 3 in het vizier

Lumatek pro DE 1000 = 350 euro

Gavita pro 1000 DE = +/-500 euro

OCL XL 1000w = 500 euro

Alle 3 zelfde specificaties, 2100 uMol, dimbaar

Voordelen/nadelen die ik als leek zie qua aanschaf: Lumatek is het goedkoopst en kan m in NL bestellen, OCL kan ik halen bij mijn favoriete growshop, Gavita vind ik weer kut want dat moet via Ebay of een engelse/duitse website :|

Voordelen kunnen leuk zijn, maar ik wil een goed armatuur :whistling Want bijv goedkoop is vaak duurkoop

Als er iemand ervaring heeft met deze merk/en, welke kun je mij adviseren en waarom?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit daar dan die controller ook bij, waar je al die handige shit mee kunt uitspoken, dimmen/boosten, zon op/onder etc etc?

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het draait allemaal om de grootte van je kamer/tent! Ok, als ik een suggestie kan doen, zou ik een DE lamp kiezen! Met een lamp van 1000W kan je een afmeting hebben van 1,20 x1,80m goed verlicht (of 1,5 x1,5 als een tent). En als je gaat met een grootte van 1,20 x1,20m, neem dan de 750/600W DE. Koop in elk geval een extra M110 reflector met het armatuur, dit geeft je extra ruimte naar de tops. Zo krijg je, zelfs als het op 600W draait, ongeveer 1000 PPFD op een afstand van 70cm - meer dan genoeg! Het kritieke punt is de hitte van een HPS - u wilt niet 1000W dichter dan 90cm boven de top werken!! Heb je deze ruimte? Zo niet, kies dan de 750/600W, dit is de betere keuze. Maar ik zou toch een Gavita kiezen!

Hier kunt u de spectrale verschuiving van de lamp zien en hoe deze de golflengte verandert wanneer u deze dimt.

1313602496_Spectral-shift-1000W-Gavita-Pro-Plus-lamp-finalKopie.thumb.jpg.830342b2cf6444a18f4a5c3ac1fdefdd.jpg

 

Edited by Yoyneh

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, vakman said:

Zit daar dan die controller ook bij, waar je al die handige shit mee kunt uitspoken, dimmen/boosten, zon op/onder etc etc?

Nee voor zover ik kan zien kunnen ze gedimd worden op de ballast, die snufjes zitten dan op de controller maar ik denk dat dat meer iets is voor de pros 

Van mij hoeven ze alleen maar aan/uit te gaan verder :P 

14 hours ago, Wiekspiet said:

mocht je interesse hebben in een 1000w 400v dimlux :rolleyes:

Vertel (is die double ended trouwens?) :|

@Yoyneh

Ik ga een Secret Jardin 1.50x1.50x2.35 halen voor een dergelijke lamp

1000 kuub afzuiger staat ook al 2 jaar in mn schuur te wachten sinds ik mn 1.20x2.40 tent de deur uit heb gedaan ;) 

Waarom de Gavita?

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Yoyneh

Gavita levert niet meer aan de NL markt en ondersteunt ook niet meer sinds 2015.
Dit aan gaan kopen is een boel geld uitgeven zonder dat je garantie hebt op wat je kocht.

Dimlux is een meer dan goed alternatief.

@420man010

Ook amateurs (met rot in de planten) zullen een sunrise en fall instelling op prijs stellen wat met een controller mee komt.
Het auto dimmen is het volgende waar velen van zouden kunnen profiteren.

Ga voor 400V uitvoeringen, die geven je echt bang for your buck (vergelijkbaar met de opstap van een 400W HPS naar een 600W HPS).

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

Aha, ja ok daar had ik zo niet aan gedacht nee, bedankt

Scheelt natuurlijk met de overgang van heet naar "koud" 

Ben nu nog meer benieuwd naar wat Wiekspiet heeft :P 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou altijd de controller erbij pakken, ga je geen spijt van krijgen lijkt me. Wat Lost al zegt, kan in dat vochtige huis van je wel eens heel goed van pas komen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik mag antwoorden?? Ok, ik beschouw dat als een ja! :D
Ik heb een Dimlux gehad en veel elektronische problemen ermee. Ik ben nu zes jaar een Gavita en heb nooit problemen gehad. Ik ben ook vrij zeker dat het een veel betere lamp heeft - geen Chinese rommel zoals in de Dimlux! Dat Gavita op de Nederlandse markt heeft gescheten, is zijn eigen geheim, maar het bestellen ervan in Duitsland zou geen groot probleem moeten zijn! En voor de controller is het alleen zinvol als u meerdere armaturen gebruikt en de politie geen enorme inschakelpiek geeft in uw stroomverbruik! Met slechts één armatuur is het ok, maar heeft een Davin 1000W geleider nodig! Je moet een beetje extra 50W lamp in de tent hebben die je 's ochtends kunt inschakelen voor het water geven en het zonsopgangeffect.

Dus mijn suggestie zou een 1000W DE Gavita en een extra M110 reflector zijn. Als je voor scrogs gaat, moet je helemaal geen problemen tegenkomen!

Edited by Yoyneh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een dimlux 1000w 400v double ended (1200 boost) liggen. Heeft 3 of 4 rondes gedraaid, ben over op led dus heb em niet meer nodig.

mocht je interesse hebben en niet te ver weg wonen pm me maar :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/31/2019 at 7:38 PM, Yoyneh said:

Dat Gavita op de Nederlandse markt heeft gescheten, is zijn eigen geheim, maar het bestellen ervan in Duitsland zou geen groot probleem moeten zijn! En voor de controller is het alleen zinvol als u meerdere armaturen gebruikt en de politie geen enorme inschakelpiek geeft in uw stroomverbruik!

Jij koopt graag (dure) dingen met een boel haken en ogen qua garantie/ondersteuning?
Mag jij je lampie terug gaan sturen naar DLD als er wat mee is om hopelijk aanspraak te kunnen maken op de garantie.
En je plantjes in de weken die daar overheen gaan dan? euh..?

Mbt de inschakel piek zou je Dimlux zelf eens moeten raadplegen voordat je dingen gaat roepen en ook voor 1 lamp is het een zeer goede investering als je het geld ervoor kunt missen, zo'n controller:

Wanneer de de DimLux wordt aangestuurd door de Maxi Controller heeft deze als enige (digitale) ballast geen inschakelstroom. Een normale inschakelstroom varieert van 50 tot 160 ampère per (digitale) ballast.

 

 

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens.

Spullen in Duitsland kopen, kan veel problemen geven bij service.

Nu hoeft dat geen probleem te zijn met een auto of keukenapparatuur, omdat er afspraken zijn tussen dealers en merken.

Maar bij zo'n relatief klein produkt als een lamp (die voor de kweker van levensbelang is) zou ik het risico niet lopen.

 

Nog wat over de inschakelpiek.

De politie en ook de Nuon's en Leander's doen helemaal geen metingen. Ja, misschien als ze een tip hebben gekregen dat ergens een groot hok staat.

Maar voor 99% van de kwekers hier, gaat dat helemaal niet op. Zelfs al die grote hokken hebben goedkope VSA of EVSA's. Gaan gewoon 'boem' aan. Zijn wel van die borden gebouwd waar het dan trapsgewijs ging of zoiets. 

Politie & co kunnen nu het werk al niet aan. Die gaan echt niet op woensdagmiddag in een electriciteitshuisje zitten en kijken of er in de wijk een inschakelpiek voorkomt. En dan moeten ze op donderdagmiddag om hetzelfde tijdstip weer terug komen om te kijken of er weer zo'n piek voorkomt. Dan moeten ze daarna nog gaan traceren van welk pand. Om er dan daarna achter te komen dat zoonlief elke dag na school zijn dikke computer aanzet met een goedkope voeding (op Tweakers staan wel vragen over waarom de zekering eruit knalt als iemand zijn 500 Watt computer aanzet) Politie heeft het druk zat voor dit soort ongein. 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...