Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
peter420

hoeveel planten

Recommended Posts

hi beginnende kweker hier. Ik heb laatst een kweektentje gekocht van 60x60x160 cm met een 300W LED lamp.
Ik was van plan hier 4 amnesia haze autoflower in te kweken in potten van 14 L en nou vroeg ik mij af of de ruimte hier groot genoeg voor is of dat ik beter een plantje minder kan doen voor een betere opbrengst.

Alvast bedankt voor de reacties!

gr Ruben

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 stuks op 60x60 krijg je wel vol hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben bezig met een kweek met 4 stuks in 14 l potten in een 60x60 tentje  dus no problem.

Grts

Edited by hazer4

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/3/2019 at 4:32 PM, peter420 said:

60x60x160 cm met een 300W LED lamp.

Dat klinkt als best veel Watt per oppervlakte.

Zo'n beetje vergelijkbaar met iets meer dan 800 Watt per M2.

Welke led lamp is het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx voor de reacties!
Dacht ff dat t miss te veel zou worden, zo veel info te vinden weet niet meer wat ik moet geloven.

On 10/11/2019 at 10:57 AM, Kees A said:

Dat klinkt als best veel Watt per oppervlakte.

Zo'n beetje vergelijkbaar met iets meer dan 800 Watt per M2.

Welke led lamp is het?

Het is er eentje van roleadro, https://www.bol.com/nl/p/roleadro-led-groeilamp-plantenlamp-300w/9200000112300093/, had hem ergens op een lijstje zien staan van beste budget kweeklampen. Als je t zo zegt klinkt t idd een beetje als overkill maar bij de beschrijving stond dat de lamp goed was voor het opp dat ik heb.
Ben eerst begonnen met een zaadje dat ik nog over had als een voorproefje en dat doet t tot nu toe redelijk goed denk ik. Ze begint zich nu redelijk te ontwikkelen en heb wat lst toegepast. Ik zal een foto uploaden zodra mn telefoon is gefixt, mochten mensen geitereseerd zijn en tips hebben.
Ik heb voor dit eerste plantje nog geen ventilator in de kweekruimte hangen, maakt dit veel uit?
Voor de rest heb ik een mix van dutch coco mix en lightmix van plagron. Ben vorige week begonnen met groeivoeding (plagron startup) te geven aan mn plantje, 2,5ml op een halve liter ipv 7ml op een liter.
Ik heb ook geen ph/ec meter of luchtvochtigheidsmeter aangeschaft voor nu, is dit aan te raden om wel te doen of maakt dat eigenlijk niet zo veel uit.
tnx voor de reacties alvast en alle tips zijn welkom!

grts Ruben

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx voor de reacties!
Dacht ff dat t miss te veel zou worden, zo veel info te vinden weet niet meer wat ik moet geloven.

On 10/11/2019 at 10:57 AM, Kees A said:

Dat klinkt als best veel Watt per oppervlakte.

Zo'n beetje vergelijkbaar met iets meer dan 800 Watt per M2.

Welke led lamp is het?

Het is er eentje van roleadro, https://www.bol.com/nl/p/roleadro-led-groeilamp-plantenlamp-300w/9200000112300093/, had hem ergens op een lijstje zien staan van beste budget kweeklampen. Als je t zo zegt klinkt t idd een beetje als overkill maar bij de beschrijving stond dat de lamp goed was voor het opp dat ik heb.
Ben eerst begonnen met een zaadje dat ik nog over had als een voorproefje en dat doet t tot nu toe redelijk goed denk ik. Ze begint zich nu redelijk te ontwikkelen en heb wat lst toegepast. Ik zal een foto uploaden zodra mn telefoon is gefixt, mochten mensen geitereseerd zijn en tips hebben.
Ik heb voor dit eerste plantje nog geen ventilator in de kweekruimte hangen, maakt dit veel uit?
Voor de rest heb ik een mix van dutch coco mix en lightmix van plagron. Ben vorige week begonnen met groeivoeding (plagron startup) te geven aan mn plantje, 2,5ml op een halve liter ipv 7ml op een liter.
Ik heb ook geen ph/ec meter of luchtvochtigheidsmeter aangeschaft voor nu, is dit aan te raden om wel te doen of maakt dat eigenlijk niet zo veel uit.
tnx voor de reacties alvast en alle tips zijn welkom!

Planten staan op een 20/4 schema maar dan gaat ook de afzuiger uit omdat de tent in mn slaapkamer staat en t nogal wat geluid maakt, is t beter om de afzuiger aan te laten staan?

grts Ruben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een PH meter zou ik sowieso halen.
Op aarde is dit geloof ik 5.8-6.0

Vele hebben ook een temperatuur sensor, het is zeker in je voordeel als je het water geeft met de juiste temperatuur.
Te koud of te warm is niet goud, ik weet niet precies meer wat de beste temperatuur is dit zul je even op moeten zoeken.
Een EC is als je bio kweekt niet nodig.

Met LED heb ik persoonlijk geen ervaring dus over je lamp keuze kan ik helaas niet veel advies geven.
Succes!

Edit: Oja, een ventilatortje is wel aan te raden i.v.m. hitte lamp (weet niet hoe dat precies met LED zit, maar zorgt ook dat je een robuuster plantje krijgt; dikkere stam)

Edited by BigBellyGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...