Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piffer

28 gorilla s & Co

Recommended Posts

Lamp hangt op 40cm en staat op 400w, morgen misschien al op 600w en op 60cm hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichten net uit , zien er fris groen uit 

20191024_222822.thumb.jpg.3a85edde069dc5dad4dd4037564a6063.jpg

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker hier, wil deze dames wel zien bloeien man..

Die ronde rooster die je gebruikt, laat die licht door of komt daar niks door?

Tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop dat de smaak van de gg zelfde is of beter dan de autoflower versie, had k in mn in eerste ronde 37 en 47gr en in drie weken op...:cry..enkel nu met plagron lightmix, eerste keer was op zaai en stekgrond :rofl

Die twee ronde zwarte roosters in t midden zijn originele SJ df16 luchtbaffle, kan je in een richting draaien, is 5of 6 lagen roosters overeen dus geen licht wel lucht, handig ding. En zelf makkelijk te snijden met bijgeleverde tools. Je kan er ook een flens van 100-125-150-160 op draaien geloof k en dan kan je er een slang aanhangen. Heb ze nu mee aan de tenstokken bevestigd maar je kan ze eender waar je plaats hebt in je tentzeil installeren , cirkel klemt met rubber en vier vijzen vast.

https://www.hortoshop.com/secret-jardin-df16cut-gatsnijder-set-voor-df16/P3216

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 13

oei de 13de.....

Net sannies buffertabs 21gr per potje gestoken, enkel nog water geven en geen ph ec meer meten. Zien wat t geeft op deze manier.  

Lamp op 60cm gehangen en op 600w gedraaid, onder bulb nu 25-26gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je ook bacto?

Anders hebben je tabs niet veel nut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog bacto en symbioses micoryzza, goedkoper gekocht via bioplantentuin, dan noemt het biopak en flowersaver, deze laatste zoals sannie beschrijft onder medium gedaan en 1gr bij de wortels bij overpotten, aangezien k reeds met ph6.4 had ingewaterd en t medium eigenlijk nog vochtig genoeg is, ga k de bacto morgen geven.  En geloof dat je dit 1 maal per week moet geven , verder gewoon water.  Ook heb k de lightmix gebruikt zoals sannie aangeeft, deze nog verrijkt met lime van biogreen en lavameel.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, vakman said:

Geef je ook bacto?

Anders hebben je tabs niet veel nut...

Dit zijn toch 2 verschillende middelen met niet hetzelfde doel?

Tenminste, zoals ik het begrijp van de pagina van Sannie

https://www.sanniesshop.com/4-organic-steps.html

Bij stap 2 doe je de buffertabs erbij

En bij stap 3 de bacto.

 

Ik praat alleen maar na wat hij schrijft. Niet dat ik het weet. Beetje Hocus Pocus voor mij waarom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil ni kreften kees a

Stap 3 ; bacto, geef dit vanaf de eerste waterbeurt mee om het bodemleven meteen de goede kant op te sturen...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, Kees A said:

Dit zijn toch 2 verschillende middelen met niet hetzelfde doel?

Tenminste, zoals ik het begrijp van de pagina van Sannie

https://www.sanniesshop.com/4-organic-steps.html

Bij stap 2 doe je de buffertabs erbij

En bij stap 3 de bacto.

 

Ik praat alleen maar na wat hij schrijft. Niet dat ik het weet. Beetje Hocus Pocus voor mij waarom :)

Dat klopt Kees, maar de bacto zorgt ervoor dat de wortels die tabs kunnen verorberen. Zo doorslikken is geen optie voor ze ;)

 

Biopak bevat ook voeding, het heeft een NPK waarde. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman

Ik heb je eerdere post verkeerd geïnterpreteerd. Excuses.

Jij bedoelde: "Als je geen Bacto geeft, dan zijn de wortels niet in staat om de stoffen uit de tabs op te nemen"

Ik las: "Als je Bacto geeft, dan hoef je geen tabs te geven, want dat is dubbelop"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 15

Temp licht uit: 19.7  lv: 65% climate doet zn werk dus s nachts

Licht aan: 26.2  lv: 52%

staan nu 4 dagen in de 4ltr potjes

Vrijdag eerste keer bacto, vanmorgen enkel ff met spuit boven klammig gemaakt, medium is nog vochtig genoeg.  Slaan goed aan en zijn weer wat gegroeid.15721712631612856889227527509235.thumb.jpg.9fef72472b94899fb069fb107d6292fe.jpg

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

USA weirdoo's in t apekot

Siameese gorilla :rofl

15722859665901171481404880437266.thumb.jpg.be18b7b279e2a567ef02b3bb693216a2.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net zo weird als de meests Amerikanen :D

@upheaval ik had eerder een extra inlaat gemaakt met een standaart flens. Flens tegen de buitenkant van de tent houden, met een dunne witte krijt, of make up van je vriendin/vrouw binnenlangs je flens markeren waar de opening moet komen. Met een scherpe mesje (scheermes) rustig open snijden. Aan de binnenkant en buitenkant van de tent de flenzen tegen over elkaar vast lijmen/schroeven.

Ik was wel op zoek naar een kabel opening, ik heb niet preciws begrepen hoe sit vast gemonteerd moet worden, iemand enig idee of moet het weer iets creatiefs worden :)

https://www.hortoshop.com/huis-en-tuin/kweektenten/secret-jardin/flensen-en-doorvoeren/secret-jardin-cf7d-kabel-doorvoer-dubbele-sok-o-70-mm/C203_C198_C344_C595_P3222

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buyuk , Ik heb eerlijk gezegd genoeg openingen in de tent, alle openingen zijn standaard met die slurf zoals van jou link.

alleen heb ik er nu van die 90° buizen ingedaan met een pot eromheen om zo min mogelijk licht door te laten tot ik een alternatief heb.

Van dit zicht wil ik van af..:rtfm:

15722941583975881017952411451226.thumb.jpg.198c62b24312310c5ea46d641cd39af0.jpg

Nu wil ik eigenlijk gewoon het binnenste gedeelte hebben dat de licht niet doorlaat.. nu weet ik in ieder geval waar ik naar moet zoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is tog helamaal niet nodig ? 

Alle openingen zouden ook een "touwtje" moeten hebben die dicht getrokken kunnen worden zodat het volledig licht dicht is. 

Of heb jij met een ander soort probleem te maken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de touwtjes dicht doe dan trekt de tent alle wanden naar binnen.. lijkt me niet goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

@upheaval een bocht leggen in je opening deed ik ook altijd. Maar met die pot knijp je je hele inlaat dicht. Zo houd je nog maar een paar cm2's aan inlaat over

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij had secret jardin een product dat ervoor moest zorgen dat je wanden niet naar binnen gaat trekken. Ik ben nu aan het werken waardoor ik het niet kan opzoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem ik heb een secret garden tent alleen wist niet dat die dingen ook verkocht werden ga verder speuren op internet.. tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noemt space booster, kan je ook in kit voor je tent naargelang de maat apart bestellen...ga me er nog een bijbestellen, makkelijker om twee netten te hangen en onder in begin groei goed open maar 30-40cm erboven ook, werkt wel.

https://desjop.nl/en/grow-tent/secret-jardin-grow-tent/accessories/g-20000210?page=2

Je moet t zelf wel uitzoeken of is mailen want heb 19mm 120cm nodig en zie net dat ze allen 60cm zijn :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...