Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Armand40

Slimme meter

Recommended Posts

Ik weet er zijn genoeg topics erover maar hoe zit dat nu ik heb een slimme meter (kamstrup)

Als ik 2 lampen zou ophangen (led) en wat plantjes zou zetten

De een zeg ze kunnen een schema zien 18/4  12/12 

De andere zeg ze zien het omdat je kosten stuk omhoog gaan wat is nu waar 

Of de piek als de lampen aan gaan 

Ik bedoel als ik 2 led lampen zou ophangen komen natuurlijk nog wat apparaten bij en ik zou gewoon de stroom netjes betalen ?? 

Edited by Armand40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draai al 5 jaar ofzo zonder problemen op slimme meter.. geen problemen.

ofja.. ik moet meer stroom betalen :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Wiekspiet said:

Draai al 5 jaar ofzo zonder problemen op slimme meter.. geen problemen.

ofja.. ik moet meer stroom betalen :cry

Met hoeveel watt als ik vragen mag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze willen kunnen ze alles onderzoeken.

Ze kunnen ook 24 uur per dag met een warmtecamera voor je huis gaan liggen.

Maar alleen... dat doen ze allemaal niet.

Er gebeuren geen zaken in jouw huis die zo wereldschokkend zijn dat Leander, Nuon of wie dan ook, dit gaat meten en bijhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja hoor zoveel over die slimme meters tot ik toch wel huiverig ben geworden

Ik wilde 2 mooie led lampen kopen wat ongeveer 400watt per led is maar zou evenveel licht afkomen als 600 hps lampen of zelfs meer 

Maar ik vind het moelijkmet fie slimme meter volgens mij kunnen ze het patroon wel zien 18/4 12/12 als dat zo is dan is het wel erg makelijk voor hun

Edited by Armand40

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Armand40 said:

Tja hoor zoveel over die slimme meters tot ik toch wel huiverig ben geworden

Ik wilde 2 mooie led lampen kopen wat ongeveer 400watt per led is maar zou evenveel licht afkomen als 600 hps lampen of zelfs meer 

Maar ik vind het moelijk met die slimme meter volgens mij kunnen ze het patroon wel zien 18/4 12/12 als dat zo is dan is het wel erg makelijk voor hun

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit je nou jezelf te quoten? :verrygood

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Kees A said:

Zit je nou jezelf te quoten? :verrygood

Haha perongeluk 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met dat wattage wat jij wilt ophangen, ben je in mijn ogen een kruimeltje, oninteressant voor hen en daar hebben ze simpelweg ook de mankracht niet voor.

Ik heb zelf ook een slimme meter, maar draai met minder.

Houd je mond dicht.

Betaal je stroom.

Zorg voor een goede filter.

Houd je mond dicht

Als laatste...........houd je mond dicht.

 

Edited by greentjeonatrip
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze willen zouden ze veel kunnen zien.

Maar zo makkelijk is het ook weer niet.

De slimme meter kan zien hoeveel stroom jij op welk moment gebruikt. Dat van die piekspanning ben ik niet zo zeker van. Volgens mij moeten ze dan speciale apparatuur installeren in het verdeelhuis. En dan nog vraag ik me af of ze dat met zo'n kleine verbruiker kunnen meten.

Maar jij gebruikt 2 x 400 Watt aan led. Ondertussen heb je nog wat lampen aan in de woonkamer. Dan zit je al op 900 Watt. Je zet voor 5 minuten de magnetron aan voor een minuut of 10. Dan heb je op dat moment al 1.900 Watt. Je pomp in je verwarming staat constant aan. Je koelkast. Die je soms hoort aanspringen. Af en toe de wasmachine erbij met heel veel Watts. Dan je TV op standbye. En die gaat soms aan. Dan weer uit. Je droger aan. Stofzuigen met 1.000 Watt voor een kwartier. Je oven een uurtje aan. 

Kortom: Er is geen patroon in te ontdekken. Zij zien alleen het totaalverbruik op een bepaald tijdstip. Als ze dat willen.

Maar jij betaalt gewoon je stroom, dus er is helemaal niemand geïnteresseerd in jouw stroomgebruik. 

Zolang je niet heel gek doet. Bijvoorbeeld als alleenstaande ineens  een verbruik dat 20 x zo hoog is als normaal. Dan willen ze nog wel eens iemand sturen omdat ze denken dat er iets mis is met je installatie.

 

Als het allemaal zo makkelijk was, zouden ze in elk industrie- of woongebied zo de grote hokken eruit kunnen halen.

Nu zitten die natuurlijk bijna altijd om de meter heen, maar die piekspanning zou te meten moeten zijn in het verdeelhuis.

Maar 95% is gewoon de klos omdat een of andere NSB-er naar de politie is gegaan.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb 990w led, afzuiger ventilator pompenz komt er nog bij, en nog moeder tentje.. verbruik van 8500-9000kw per jaar.

als ze een reden vragen waarom je meer stroom verbruikt.. airco, elektrische vloerverwarming enz enz noem het maar op 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat verreweg de meeste ontdekkingen (zo niet alle) te wijten zijn aan..

Uit de school klappen (jaja, daar horen ook zogenaamde vrienden en familie bij)

Filter die niet goed meer werkt

Brand/waterschade door onveilig gebruik

Dit heb je zelf in de hand. Zorg dat je buiten deze factoren blijft.

Als die ventjes voor jouw deur staan en het ook nog toevallig zo zou zijn dat ze een machtiging tot binnentreden hebben, dan heeft dat met jouw bedoelingen niets met de slimme meter te maken, maar heb je het 100% aan jezelf te danken.

Ik zeg: mondje dicht en draaien maar. :verrygood

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Armand40 said:

Ff tussendoor is dat iets ? VIPARSPECTRA V900 LED GROW LIGHT

En is deze voor bloei en groei

 

Edited by Armand40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou het verlopig toch maar bij wat buiten plantjes wel veel bij geleerd en gelezen bedankt 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het trouwens niet beter zijn voor de mensen met een slimme meter b.v 2 weken 12/12 te draaien dan weekje 13/11 dan week 2 weekjes 11/13 zou het echt zoveel uitmaken 

Zo dat die slimme meter geen patroon vind wat ik vaker hoor waar op gelet word ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van wie hoor je al die dingen?

En hoe vaak hoor je dat?

Ik hoor zoiets nooit, behalve via jou op dit forum :)

 

Je maakt een probleem van iets dat in werkelijkheid niet bestaat.

 

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/24/2019 at 1:56 PM, Wiekspiet said:

Heb 990w led, afzuiger ventilator pompenz komt er nog bij, en nog moeder tentje.. verbruik van 8500-9000kw per jaar.

als ze een reden vragen waarom je meer stroom verbruikt.. airco, elektrische vloerverwarming enz enz noem het maar op 

hmm...das best veel he haha ,en geen zonnepanelen?  welke energieleverancier heb je?

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, Kees A said:

Van wie hoor je al die dingen?

En hoe vaak hoor je dat?

Ik hoor zoiets nooit, behalve via jou op dit forum :)

 

Je maakt een probleem van iets dat in werkelijkheid niet bestaat.

 

Nou ik kijk veel op internet en forums enz er word toch beweerd dat die sofware wat in die meters zit het patroon 18/6  12/12  eruit haalt of het waar is weet ik niet

Maar zou makelijk kunnen aangezien die meters om de 15 minuten je gebruik door meten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stuur eens een link dan van waar dat beweerd wordt.

 

OK. De slimme meter zie wat jij om 12.00 gebruikt. En om 12.15 (als je lamp aan is) weer. Dan is dat meer als daarvoor als bijvoorbeeld om 12.05 je lamp van 600 Watt aangaat.

Maar als jij je magnetron aanhad van 11.58 tot 12.02 op vol vermogen, dan is het verbruikt om 12.15 uur dus lager dan om 12.00 uur.

En om 11.44 stond de waterkoker met 2.400 Watt 3 minuten aan. En de föhn van je vrouw stond aan van 11.40 tot 11.50. Dan is de meting om 11.45 uur waarschijnlijk het hoogste van de dag met al 4.500 Watt + andere verbruikers zoals koelkast, wekkerradio. Dus stel effe dat de meting van 11.45 een kleine 5.000 Watt aangeeft.

De meting van 12 uur gaf zoals hierboven gesteld werd 1.500 Watt aan.

Om 12.15 uur zijn de lampen aan en is er voor de rest niemand thuis. Dan is de meting 600 Watt voor je lamp en de andere dingen. Samen 800 Watt bijvoorbeeld.

Om 14.00 komt de zoon thuis en die zet zijn pc aan om te gamen. 400 Watt erbij. Dus de meting om 14.15 is dan lamp+PC+rest= 1.200 Watt.

Om 14.14 maakt hij een tosti. Komt er weer 1.000 Watt bij bij de meting om 14.15 uur. 1200 + 1000 = 2200 Watt.

Hoe moeten ze daar een patroon in ontdekken? (Als ze dat al zouden doen)

 

Als je een leegstaand pand hebt waar van 9 uur 's morgens tot 9 uur 's avonds het verbruik praktisch 0 zou zijn, en dan vanaf 9 uur 's avonds ineens de meter flink zou gaan lopen, dan is het een ander verhaal.

Maar dat heb je als gezin of bewoner nooit. Je koelkast staat altijd aan, je ketel, en dan nog alle flinke gebruikers zoals wasmachines, drogers en game-computers tussendoor.

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het schiet godverdomme ook niet op om die zonnepanelen efficienter te krijgen.

Je moet er al zo enorm veel hebben om een kweekje met 4 x 600 te verbloemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Kees A said:

Van wie hoor je al die dingen?

En hoe vaak hoor je dat?

Ik hoor zoiets nooit, behalve via jou op dit forum :)

 

Je maakt een probleem van iets dat in werkelijkheid niet 

Gaat vanales mis hier op forum maar goed

Ik bedoel waar zouden ze zich eigelijk druk over maken stel dat ik 2 lampjes ophang 2x600watt en gewoon netjes betaal

Soms lees ik ook dat ze dan een hoge piek zien bij opstarten van lampen 

Of dat ze constant 12 uur hoge stroom verbruik zien ik bedoel als je toch netjes betaald waarom zouden ze dan moeilijk doen

 

Edited by Armand40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook mijn gedacht , draaide eerst op 2 x 600w+247w softbox nog x watt van de controller, 2 x 20w clip fan, nu is t led, in begin bij 1 s te week maar op 400w, steek nog regelmatig de micro aan, licht tv en radio kortom, het gaat continue op en neer en valt lisch wel op dat er 13 u meer verbruik is maar kan vanalles zijn, zolang je geen 15000kwh per jaar ineens draait, valt het nog mee als je netjes betaald, dus denk 4 x 600w hps nog niet eens te hard zal opvallen...

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit wordt een beetje een wijvenforum hier :) En dan bedoel ik niet vrouwen, maar zanikkutten.

Eentje denkt dat hij door de Belgische CIA in de gaten wordt gehouden omdat zijn zaadjes weet ik hoeveel weken geleden een sticker hadden toen ze per post Belgie binnenkwamen.

De ander denkt dat Leander op zoek is naar hem omdat ze de hele dag inspanningspieken op aan het sporen zijn. Of dat ze meten of hij 12 uur per dag meer stroom verbruikt dan de andere 12 uur.

Dus jongens, geen apparaten meer aanzetten, want er zijn honderden apparaten die een inspanningspiek veroorzaken.

Er zijn in Nederland duizenden kwekers, die al jaren kweken. De meesten die gepakt worden, worden gepakt door NSB-ers die zich 'buren' of 'vrienden' noemen.

 

Tip voor @Armand40: Niet gaan kweken, want je krijgt het aan je hart.

Wat mensen ook aandragen, jij hoort waarschijnlijk tot het soort mensen waarbij ratio er niet toe doet, maar die gerustgesteld willen worden door meninkjes en geruchten.

Nou, ik heb nieuws voor je: Dat kan niemand.

Misschien komt er na een week wel politie op bezoek omdat je buurman je een filter naar binnen heeft zien sjouwen.

En jij je maar druk maken om een 'slimme meter'.

Nog wat: als ze komen, dan is 2 x 600 Watt ook voldoende om 3 maanden je huis niet in te mogen. Je krijgt alleen geen naheffing van je energieverstrekker.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...