Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

Super Silver Haze

Recommended Posts

Maar het gaat er toch om wat je uit een ruimte haalt?

Je haalt echt met led niet beduidend meer uit een bepaalde ruimte.

Het enige verschil is dat je op het einde van de rit minder Kwh hebt gebruikt.

Maar als die besparing aan Kwh niet opweegt tegen de aanschafkosten, waarom zou je dan overstappen op led?

(los van de eerder genoemde problematiek als hitte, stroom aan je max of geringe hoogte)

 

Het streven is niet om zoveel mogelijk per Watt te halen.

Het streven is om zoveel mogelijk uit je ruimte te halen en dit met de laagste kosten over een aantal kweekjes gemeten.

(er van uitgaande dat kwantiteit het doel is, en niet per se kwaliteit)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Kees A said:

Maar het gaat er toch om wat je uit een ruimte haalt?

Je haalt echt met led niet beduidend meer uit een bepaalde ruimte.

 

Dit is toch zeker wel wat ik wil bereiken. 

Hiervoor had ik 600 watt hps. 

En haalde ik 463 gram dacht ik. 

Nu met de 660 watt led met 6 planten ipv 16 verwacht ik zeker wel meer grammen te behalen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn volgende kweek word 16x stekken in 11L.

Dan word de vergelijking pas echt interessant, zoals je in me vorige kweek verslag al aangaf @Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Kluns said:

Dit is toch zeker wel wat ik wil bereiken. 

Hiervoor had ik 600 watt hps. 

En haalde ik 463 gram dacht ik. 

Nu met de 660 watt led met 6 planten ipv 16 verwacht ik zeker wel meer grammen te behalen. 

Ik gun het je, maar verwachtingen kunnen leiden tot teleurstellingen ;) 

Pas wanneer het droog in je netje hangt kun je wat zeggen er over

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KlunsDan had je er misschien meer HPS in moeten hangen...

Dan had je het wellicht ook bereikt en was je waarschijnlijk goedkoper uit geweest.

 

Een ruimte wordt echt niet veel beter door er led in te hangen.

Ja, je kunt de hitte beter onder controle houden, en je kunt met minder ruimte toe, en ja je krijgt een betere spreiding.

Maar ik denk dat die gasten die nu 1,5/2 gram per watt met led halen, ook met gemak 1/1,2 gram met HPS halen uit dezelfde ruimt.

En als je dan gaat rekenen wat je aan aanschafwaarde en verbruik kwijt bent, dan zal de teller gunstiger zijn voor HPS in de meeste gevallen.

 

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A Ja ik had er ook 1000 watt hps in kunnen hangen.

Maar ik betaal gewoon netjes me stroom en dan vind ik 660 watt wat ik nu heb toch echt wel de max. 

Dus met andere woorden is op deze manier voor mij het maximale wat ik uit mijn tent kan halen:likken::verrygood

Eigelijk vind ik het al 60 watt teveel. 

Ik hoop nu met 1 kweek al de zelfbouw led set er al uit te hebben, naast de winst die ik ga pakken. 

2 hours ago, 420man010 said:

Ik gun het je, maar verwachtingen kunnen leiden tot teleurstellingen ;) 

Pas wanneer het droog in je netje hangt kun je 

 

Daar heb je helemaal gelijk in man. 

Misschien dat ik me hier keihard voor schut zet en dat ik het bij lange na niet gaat halen. 

Maar dan heb ik wel me gedachte gang met jullie gedeeld. 

Wat dat betreft zeg ik gewoon wat ik denk en ben ik daar zeker niet te trots voor haha. 

 

Maar het lijkt nu net of ik aandelen in Led hebt maar dit is totaal niet zo uiteraard:jump:

Iedereen gewoon lekker op ze eigen maniertjes toch. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 rondes hiervoor zat ik te kutten met spint (heel mijn tent zat vol met spint), overvoeding, afentoe klimaat problemen ook nog eens te snel geschakeld. Ik had de hoop ondertussen opgegeven, uiteindelijk als nog na paar grammen na 1 op 1 gehaald met 2x 220w Todogrowled lampjes wat ik totaal niet had verwacht. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze doen t goed onder de 250 watt MH, gaat een stuk harder dan de T-neon en de 1 literbakjes voelen ze zich thuis in :verrygood

large.foto_no_exif.jpg.9d65244113d13e343dd1a2e58275dc61.jpg

Wortels komen er al uit

large.75362645_foto_no_exif(1).jpg.d4f6a9bd5124e2043615503d1b6f6103.jpg

Van onder 2 liter water gegeven daarnet, over 2 dagen nog 1 x een beetje van boven zodat ze er makkelijker uit komen de volgende dag

Hopelijk is de Lemon OG een beetje vlot droog want ik denk dat de 1 liters al snel te klein gaan worden gezien hoe hard ze gaan

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaan lekker idd!  Wanneer heb je ze overgepot?

De lichtverdeling lijkt niet helemaal 100% ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes man, bewaar je er 16 voor mij :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, vakman said:

Die gaan lekker idd!  Wanneer heb je ze overgepot?

De lichtverdeling lijkt niet helemaal 100% ;)

Die stangetjes glijden nogal als ik de lamp aanraak, zal er wat tape tussen doen ofzo :lol:

Met het spul van homebox heb ik daar geen last van (blijft het superieure merk)

15 hours ago, Jakkes said:

Mooie stekken hoor. Dat scheelt al zo veel.

Ja vandaag nog voor de zekerheid ff wat spul tegen spint er overheen spuiten, over een tijdje wil ik ze net zo mooi kunnen maken met behulp van jouw tutorial :P 

9 hours ago, Kluns said:

Netjes man, bewaar je er 16 voor mij :punk:

Hehe wie weet 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff snel updatetje voor ze vanavond de 11 liters in gaan

large.foto_no_exif.jpg.c8fb59a7af6b4333f2832163c3a351d1.jpglarge.1082758139_foto_no_exif(1).jpg.3e8726cd8c0d3be9aabcbfc65149f196.jpg

Zal ze meteen toppen want ze mogen wel de breedte in

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet er te weinig vanaf, maar is het niet zo dat toppen een 'aanslag' op de plant is, en overpotten ook?

Zou dan 2 van die acties niet teveel van het goede kunnen zijn?

En beter eerst even een paar dagen wachten na het overpotten voordat je gaat toppen?

Of is dat mietjes-gelul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ligt eraan hoe je overpot Kees, als je de halve kluit sloopt veroorzaak je stress ja. Hier knallen ze na het overpotten gewoon volle bak door ;)

Ga je stekjes maken van het geen wat je eraf haalt?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sloop eigenlijk bewust de kluit een beetje bij het overpotten. Niet om te stressen, maar om nieuwe wortelgroei te bevorderen. Namelijk werd het toppen ook bij wortels. Namelijk als deze breekt, ontstaat daar ook twee nieuwe uitschieters. Je moet het natuurlijk niet overdrijven, maar een beetje de kluit losmaken vind ik positief uitpakken.

Als je een sterke strain hebt, die niet stressgevoelig is, dan kun je het makkelijk tegelijk doen (overpotten en toppen). Wel enkele dagen wachten met de klok omzetten zodat ze kunnen herstellen. Ik top meestal de plantjes enkele dagen voordat ik ze overpot. Dus in de voorgroeiruimte.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vakman said:

Dat ligt eraan hoe je overpot Kees, als je de halve kluit sloopt veroorzaak je stress ja. Hier knallen ze na het overpotten gewoon volle bak door ;)

Ga je stekjes maken van het geen wat je eraf haalt?

Ja misschien wel een goed idee, om alvast te oefenen

Waar zou ik dan gaan toppen aangezien je best wel wat lengte nodig hebt

Ik heb trouwens Rhizopon 0.25

40 minutes ago, Jakkes said:

Ik sloop eigenlijk bewust de kluit een beetje bij het overpotten. Niet om te stressen, maar om nieuwe wortelgroei te bevorderen. Namelijk werd het toppen ook bij wortels. Namelijk als deze breekt, ontstaat daar ook twee nieuwe uitschieters. Je moet het natuurlijk niet overdrijven, maar een beetje de kluit losmaken vind ik positief uitpakken.

Als je een sterke strain hebt, die niet stressgevoelig is, dan kun je het makkelijk tegelijk doen (overpotten en toppen). Wel enkele dagen wachten met de klok omzetten zodat ze kunnen herstellen. Ik top meestal de plantjes enkele dagen voordat ik ze overpot. Dus in de voorgroeiruimte.

Dat van die wortels zal ik eens wat over opzoeken, interessant

Welke voordelen zie jij in het toppen vóór het overpotten trouwens? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, 420man010 said:

Welke voordelen zie jij in het toppen vóór het overpotten trouwens? 

Dat de plant al verder ontwikkeld is als je hem overpot. Dus deze kan eerder op 12/12, wat tijd scheelt.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, bedankt man

Nog niet zo over nagedacht, heb die dark propagator voor het eerst nu dus ook daar zal ik mee moeten (efficienter) leren werken ;)

Ben natuurlijk gewend alles in 1 tent te doen

Kijk, zo schieten weer wat op :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou van grotere voorgegeleide planten. Deze slaan beter aan en hebben minder tijd nodig. Geen probleem met de lv, wat ook erg fijn is. Alleen niet te veel laten voorgroeien. Want de wortels moeten wel nog tijd hebben om door te groeien op hun nieuwe plek. Daarom wil ik minimaal 7 dagen nog op 18/6 hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

420man_LI.thumb.jpg.3b3688596e0440f2a1820c1c17b22ad9.jpg

Daar zou ik toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens met vakman.

Ik zou ook rustiger aan doen met voeden. Ik zie verbrande bladpunten.

Ze groeien wel enorm zeg. Verschil met maandag is flink.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Jakkes said:

 Ik zie verbrande bladpunten.

En ze krullen ook aardig naar beneden ;) 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, vakman said:

420man_LI.thumb.jpg.3b3688596e0440f2a1820c1c17b22ad9.jpg

Daar zou ik toppen.

Ik zal straks ff een propagator halen bij de Action, zal er een paar in bekertjes met aarde zetten om te kijken hoe dat gaat

13 minutes ago, Jakkes said:

Eens met vakman.

Ik zou ook rustiger aan doen met voeden. Ik zie verbrande bladpunten.

Ze groeien wel enorm zeg. Verschil met maandag is flink.

 

1 minute ago, vakman said:

En ze krullen ook aardig naar beneden ;) 

Klopt, de aarde is snel droog dus ze krijgen elke dag water, dus ook meer N uit de lightmix binnen want voeden doe ik ze niet 

Kan daar op het moment niet veel aan doen behalve de aarde afdekken, vanavond gaan ze 11 liters in dus ik neem het mee naar de volgende ronde 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...