Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
soofke

Zaad Vraagje

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik heb vorig jaar een redelijk hoopje zaad gekregen van een vriend van me, en hij ook van iemand, en euhm hij weet niet welk soort plant het is, en ook opmerkelijk is dat ze niet echt snel uitkomen, ik probeer er sommige te ontkiemen maar het gaat of wel heeel traag, of wel die komen ze gewoon niet uit.. Ik vraag me dan af of het eventueel aan mij zou liggen, maar ik volg mooi de dingen die hier op het forum staan, juist heb ik geen professionele apperatuur voor als er zaadjes uitkomen zoals TL lampen en afzuigsystemen enzo voort...

 

Mijn vraag is nu kan je aan het zaadje zien welk soort plant het is, of kan je dat pas zien 'eventueel zien' als de plant volgroeid is? :verrygood

 

Gelieve een reactie te plaatsen,

want eigenlijk zou ik toch graag de naam van m'n planten kennen..

 

Greetz.

Soofke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een redelijk hoopje zaad zeg je... Waar kwam dat hoopje vandaan? Zou het kunnen dat je vishennep gekregen hebt aangezien kwalitatief goed zaad redelijk prijzig is en je dit niet zo snel in hoopjes aan je vrienden weggeeft? Het probleem met die vishennep is namelijk dat het vaak 'oud' zaad is met een heel laag ontkiemingspercentage.

 

In pricipe geldt hoe ouder het zaad hoe langer het er over zal doen te ontkiemen. Maar als het eenmaal ontkiemd is kan de plant die er uit voort komt net zo goed of beter zijn als een snel ontkiemd zaadje. Wat voor soort het is is moeilijk te zeggen aan de hand van het uiterlijk van het zaad. Over het algemeen zijn sativa zaadjes vaak kleiner dan indica zaden. En ik heb zelf het idee dat gestreept zaad vaker voorkomt bij indica's dan bij sativa's.

 

Ook de wijze waarop het zaad bewaard is heeft invloed op het ontkiemen. Vocht is funest voor de houdbaarheid evenals blootstelling aan daglicht. Er spelen teveel factoren een rol om te kunnen zeggen waar jouw probleem ligt, maar ik vrees voor kwalitatief slecht zaad door ouderdom of verkeerde opslag. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...