Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kluns

WF is nog steeds top!

Recommended Posts

Ik lees in veel topics dat mensen zeggen dat er nog zo weinig mensen actief zijn op het forum. 

En dat het eigelijk niet meer zo 'leuk' is als dat het was in de glory tijden van wf! 

Nu heb ik natuurlijk die tijd niet mee gemaakt en ben ik nog maar sinds februari hier geregistreerd. 

Ik raakte door een vriend van me geïnteresseerd in het kweeken van cannabis. 

Maar ik wist er echt 0,000 vanaf, zelf had/heb ik nog nooit geblowed. 

Skunk... Wtf is skunk??? 

Maar toch door de verhalen over het kweeken en wat het zou kunnen opbrengen werd ik erdoor getriggerd. 

Ik besloot om informatie te gaan winnen via Google en kwam daarbij terecht op het Wiet Forum! 

Dagen was ik continue aan het lezen, en lezen en lezen en lezen. 

Maar ik kwam er gewoon niet uit. 

Lamp? Filter? Afzuiger?  Zoveeeeeel vragen! 

Dus ik besloot om iemand een privé bericht te sturen in de hoop dat diegene mij misschien 1 berichtje terug zou kunnen sturen met een klein beetje info zodat ik weer voorruit kon. 

Opvallend genoeg was deze gast bijzonder behulpzaam en vriendelijk en vooral geduldig. 

Want geduld moet je hebben als je met Kluns in zee gaat:likken:

De teller van privé berichten met die persoon staat nu op 1165. 

Man man man wat heb ik veel geleerd van diegene. 

Eerste kweek gedaan en gelukt! 

Met 600 watt hps 465 gram wiet eraf gehaald. 

Niet slecht toch?? 

Dit alles heeft te maken met de geweldige hulp die ik gekregen heb. 

Zelf had ik waarschijnlijk 200 gestreste grammetjes eraf gehaald. 

Hup op naar de volgende kweek! 

In die kweek zit ik nu nog steeds en ook met deze kweek kwam ik voor problemen te staan. 

En weer heb ik mensen privé berichten gestuurd voor hulp over bepaalde dingen. 

Het lijkt net alsof ze allemaal familie van mekaar zijn en dezelfde eigenschap hebben ( BEHULPZAAM). 

Oké er zit er 1tje tussen die heeft er ook adhd bij. 

Als ik van hem privé berichten krijg dan is het net alsof ik een email bom krijg terwijl ik op MSN zit. 

 

Wat ik eigelijk probeer te zeggen is dat ik dankzij dit forum heb leren kweeken in een paar maandjes tijd. 

En het zou toch zonde zijn als ze dit forum zouden opdoeken met zoveel info erop en zulke fantastische mensen. 

Tuurlijk botsen er ook wel eens mensen met mekaar maar het blijft altijd respectvol. 

Graag wil ik een paar mensen bedanken voor de hulp die ik gekregen heb en nog steeds krijg. 

Want ik ken de basis maar ik moet nog veel leren. 

@Xaim ouwe wiet guru.

@greentjeonatrip ouwe adhd'r

@Kees A Kees AliExpress

@vakman 

@Buyuk

@420man010

@Wietefras

Wietforum is nog steeds top

En keep them green:punk:

Groetjes Kluns

  • Like 2
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het delen - Hopelijk kan ik dat op een dag ook zeggen!

Edited by Yoyneh

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kluns said:

Ik lees in veel topics dat mensen zeggen dat er nog zo weinig mensen actief zijn op het forum. 

En dat het eigelijk niet meer zo 'leuk' is als dat het was in de glory tijden van wf!

Ik denk dat de kennis en vriendelijkheid van de leden de kwaliteit van het forum bepalen! Als niemand om elkaar geeft en alleen zichzelf laat zien, dan is het forum wat het is - geen leuke plek om tijd aan door te brengen! Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, dit is mijn mening die ik heb verzonnen op OG! Ik hoop dat het klimaat hier veel beter is!

Maar bovendien is deze plek in ieder geval gevuld met een decennium van kennis en liefde voor de plant - goed genoeg voor mij!
Edited by Yoyneh
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kluns wij zijn ook één groot Familie :D

Als je nu eindelijk weet wat skunk is zouden we ook een Turkse Wietforum moeten beginnen want daar denken ze dat Skunk een naam is voor synthetisch bewerkte wiet.

:verrygood

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 Voor allen, allen voor 1 :smoke

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die oude tijd wel meegemaakt. Eerlijk moet ik bekennen dat ik het wel mis. Er zitten echt nog goed, leuke en behulpzame mensen tussen nu. Alleen waren er toen echte freeks die compleet doorsloegen in kennis. Dat mis ik wel.

De sfeer daarin tegen is nu echt leuker!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha nou fijn dat we wat voor je kunnen betekenen

Zelfde mensen helpen mij ook op weg altijd

Alleen moet ik daar zelf oa @cannarie aan toevoegen

Ook al komt ie uit Amsterdam

@Fatamorgana vind ik ook tof en deelt ook regelmatig goede dingen, respect ook voor deze man/vrouw/het  

@the-choca springt ook wel eens er bij als t fout gaat

@Jakkes met oa zn stekkentutorial 

Gewoon chille mensen

Voorheen zag ik regelmatig gezeik voorbij komen, echte ruzies tussen de egos van diverse mensen

Tijd geleden was t forum op sterven na dood, leuk om te zien dit 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

In vroeger tijden zaten er inderdaad mensen op die heel veel kennis hadden.

Maar dat was in een tijd dat mensen ongehinderd konden kweken bijna. Ze gingen naar de GS, laaiden zonder gene hun hele auto vol met spullen.

Zonder dezelfde gene kwamen ze na afloop van hun kweek weer met een auto vol afval naar de container van diezelfde GS.

In die GS's was het een drukte van belang.

Dus het uitwisselen van informatie ging ook veel makkelijker en mensen konden veel kennis van elkaar opdoen, en sommigen deelden die kennis op dit forum.

 

Nu moet je overal je informatie vandaan zien te halen. In kleine partjes.

Gelukkig gaat dat nog steeds goed, en zijn er Godzijdank nog steeds mensen die zoveel kennis hebben van een klein deel van de info, dat je daar nog goed mee uit de voeten kunt.

Ik noem in deze context even @Wietefras en @denBoom die voor wat led betreft goede en betrouwbare (voor zover ik het kan beoordelen) info geven.

Zonder alle anderen te kort te willen doen overigens.

 

Het forum ben je zelf, en het zou goed zijn als mensen die veelal alleen meelezen, toch af en toe een duit in het zakje zouden doen.

Want zo'n forum heeft een sneeuwbal effect: Als er meer actie is, blijven mensen langer hangen; dan gaan die mensen ook bijdragen leveren, en dan gaat het zichzelf versterken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens @Kees A. Ik moet eerlijk toegeven dat ik weleens verlang naar de vele discussies op hoog niveau. Want die zijn er naar mijn mening te weinig. Ook heb ik weleens gedacht waarom schrijf ik nog reacties. Maar dan denk ik aan dat de overstap van aarde op rfx tot nu toe mede door jullie bijdrage goed lukt. En dat ik in één week van nul kennis van led naar het punt ben dat ik een volledige led-verlichting zelf kan bouwen. Als iedereen zijn specifieke kennis deelt, dan wordt het als één geheel echt goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vraag me altijd af waar de oude garde dan heen is? Allemaal tegen de lamp gelopen ofzo?

Ik zelf was hier tien jaar geleden ook maar dan meer een lezer dan prikker en onder een andere naam, wist m'n oude naam  niet eens meer toen ik een jaar geleden weer wilde inloggen haha

Heb o.a.hier in ieder geval in een jaartje veel geleerd over hydro, wist er eerst gewoon geen klote vanaf. En als ik de verslagen lees over aarde en wat er allemaal bij geflikkerd wordt (bacterieen en allerlei andere snufjes) dan lijkt me dat ook ontzettend leerzaam als je net begint op aarde. Toen ik vroeger met m'n maat een paar hokjes had deden we plagron terra grow en bloom en op het einde green sensation en dat was het zo ongeveer haha. Maar als ik hier lees hoe men de aarde bewerkt en alleen water geeft en af en toe bijvoed etc dan snap ik geen klote van haha.

Dus voor iedere soort kweek wat te lezen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, JackyH80 said:

ik vraag me altijd af waar de oude garde dan heen is? Allemaal tegen de lamp gelopen ofzo?

Ik denk dat als het forum niet meer voldoende vernieuwend is, de meerwaarde eraf gaat. Ik ben ooit begonnen op jointjedraaien. Dat was erg leuk en informatief. Er was daar ook veel kennis. Toen opeens een incident ontstond en er een paar van die echte experts geblokt werden, werd het steeds minder. Ineens werd er heel strak gehouden aan dat het voor eigen gebruik moest zijn en alles wat meer dan dat was, was niet meer toegestaan. Vele gingen toen naar wietforum, waaronder ik ook. Hier was eigenlijk veel meer toegestaan om over te praten en er was goede kennis. Alleen merkte ik dat toen de wetgeving veranderde er een angst kwam en vele ermee stopte op het forum. En dat resulteert in een kettingreactie, waardoor het steeds minder werd. 

Die oude garde is echt niet allemaal gestopt of gepakt. Alleen is er denk ik te weinig vernieuwing (led is te duur voor de grote jongens) en meer risico op ontdekking. Dus waarom nog op het forum zitten.

Daarbij was de periode direct na de strengere wetgeving erg onduidelijk wat nu wel en niet kon. Het was zoeken naar de growshops waar je iets kon kopen, immers was in het begin alles illegaal (zo werd er tenminste gedacht). Iedereen was achterdochtig en zuinig op haar info om zo te voorkomen dat de weinige leveranciers opgerold zouden worden. Ook ik ben toen in die periode gestopt op wietforum om die reden. Nu jaren later is de storm weer gaan liggen en durf ik het weer aan. Maar in het begin dacht ik ook waarom zou ik weer beginnen te posten. Ik had het nodig omdat ik op rfx begon. Maar als je niets veranderd, waarom zou je dan (is een gedachte die ik goed kan begrijpen).

Alleen hopen dat het aantal leden blijft stijgen en dat wij de nieuwe experts worden. Om zo het forum beter en leuker te maken dan dat het ooit was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merk wel echt dat het stiller geworden is.
Jullie bedoelen Kees, BBB, blowsterke, Schenkie, Michael/Irizumi, Henkie en Leuke Hobby?
Ja die Bram kon er wat van.
Qua bouwen was hij echt de meester, en van elektronica had ie ook wel kaas gegeten wil ik zwijgen over Whazzup.
Schenkie op de mapito, 1 gram de watt, toppen als cola flessen.
Ja mis het ook wel maar denk dat vele nu reageren onder andere namen of gewoon meelezen.

De techniek veranderd toch voortdurend (Opti, Dimlux, etc. etc.)
Kennen jullie die ene gap nog die een badkamer vol hing met 18 stuks of zo, helemaal wild, hij kweekte op steenwol..
Die hebben ze toen wel gepakt helaas.

Denk niet dat vele gepakt zijn maar wat Jakkes zegt, niet echt meerwaarde elke keer een verslag te maken als er in setup/voeding/resultaten niet veel verschil zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, BigBellyGrower said:

Merk wel echt dat het stiller geworden is.
Jullie bedoelen Kees, BBB, blowsterke, Schenkie, Michael/Irizumi, Henkie en Leuke Hobby?
Ja die Bram kon er wat van.
Qua bouwen was hij echt de meester, en van elektronica had ie ook wel kaas gegeten wil ik zwijgen over Whazzup.
Schenkie op de mapito, 1 gram de watt, toppen als cola flessen.
Ja mis het ook wel maar denk dat vele nu reageren onder andere namen of gewoon meelezen.

De techniek veranderd toch voortdurend (Opti, Dimlux, etc. etc.)
Kennen jullie die ene gap nog die een badkamer vol hing met 18 stuks of zo, helemaal wild, hij kweekte op steenwol..
Die hebben ze toen wel gepakt helaas.

Denk niet dat vele gepakt zijn maar wat Jakkes zegt, niet echt meerwaarde elke keer een verslag te maken als er in setup/voeding/resultaten niet veel verschil zit.

Ja weet nog dat bbb z'n kelder had uitgegraven,en  een soort geheime kelder ontwikkelde.  Geweldig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gozer had vooral bedrijfsruimtes wat ik mij kan herinneren.

Ik persoonlijk had geen m2 bespaard gelaten... :rofl
Bij hem kom je er soms nog een vrachtwagen naast parkeren hehe.
Ja goeie tijden.
Ben hele tijd denken hoe heette die ene flippo nou.
Hij knalde huizen van de kelder tot zolder vol. (toen mocht dat nog gepost worden)
Prachtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom toevallig een verslag van Henkie en Leuke Hobby en Boswachter tegen.
Prachtig hoe hij zijn team introduceert:

On 5/6/2013 at 12:59 AM, henkiedepenkie said:

de opstelling:

 

verlichting : 12x600 watt dimlux

koeling : opticlimate

medium : steenwol (hydro)

plant : NLX geleverd door de firma S.P.int

voeding : puk nutrients

CO2 : CO2 gaskachel (aardgas)

 

Het team:

 

Leuke hobby:

inkoop-verkoop-ondersteuning...

wil veel, maar kan eigenlijk niks!

 

Henkiedepenkie:

techniek en kweken

wil niks, maar kan eigenlijk veel!

 

de boswachter:

catering en bewaking

wil niks en kan eigenlijk ook niks!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, Boefje030 said:

Zelfs hennepdesk members zijn nog aanwezig.

Hey Boefje je leeft nog! :jump:

17 minutes ago, Jeice said:

Stelletje criminele

:ph34r::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Jeice said:

Stelletje criminele

Weet niet of je dit sarcastisch, ironisch of als grapje of serieus bedoeld.
Crimineel vind ik iemand die een ander beroofd.
Zowel met geweld, zowel zonder geweld.

Coffeeshops moeten ook kunnen verkopen.
Beter een paar van die ''criminele'' advies vragend, als zelf maar ''wat'' doen.
Sowieso is mijn ervaring dat veel broodkwekers zelf ook niet de insteek hebben mensen met pesticide te voeden.
Op uitzonderingen daargelaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/11/2019 at 1:50 AM, Yoyneh said:

Ik denk dat de kennis en vriendelijkheid van de leden de kwaliteit van het forum bepalen! Als niemand om elkaar geeft en alleen zichzelf laat zien, dan is het forum wat het is - geen leuke plek om tijd aan door te brengen! Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, dit is mijn mening die ik heb verzonnen op OG! Ik hoop dat het klimaat hier veel beter is!

Maar bovendien is deze plek in ieder geval gevuld met een decennium van kennis en liefde voor de plant - goed genoeg voor mij!

Hier kan ik me alleen bij aansluiten, 6 maand geleden begonnen als groentje en no brainer, na enkele dagen wf ontdekt en ben ik blij met alle info, kritish correcte commenteraren en hulp. Zeer blij dat er een pak mensen hier aanwezig zijn die hun jarenlange kennis en info deelt met een noob.

Bij deze dank aan;

@cannarie @vakman @Plantformer @denBoom  @greentjeonatrip @Jakkes

En dan vergeet ik waarschijnlijk nog meer dan de helft van de mensen die helpen.....thx folks

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind hier vooral ook fijn dat het niet (meer) zo commercieel is. In de zin van dat het forum je de sponsoren door de strot probeert te drukken. Dat is op andere forum(s) toch wel erg het geval.

Maar het is wel jammer dat we geen grote kweken meer te zien krijgen. Wel begrijpelijk, maar toch. Een kweekruimte ontworpen door Racker was toch ook altijd wel genieten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras denk dat het er vooral mee te maken heeft dat wf te openbaar is, ik heb ook soms is twijfels van alles te posten maar heb het losgelaten.  Vind wel dat je member en aangelogd moet zijn om de fotos te zien, maar dat is mijn mening, anderen denken er vast anders over.  Allesinds dik tevreden dat t bestaat of was nu na 6 maand nog aan klungelen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat ook een aantal van die middelgrote kwekers zoals Racker en BBB misschien wel gestopt zijn met kweken.

Want waar eerst teneur nog was "ach, die kwekers doen niemand kwaad" is de vox populi wat gedraaid.

Sommige grote kwekers (waar ik Racker en Co niet onderschaar) gebruikten echt criminele middelen om hun business te doen.

Zij hebben de publieke opinie, nog versterkt door verhalen over brandgevaar en stroom jatten, wellicht doen omslaan naar "het is allemaal niet onschuldig meer"

Hierdoor meer mensen die je aangeven bij de politie. 

Er wordt ook strenger gestraft. Het OM treedt ook strenger op tegen GS's.

Dus dan denk je misschien wel 2 keer na voordat je gaat kweken. 

In ieder geval zul je nog voorzichter worden en dan is het ontlopen van een forum ook een stap.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...