Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

VolcanicSea

Tweede ronde onder Fluence Spydr 2i

Recommended Posts

Hello everybody.

Mijn eerste ronde m.b.t. eigen teelt hangt momenteel te drogen.
Hoop fouten gemaakt en een hoop geleerd, dus ik heb veel zin om aan ronde 2 te beginnen.
Ik ga een aantal dingen anders aanpakken, waaronder de manier van bewateren.
Kon er namelijk met de sproeistok erg slecht bij de laatste weken.
Hiervoor heb ik een irrigatie systeem met pomp aangelegd. 
Ook zal ik een stuk intenser gaan ontbladeren en dieven om fluffy/popcorn toppen tegen te gaan.

Het is misschien optimistisch maar mijn doel is om er 2 KG droog vanaf te trekken.

De Specs


Tweemaal Fluence Spydr TYPE 2i / 630 Watt.
Mammoth Elite 1,50x3,00x en 2,15 meter hoog.
1500 m3 slakkenhuis afzuiger.

1500 m3 CAN original
Fan controller met temperatuurmeter
Tijdschakelaar
Volledig voedingslijn van Dutch PRO (take root etc.)
100 liter watervat + waterpompje
Irrigatie systeem van aquaking d.m.v. druppelpennen.

32 x 14L vierkante potten
500L Lightmix van Biobizz
PH-meter
31 x Power Plant van Dutch Passion
1 x Mokums Tulip van Dutch Passion

Momenteel staan er 48 Power Plants en 1 Mokum's Tulip voor te groeien in 1L kweekpotjes onder een California Lightworks 275 VEG lamp.
De mooiste 32 hiervan zullen worden overgezet naar hun uiteindelijk bestemming. ( hopelijk kan Mokums Tulip mee :lol: ) 
Bloeitijd is ongeveer 56 dagen als het goed is.
Afijn, we gaan het allemaal meemaken.
Dit keer wordt er ook zeker een netje gespannen want alle toppen vielen de laatste ronde om, zeer hinderlijk!


 

b971d3f7-123d-473a-99d1-a60bee63e7ab.jpg

1c767176-da91-4d82-9aa7-732da9244634.jpg

Edited by VolcanicSea
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er veelbelovend uit, ik zou op zo'n grote schaal echter nooit met zaadjes werken, veel te grote verschillen in uniformiteit, kans op herma's (je gooit er op voorhand al 17 de prullenbak in terwijl de kans groot is dat je er van die 32 die overgebleven zijn nog enkele weg moet gooien ivm herma) en verschillende afbloeitijden. Nu snap ik wel dat niet iedereen toegang heeft tot een stekkenboer, maar maak ze dan gewoon zelf en investeer wat tijd en moeite in het zoeken van een goed moedertje, het werkt echt veel fijner als je je soortje goed kent en alle planten 100% hetzelfde zijn. 

Anyways succes gewenst, dit is pas je 2e ronde dus deze ontwikkeling zal er in de toekomst wel aan zitten komen als je het kweken een beetje onder de knie gaat krijgen, je eerste ronde heeft toch al een mooi resultaat opgeleverd. 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je 2 de ronde...:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enneuh ga toch ook richting de tips en hints van pinda werken in toekomst, enkel nog verdiepen hoe je een moedertje goed houd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, pindarots123 said:

Ziet er veelbelovend uit, ik zou op zo'n grote schaal echter nooit met zaadjes werken, veel te grote verschillen in uniformiteit, kans op herma's (je gooit er op voorhand al 17 de prullenbak in terwijl de kans groot is dat je er van die 32 die overgebleven zijn nog enkele weg moet gooien ivm herma) en verschillende afbloeitijden. Nu snap ik wel dat niet iedereen toegang heeft tot een stekkenboer, maar maak ze dan gewoon zelf en investeer wat tijd en moeite in het zoeken van een goed moedertje, het werkt echt veel fijner als je je soortje goed kent en alle planten 100% hetzelfde zijn. 

Anyways succes gewenst, dit is pas je 2e ronde dus deze ontwikkeling zal er in de toekomst wel aan zitten komen als je het kweken een beetje onder de knie gaat krijgen, je eerste ronde heeft toch al een mooi resultaat opgeleverd. 

Helemaal mee eens en thanks voor het advies, ik ben hier al een beetje over aan het inlezen.
Ik had echter in de eerste ronde nog een heleboel fouten gemaakt die ik graag eerst gecorrigeerd wil zien.
Daarnaast komt er nog steeds zoveel informatie op me af dat ik dacht laat ik eerst is de noobie mistakes eruit halen.
Helaas inderdaad geen toegang tot een stekkenboer, en daar mag je hier ook niet om vragen heb ik begrepen....
Maar goed, het kan natuurlijk altijd zijn dat een slimmerik ( in randstad ) dit leest en mij een persoonlijk berichtje stuurt, ook al vraag ik hier absoluut helemaal niet om.
 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes weer (maar nu nog effe niet om een schatting vragen he :P)

Voordeel van veel planten is toch juist dat het risico op hermas minder zwaar weegt? Is nu geen ramp namelijk als je er eentje tussenuit moet trekken. Juist in mijn eigen situatie waarin ik met 4 planten kweek ben ik er altijd bang voor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij gooit er al 17 weg op basis van, tja, eigenlijk enkel grootte en uiterlijk. Wellicht waren dit prachtige planten geworden maar weten zul je het nooit. Ik vind 1/3e van je gekiemde planten weggooien ook wel een belachelijke marge trouwens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedoelde met 'veel' 32 op 3m2 

Die marge is idd wel een beetje overkill. Zou er op 32 planten zelf misschien 2 extra nemen voor niet ontkiemende zaadjes en dan misschien nog 2 om eventuele timmy's eruit te kunnen halen. Aan de andere kant geeft het wel weer mooiere plaatjes zo ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks heren voor de adviezen!

50 zaadjes en maar 32 gebruiken is inderdaad een belachelijke marge. Komt meer omdat een vriend van mij de vorige keer 50 zaden had ontkiemd en er maar 33 de 2 weken mijlpaal hadden gehaald. Ik vermoed dat dat overigens meer door zijn eigen beperking komt en hij een beetje laks is geweest haha. Zelf er 51 ontkiemd en binnen 48 uur waren ze allemaal uitgekomen. Ik zal is opzoek gaan naar een stekkenboer met een goed verhaal er om heen dat het niet voor mij is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, cannarie said:

succes weer (maar nu nog effe niet om een schatting vragen he :P)

Voordeel van veel planten is toch juist dat het risico op hermas minder zwaar weegt? Is nu geen ramp namelijk als je er eentje tussenuit moet trekken. Juist in mijn eigen situatie waarin ik met 4 planten kweek ben ik er altijd bang voor.

 

Haha uiterlijk dag 55 op 12/12 verwacht ik een definitieve schatting 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij bent lekker bezig. 

En met die mooie setup is dat doel zeker haalbaar. 

Stekken boeren zijn moeilijk te vinden inderdaad. 

Ben ik ook nog steeds naar opzoek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samen een moedertje neerzetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Kees A said:

Samen een moedertje neerzetten?

Ga jij nu samen met @Kluns de prostitutie in?  :o :D

Mijn raampjes zitten allemaal vol :whistling

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde Kluns en VolcanicSea samen, daar ze allebei geen stekken kunnen vinden.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, okay :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Kees A said:

Ik bedoelde Kluns en VolcanicSea samen, daar ze allebei geen stekken kunnen vinden.

Zou kunnen idd. 

Maar ik heb het druk genoeg zo, geen tijd om daar ook nog eens tijd in te steken. 

En waarschijnlijk is het niet veel extra moeite maar je bent dan toch weer bezig met een extra tentje. 

Misschien als de boeren terug komen van het malieveld dat we weer eens wat vernemen van ze :whistling

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb t tentje wel maar geen moeder ....

Zou uberhaupt niet weten hoe ik ze moet verwennen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je kan wel heel ingewikkeld doen over moeders zetten maar je kan ook gewoon een paar stekken meer bestellen en daar een paar moeders van zetten.  Zeg een stuk of 7. Als je daar dan na een week of 5/6 een  7 of 8 stekjes van pakt    dan zit je zo boven de 50.    Dan heb je toch meer dan genoeg?  En al die wat je over hebt kun je wegflikkeren of je flikkerd die moeders  weg en zet daar van die stekken wat je over hebt  7 nieuwe moeders en zo krijg je een systeem wat doorloopt.  

 

Als je een extra tentje over hebt zou ik zeggen let's go!

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens je gewend bent aan eigen stekken wil je nooit meer iets anders

Share this post


Link to post
Share on other sites

In hoeveel liter zet je ze best op aarde? (Moeder)

Heb de setup dus ga proberen er al 1 te houden als mn 4 rondes zaad over zijn en de laatste ronde er eentje apart houden 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt geen klap uit. Hoe groter de pot hoe makkelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter een uit regulier, of mn laatste ronde fem zaad stekken snijden? Zou t ni t weten hoe of uit wat je best je moeder haalt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die eeuwige discussie over moeders uit fem zaad...zucht...het maakt écht geen fuck uit. Als de soort gewoon stabiel is en de pheno heeft alles in zich om een perfecte stek te worden, wat boeit het dat deze ooit uit fem zaad kwam? Een moedertje op 6 liter haal ik met gemak 25-30 stekken af per kweek, gewoon zorgen dat je ze op tijd kortwiekt en de kans geeft om een aantal weken te herstellen voordat je er nieuwe stekken van snijdt. 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...