Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hoho

kweekverslag Blackberry af en girl scout coockies af

Recommended Posts

Ik weet niet van individuele leden waar ze gebleven zijn.

Maar ik denk dat er een aantal redenen aan ten grondslag liggen.

Toen de overheid de growshops en dergelijke strenger ging aanpakken, kwam de klad erin. 

die growshops waren niet alleen leveranciers van spullen, maar zorgden er ook voor dat er communities bestonden. Mensen gingen er naar toe voor een praatje. Namen een vriend mee, die dan ook gegrepen werd door het kweekvirus. In de GS lulden mensen ook over iets wat ze op Wietforum gelezen hadden, en dan ging je ook zelf lezen (zo kwam ik ooit hier terecht). Maar ja, GS veel minder druk nu.

Denk dat in de slipstream van de strengere aanpak van de GS's, en door het strenger optreden tegen kwekers (huisuitzetting, ontnemingsvorderingen, etc.) een aantal kwekers ook de schrik om het hart geslagen is. Was het eerst nog iets van 'ondeugend' of 'kwajongenswerk', ineens kon je serieus in de problemen komen. Dan haken er velen af, want dat hebben ze er niet voor over.

Ook zullen veel kwekers nog wel actief zijn, maar ze komen niet meer online omdat ze bang zijn om een digitaal spoor achter te laten. Better safe then sorry, zoiets.

 

Waarmee al de wegblijvers ook een hoop missen.

Want ik spreek nog een flink aantal (grotere) kwekers die ik nog ken van de GS. Ze zijn nauwelijks nog op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Ze zijn technisch gestopt bij de EVSA. Jammer dat ze er niet meer zijn hier. En als er al eentje komt, dan zijn er altijd wel leden die beginnen te zeiken dat broodkwekers hier niets te zoeken hebben. Of ze waarschuwen ze voor de politie die vast meeleest (alsof de politie daar mankracht en interesse voor heeft)

 

Er zijn nog wel andere fora, maar daar is het nog slomer dan hier. Hier komen ook nog veel mensen voorbij met verstand van zaken. Dat is op andere fora maar een enkeling.

Het zijn ook (maar dat is persoonlijk) van die halfzachte fora. Als je op Jointjedraaien meer dan 600 Watt hebt, dan wordt je al als uitschot gezien. De theorieën die ze daar aanhangen, over spoelen e.d. worden ook als heilig gezien. Daar mag je niet aan twijfelen. Verder zitten er veel complot-mafklappers op, en daar had die moderator blijkbaar geen zin meer in. En dat heeft tot ruzie geleid. Tenminste, zo begreep ik het, maar het was totaal niet-boeiend. 

Het andere forum, vaak het .eu-forum genoemd, heeft een eigenaar die ook niet spoort. Die maakt met alle goede leden ruzie en jaagt ze weg. Heeft wel een paar actieve leden, maar veel activiteiten bestaan uit elkaar de godganse dag succes wensen.

Ik word gewoon een beetje allergisch van die andere fora, dus ik kan er niet objectief naar kijken. Excuses bij voorbaat :)

Je kunt dan nog beter een niet-gemodereerd forum zoals dit hebben, waar menig lid verstand van zaken heeft en de leden een beetje eelt op hun ziel hebben. Misschien zoeken mensen met die instelling elkaar wel op. Net zoals geitenwollensokkenrastafaris (oneerbiedig gezegd) elkaar op andere fora vinden.

Maar het zou wel mooi zijn als dit forum er op een of andere manier in zou slagen om meer online-activiteiten te ontplooien. Maar hoe dat zou kunnen... geen idee.

Vroeger kon je nog spulletjes testen, maar dat is veel te link geworden voor shops en fabrikanten, want actief promoten is verboden. Meetings durven mensen waarschijnlijk niet meer naar toe. En als ze wel durven... vroeger vonden die plaats bij de GS van Doc bijvoorbeeld. Maar dat kan ook allemaal niet meer. 

Edited by Kees A
nl moest eu zijn
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor je bericht. Ik kan me goed vinden in de correlatie tussen verminderde activiteit op het forun en het streng optreden tegen growshops toendestijds. Echt jammer want het was heerlijk om avonden te struinen op dit forum. Nu is het een half uurtje per dag en je hebt alles alweer gelezen. Inderdaad is dit het forum waar men nog serieus is en verstand van zaken heeft. Een wisseling van de wacht zou fijn zijn, maar hoe en wie.. Wellicht is er iemand die de beheerder aan kan spreken en tot een overeenstemming kan komen om het forum over te nemen. Tot die tijd hopen dat het forum zoals je zegt niet van de 1 op de andere dag offline is, dat zou een groot verlies zijn van alle info en verslagen..

Maar snel beginnen aan mijn 2e ronde zodat jullie dat in ieder geval nog kunnen lezen, heb weinig ervaring hier, maar dat is beter dan  dat er niets te lezen valt op het forum.

Fijn weekend alvast en paapze

(Mijn zaadjes Critical van RQS hopelijk vanavond ontkiemd!)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat veel leden niet moeten vergeten, is dat ze ZELF het forum zijn.

In vroeger tijden werd er gewoonweg meer gepraat. Het was niet allemaal zinnig wat er stond (verre van dat zelfs) maar er ontstonden gesprekken en dan kwam er af en toe goede info naar boven.

We moeten het ook niet romantiseren overigens, want veel van die grote of ervaren kwekers blonken ook uit in onduidelijkheid, zinnen van 3 woorden, en spreken in raadsels. Of ze verdomden gewoon te zeggen hoe ze iets aanpakten. 

Maar hoe dan ook: leden moeten zelf ook meer plaatsen als ze willen dat het forum levend blijft.

Soms kan kleine info al interessant zijn. Ik heb bijvoorbeeld veel geleerd over de RFX kweekjes met eb&vloed hier.

Als het forum levendig blijft, zal dat voor Sannie (die volgens mij de eigenaar is) misschien nog een reden zijn om het in de lucht te houden. Want dan komen er nog steeds wat Nederlandse klantjes via dit forum naar https://www.sanniesshop.com/ en de adverteerders op dit forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal waar. Dus kom op gewaardeerde gasten, registreer je als lid en kom op met die kweekjes en duidelijke info. Dan hebben we er allemaal profijt van :D laatste nieuwe member was op 16 januari..

 

@hoho Excuses voor de topic-kaping, maar er is geen mod actief om ons terecht te wijzen, en dan krijg je dit he haha

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, stickie said:

Helemaal waar. Dus kom op gewaardeerde gasten, registreer je als lid en kom op met die kweekjes en duidelijke info. Dan hebben we er allemaal profijt van :D laatste nieuwe member was op 16 januari..

Volgens mij kun je - door gebrek aan moderator of beheerder - je niet meer aanmelden als lid. Vandaar die datum van 16 januari.

Einde topic-kaping.

Hoho... zet 'm op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:cry knokploeg naar Sannie, dat ie zichzelf maar gauw inlogt...

 

Vooralsnog kijken we lekker mee met de actieve leden!

Succes met deze ronde Hoho

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, P H donner said:
5 hours ago, stickie said:

U riep mij ? Ehh stickie of sticky 2.0 u bent de echte?  :lol:  

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou idd wel heel spijtig zijn als alles opgedoekt wordt. Je merkt wel dat er een heel deel namen verdwenen zijn. Spijtig. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon stickie, van 13 jaar geleden alweer:tu

Weinig bijgedragen in die tijd maar heb zojuist in het subforum biologie en chemie een topic aangemaakt over curen.

Hopende dat er info tussen zit waar men wat aan heeft.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook moeite destijds om lid te worden omdat er werd gevraagd wie de mod was, en ik had geen flauw idee. 

Zelf heb ik toen meerdere uren moeten uitzoeken wat ik als antwoord moest invullen. Misschien is dit een verbeterpunt om meer leden te krijgen door het aanmeldings proces wat makkelijker te maken ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie reageert nog wel op mails overigens, pas contact met hem gehad. 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, stickie said:

Gewoon stickie, van 13 jaar geleden alweer:tu

Ah dan was jij en Chriet in Hilversum dat we een meeting hadden ey :verrygood WB ! 
 
 @hoho gaat lekker :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas moet ik je teleurstellen P H donner, had graag degene geweest die je dacht maar ik heb nooit een meeting bijgewoond van het Wietforum. Wel het Meating topic vaak vol plezier zitten lezen, wat een animo was daarvoor zeg! Daarom is er zo'n contrast met hoe het toen was, en nu. Nu we van Kluns hebben gehoord dat Sannie nog kan praten heb ik weer hoop :verrygood. Ik ben in ieder geval wat actiever dan toen, misschien omdat ik nu niet zoveel indica meer rook :j

Soms zou ik willen dat iedereen zijn plantjes binnen een week oogstklaar waren, kunnen we nog vaker en sneller naar mooie toppen kijken :jump:

Kweek 2 gaat hier beginnen, geduld is een schone zaak... verslag post ik morgen.

Heb in ieder geval een mooie DSLR klaarliggen voor de foto's

Maar zulke mooie macro's als deze zullen het denk ik niet worden :dribble: wat een platen!

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben moderator geweest op dit forum  :). en op meerdere meetings geweest 

 

Maar nu terug naar mijn kweekje,

Van de 5 zaden zijn er helaas maar 3 opgekomen,waar ik al bang voor was.

Dit gebeurt mij normaal nooit, ik krijg regelmatig  nog zaden van 10 jaar en ouder op, ik zal eens een mail sturen naar dutch passion sturen  wat die er van zeggen.

de dames staan er nu 5 dagen in en in die tijd vind ik dat er 2 van de 3 al mooi ontwikkeld zijn en de 3 de komt er aan.

Voor de rest is er in het begin nooit zo veel te zien , de temperatuur is stabiel en de heatsinks verdelen de warmte heel erg mooi 

 

HoHo

23FBA5EE-438A-4C72-B021-3681B4EC382C.jpeg

6F5F38EB-242B-409E-A640-349EB42093FB.jpeg

B270D41C-FD13-4C1D-8FCF-C0F06B379D82.jpeg

929B7DFE-2496-46E4-ADFA-462EC01BA3F7.jpeg

Edited by hoho
  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een update,

 

2 van de 3 gaan mooi en de 3de heeft het tabaks mozaiek virus.  al met al is het een  slechte score en ik zit te twijfelen wat ik ga doen.

Of in zijn geheel overnieuw beginnen, of de 2 mooie langer voor laten groeien. 

Ik heb de zadenleverancier al een mail gestuurd en die reageerden meteen terug met vragen die ik beantwoord heb. 
hun reactie is dis even afwachten.

 

Hier nog een paar foto's, en wat zouden jullie doen ?

 

 

92ADA1BF-0DF8-4F20-BF25-27B1193F99FF.jpeg

D59FE471-4FBD-46F2-ACB6-44E8C5EEBA55.jpeg

3CEB0D0C-F85B-4931-8F90-E001EDDCE63C.jpeg

AB2E6986-C250-40A4-9471-AD1E5F87AF4D.jpeg

Edited by hoho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook nog gehad in mijn buitenkweek. Je kan ervoor kiezen om het te verwijderen en te scroggen of het plantje te houden en wat minder oogst hebben van dat plantje. Het kan gerust zijn dat ze zeggen, dat je niet hygiënisch hebt gewerkt. Nuja als je het niet probeert, kan je niets krijgen natuurlijk. Als ik een voorraad liggen heb zou ik scroggen, indien niet dan zou ik gewoon verder draaien. Maar dat is mijn mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer een update,

 

Ik heb contact gehad met de zaden leverancier, en die hebben hebben 5 nieuwe zaadjes aangeboden als oplossing.

ook heb ik de dame met het tabaksmozaiek virus eruit gehaald zodat ik nog maar 2 dames over heb, dit word langer voorgroeien

deze 2 dames gaan wel heel erg lekker en zijn nu net getopt.

 

HoHo

1706455E-09D8-4CBF-BC52-D829D4B275D6.jpeg

98A81BFB-1C56-4173-A87D-9A20E2C5000F.jpeg

EDE15BB6-9F12-4C2B-BD65-82FDE73A2E85.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2 overgebleven dames beginnen nu snel te groeien en ik heb er gaas boven gespannen zodat ik kan beginnen met buigen.

ik zie wel bij enkele blaadjes wat bruine vlekjes 

Hier wat fotos

 

 

21DC6702-0CC6-499E-9C2F-6BF2FD3B6A99.jpeg

C45F0170-8988-43F9-B20C-4ADA31C99A5D.jpeg

CD4F9C6D-04B4-4AA1-B815-950BFF3E8E1E.jpeg

A1154048-F7CC-41BB-AE41-905E64FE13E2.jpeg

2964F58F-0460-48D6-B2CC-CD31D8E43222.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een maand voorgroeien is eindelijk de klok om naar 12 uur . 
 

de buitenste hoek is nog niet dichtgegroeid Maar daar heb ik 3 verschillende autoflours gezet om op te vullen en om meteen te kijken of de soortjes wat zijn. 
 

 

EED459EF-E065-4030-8F0B-2A64DC137D96.jpeg

68CA7DEE-A250-4B48-804E-C71D28C0CE0E.jpeg

E6F56D04-5419-4552-9AE0-AB48DA2C465E.jpeg

850479F4-2CAA-4E95-B878-DD0A4A0E845A.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lampen zitten er echt véél te belachelijk dicht op, waar is dit goed voor?? Je ziet  toch aan die planten dat ze het totaal niet trekken? En nu nog 3 zaadjes nét ontkiemd naast deze twee volwassen planten die eigenlijk allang in de bloei hadden gemoeten gaat natuurlijk ook niet werken. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bloei begint in te zetten en de groei begint er uit te raken.

De dames zijn van onder gesnoeid.

Al met al op de start en de daardoor langere voorgroei na gaan ze lekker door en is het klimaat tot nu toe mooi stabiel te houden.

 

hier wat foto’s 

 

 

 

077976FB-14F6-4FBB-895C-853C5C0C9C16.jpeg

92D91684-5928-4018-AE7F-084BFE1ADBB9.jpeg

93FECC60-4707-49C3-96D9-F36D2F58AAFE.jpeg

6210824F-F1F9-4072-8033-2EF1501995C0.png

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een weekje verder.

ik zie langzaam wel wat takjes rood worden, maar het valt me nog mee.  
Voor de rest  beginnen de topjes op gang te komen.

ik geef ik 1.5 ml per liter bac bloei voeding wat ik langzaam op ga voeren. 
 

 

0772A68C-EBAC-4C22-94B6-8A3AB51970FE.jpeg

22A09185-5093-471B-9673-8E150816D3FA.jpeg

4AEB26B7-8859-48A0-A27A-C96E0286F0D9.jpeg

4D5D9A37-465E-46DB-B844-D3EA1DF3CFF9.jpeg

D9E5AEDB-070A-43AC-81EE-3BBC01ADE141.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

de klok staat nu bijna 5 weken op 12 uur en de zichtbare bloei is nu bijna 4 weken en in theorie zou ik nu op de helft van de bloei zijn maar meestal duurt het wat langer :)

Ik ben begonnen met wat Bac pk booster mee te geven met de bloei voeding, en de dames drinken op het moment erg veel.

 

Hier wat foto's wat best lastig aan het worden is om het toestel er nog boven te krijgen door gebrek aan ruimte .

 

HoHo

AD7C2950-7CC4-45EE-87DD-66A27A43379A.jpeg

3EE6FABF-3638-4EEB-B9B9-DB90831ABEF0.jpeg

D9E91325-53E3-42F8-902A-BDC31D528944.jpeg

E605A808-C34C-4A0F-B279-E10939727C44.jpeg

Edited by hoho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...