Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Yoyneh

Voor de DnB heads onder ons

Recommended Posts

DnB heads??

Begrijp geen snars hiervan. Zal wel aan mijn leeftijd liggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drum & bass is een beetje dansmuziek voor mensen die techno niet aankunnen.

Beetje wijvengezeik. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Kees A said:

Drum & bass is een beetje dansmuziek voor mensen die techno niet aankunnen.

Beetje wijvengezeik. :)

Haha..... dat vermoeden had ik al dat het een of ander iets voor mietjes was. Anders had ik het wel gekend :rofl

(grapje, voordat er straks iemand gepikeerd is)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, in deze politiek correcte tijden moet je goed opletten.

DnB is best aardig, maar op een gegeven moment wordt je er een beetje gek van.

Dan wil je gewoon dikke rollende techno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongelooflijk dat Techno toch nog wordt gespeeld! En om eerlijk te zijn, het wordt eigenlijk alleen in de Benelux gespeeld!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Yoyneh said:

Ongelooflijk dat Techno toch nog wordt gespeeld! En om eerlijk te zijn, het wordt eigenlijk alleen in de Benelux gespeeld!

 

Lang niet buiten geweest zeker? :)

 

Techno is huge in Duitsland. Als je naar Berlijn gaat, is het lastig om een goede club te vinden waar geen techno gedraaid wordt. Berghain en Tresor bijvoorbeeld.

Carl Cox zijn avonden in Ibiza zijn zwaar populair.

Gasten als Richie Hatwin, Sven Vath, Joris Voorn, Hernan Cattaneo, Pete Tong draaien over de hele wereld. Staan ook op de grote festivals zoals Creamfields in Engeland of Ultra in Miami of Sonar in Barcelona. Glastonburry boekt techonamen zoals Charlotte de Witte.

Het is niet zo mainstream als EDM, maar de populariteit zal alleen maar stijgen.

Want de eerste dance artiesten waar ze in het buitenland voor gaan zijn de grote namen als Martin Garrix, Armin van Buuren, Diplo, en dat soort gasten.

Maar op een gegeven moment willen mensen verdieping of verbreding (of hoe moet je dat noemen?) en dan komen allerhande subgenres om de hoek kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al eerder zei, ik ben een oude fuck en verloor plezier met de dom "bum bum bum" a loooong geleden.

Het mooie van DnB is, dat het zeer harmonisch is gebaseerd, wat een absolute must is met ppm's boven 200 lol! En je kunt elke soort muziek als basis gebruiken en er geweldige resultaten mee behalen, ook al is het lastig om het te produceren, zonder een natuurlijke drummer te zijn!

Je kunt toch gewoon niet ruzie maken over je persoonlijke smaak ?! Toch is Techno voor mij het geluid van de jaren 90 met veel MDMA om het te laten werken! En dat is toch nooit mijn soort medicijn geweest!

Een vergelijking:

en een DnB

DnB is Techno 4.0 voor mij lol! Ik moet toegeven dat dnb moeilijk is om op te dansen!

PS. Ik hoop dat je geluidssysteem er goed genoeg voor is!  ;)

Edited by Yoyneh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan mij goed voorstellen dat DnB enorm lastig is om te produceren^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, nu snap ik het.

Je weet niet precies wat techno precies is, en noemt net als mijn moeder alles boem-boem-boem herrie :)

 

Techno is echter verre van ouderwets. En zeker met voor de meesten nieuwe namen zoals The Black Madonna die aanstekelijk en funky draaien.

De dance muziek is tegenwoordig zo lekker breed dat er voor ieder wat wils is.

Soms met invloeden uit de R&B, soms gewoon snoeihard.

Zelfs minimal (waar ik echt zenuwachtig van wordt) heeft zijn grote schare liefhebbers.

Maar de hele electronische dansmuziek leeft als nooit tevoren. Wereldwijd. En het blijft zich vernieuwen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Kees A said:

Je weet niet precies wat techno precies is

Sorry vriend, maar het lijkt erop dat je niets weet over Techno!
Techno is een bepaald soort elektronische muziek, gebaseerd in het begin van de jaren negentig! Dat was de tijd van de Maydays en de Loveparades en het was meestal "Bom Bom"! Ben je al in die tijd geboren ??
Misschien vanwege het gebrek aan kennis van die tijd, noem je het soort elektronische muziek waar je vandaag naar luistert Techno! Ik denk niet dat het er iets mee te maken heeft! Misschien kun je iets dat je Techno noemt met me delen? Bedankt!  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af of jij wel weet wat techno precies is met je Maday en Loveparade wat beide raves waren ouwe;)

Uiteindelijk is het allemaal EDM:hug:

Zelfs 25jr later klinkt DnB nog alsof het gisteren gemaakt is.

Het sluit zo mooi aan bij reggae (ton) waarvan je veel samples terughoort.

Techno is tegenwoordig veel mooier dan toen (je kan alles uithalen met de computer/ een controller +laptop wat vroeger een heel gedoe was) en ook de lokaties verschillen nogal tov onder een brug, een oud slachthuis of andere vage donker lokatie waar ik vroeger nog wel eens terecht kwam in het weekend op zoek naar een feessie.

Deze man zit al heel wat jaartjes in de Techno en hij weet de gang er goed in te houden (gaat niet van break naar break zoals vele DJ's).

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Still, de festivals heten Raves en de muziek die er op wordt gespeeld is Techno geweest - eenvoudig!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nooit bij het Berlijnse Love Parade geweest. Wel in Zurich. Ook in Rotterdam :)

Ook wel honderden feesten bezocht. Door heel Europa. Raves is een Engelse uitdrukking die hier niet zoveel gebruikt werd.

Ik weet wel dat veel mensen vanalles techno noemen, maar wat we tegenwoordig techno noemen wordt gedraaid door de artiesten die ik eerder al noemde, zoals Solumon, Kolsch, Liebing, Green Velevet, Joris Voorn.

Nu is dat geluid wel geëvolueerd in de loop der jaren en draaien er nu ook veel gasten tech-house.

Maar dat is allemaal geneuzel op de vierkante centimeter. 

Daar gaat het ook niet om. Maar jij zei: Ongelofelijk dat Techno nog gespeeld wordt. Het wordt eigenlijk alleen in de Benelux gespeeld.

En dat is gewoonweg niet waar.

Dat is me het enige waar het om gaat. 

Je geeft zelf als voorbeeld Mayday. Daar heb ik Carl Cox, de koning van de Techno gezien, Nick Warren, Paul Kalkbrenner, om er maar een paar te noemen.

En die draaien nu nog wekelijks over de hele wereld, dus daar is niks Benelux aan. Heb Carl Cox ook nog dit jaar in Privilege in Ibiza gezien. Dikke techno-set, afgeladen vol. Spanje is niet Benelux. 

Dan zul jij wel weer zeggen dat ze geen Techno meer draaien, of dat het in de jaren 90 toch echt anders was, of weet ik veel wat voor uitvlucht.

Maar we hebben het over wat nu Techno heet, en dezelfde DJ's van toen die zichzelf toen Techno-DJ noemden en tegenwoordig nog steeds.

Daarnaast draaiden in de vorige eeuw Tiesto, Paul van Dyk, Armin van Buuren, Paul Oakenfold ook al op grote feesten in Engeland die ze raves noemden. Ging ook van Boem boem met dan meestal zo'n melodramatisch gedoe er doorheen en daar liep iedereen ook rond met ogen als schoteltjes van de MDMA. En die draaiden toch echt geen Techno.

Of je had een avond met Sasha en John Digweed in een of andere club in de Uk. Was dat nou echt Techno. Volgens mij noemden ze het zelf House.

In Rotterdam had je in de jaren 90 soms feesten die ze raves noemden. Daar draaide dan gasten als Pauls Elstak en Rotterdam Terror Corps. Ook dat kon je toch echt geen Techno noemen.

Het gaat me niet om smaak of wat mooier is. Want dat is inderdaad heel persoonlijk. In het verleden kon ik erg genieten van trance, terwijl ik daar nu een beetje lacherig van wordt. Het zijn ook allemaal maar vakjes en je hebt zoveel cross-overs.

Nu zijn er wel landen waar ze bijna alle electronische muziek techno noemen. Waren onlangs in Duitsland en daar werd een feest aangekondigd met 'Techno Muzik' of zoiets. Nou, elk hitje van Avicci en the Chainsmokers kwam voorbij. :) Gekke Duitsers. 

Maar - bijna einde verhaal - datgene wat we nu Techno noemen is nog steeds razend populair over de hele wereld.

En anders ben ik wel heel benieuwd naar die Techno die alleen nog maar in de Benelux te horen is.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhm, hoezo de festivals heten rave en rave als genre bestaat niet want het is techno wat ze er draaien?

De LP en Mayday komen voort uit de ravemuziek en je hebt van rave muziek een DLD

en een UK uitvoering

LMAO, rave geen genre 

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ez KeesA - allemaal goed, man! Voel je alsjeblieft niet beledigd! Zoals ik eerder zei: je kunt niet discussiëren over persoonlijke smaak - en dat heb ik nooit gedaan!! Je houdt zoveel van je "Techno" als ik van DnB hou! Voor mij is Techno een beetje anders gedefinieerd dan jij, en toen ik zei dat het moeilijk te geloven is dat ze het nog steeds spelen, bedoelde ik die oude en saaie dingen uit de vroege jaren negentig! Dat dat niet meer hetzelfde is als de stijlen van vandaag is heel duidelijk, zelfs voor mij!

Omdat ik dat muzikale decennium heb doorgemaakt, ken ik de meeste DJ's en producers die je hebt genoemd, hoewel het moeilijk te geloven is dat Speedy J nog steeds ademt lol! Ik dacht gewoon dat het geen pijn zou doen om je een goede smaak van DnB te geven, want ik heb hier niets gevonden - dat is alles! En omdat ik dat inmiddels heb gedaan, ga ik nu stoppen met posten over dit onderwerp door je mijn twee favoriete radiostations te geven! Enjoy!

Jungletrain.net        Livednb.com

Edited by Yoyneh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik luister vaak naar dit soort relaxte DnB setjes, zijn door de jaren heen al heel wat delen van verschenen:hug:

Heerlijk op een regenachtige zaterdag als vandaag, ff lekker weg spacen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/11/2019 at 6:45 PM, Yoyneh said:

Ongelooflijk dat Techno toch nog wordt gespeeld! En om eerlijk te zijn, het wordt eigenlijk alleen in de Benelux gespeeld!

 

Ik denk eigenlijk dat je op dit soort muziek doelde:

Dit is wel een stijl die alleen eigenlijk nog steeds grote populariteit geniet in Nederland en België.

In andere landen is dat meer een niche.

Zwaar populair in de jaren 90 met veel van die afgeleide gabberhitjes.

Kale koppies, Australian jasjes en kauwen van de speed en de MDMA.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...