Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

Super Silver Haze

Recommended Posts

Hopelijk wordt dit een topic waarin meerdere draaien voor gaan komen EN hoe ik leer stekken te maken enzo :whistling

In het verleden al eens met Orange Bud geleerd stekken te maken maar had oa geen interesse meer in deze soort en er mee gestopt

SSH is zoals ik al vaker heb gezeurd hier en daar, mijn favoriete soortje, of onderdeel van een lekkere soort zoals Sugar Punch en Shackzilla

Lekkere heldere motiverende high waar ik vrolijk van word plus lekker kleverige toppen met weinig blad als bonus

Maar goed, door de stekkencrisis van 2018 heb ik alleen maar op zaad gedraaid en dat beviel me wel maar ben met zaden eigenlijk alleen maar op zoek gegaan naar soorten waar SSH in zit

Waarom dan geen Greenhouse SSH zaden? Redenen, maar ik hou sowieso niet er van dat de ene plant na 8 weken al klaar kan zijn en de andere na 12, wat het geval is met Greenhouse SSH zaad

Ik ben het zat om afhankelijk te zijn van een ander voor mijn stekken/zaden dus ik ga eens kijken of ik iets met moederplanten en stekken kan en ga er wat over lezen (tips altijd welkom)

Heb dus 20 stekken besteld en wil er 3 gaan bewaren als moeder om het op te leren en 16 er van gaan de 1.20 tent in

Ik ga dit verslag anders doen dan hiervoor, wat uitgebreider dus ik ga er voor om 2 x per week te updaten zodra ze in de 1.20 staan.

Hoeveel water ik ze geef, hoeveel voeding en wanneer, etc, zodat er evt sneller ingegrepen kan worden als het ergens fout gaat

Dark propagator gekocht, mooi tentje alleen moet je tegenwoordig zelf gaten er in maken :rofl

large.1976507135_foto_no_exif(6).jpg.a61a4ef6dfd8f2b04cf94ae819eb970c.jpglarge.1947756611_foto_no_exif(7).jpg.b8af11b7cd9cc09a9c452ce96f0d301f.jpg

De stekken kwamen meer dan een week te vroeg maar mijn contact haalt dat natuurlijk voor grotere kwekers op, die gaat niet rijden voor 20 stekken :rofl

Ben iig blij met de stekken, geen dunne slappe shit maar sterke stevige stammetjes net vers ergens vandaan

Vandaar dat ze nu ff in papieren bekertjes staan, moest halsoverkop de dark propagator opzetten en alles er in gooien

De 1 liter bakjes die ik heb besteld met wat stekbenodigdheden krijg ik komende week binnen met BAC organic PK

Dus beetje roeien met de riemen die ik heb

De stekken zijn ingewaterd met bacto (wat een kutwerk om die bekertjes in te wateren, maak t tentje wel schoon als ze er uit gaan)

LV hou ik hoog met doeken en een bakje water, ze staan er na een nacht nog fris en fruitig bij gelukkig

stekbak haal ik bij Action, zit alleen ff te bedenken wat ik daar in ga gooien, denk seramis

ik ga ze verder in 16 x 11 liters doen

2 tabs van 10 gram per bak

10 gram beendermeel

15 gram vivikali 

80 gram lavameel (kan hier en daar wel een grammetje of 2 schelen hoor :D )

schimmels

Voeding van BAC (bloei en PK)

Ik heb gekozen voor de PK omdat ik weet van SSH dat je moet uitkijken met stikstof, je krijgt al snel donker kanoblad dus kan beter al PK hebben staan zonder N

en dat allemaal in Plagron lightmix voorlopig en als ik bij de growshop ben ga ik vragen of ze Canna bioterra plus aarde voor me kunnen bestellen wat @greentjeonatrip adviseerde

Heb nog 6 zakken lightmix dus dat gaat sowieso eerst ff op en ben er niet ontevreden over maar beter mag altijd natuurlijk

Ben alleen "vertrouwd" met de lightmix dus ik ga in de loop der tijd de ene helft met lightmix doen en de andere helft met die bioterra

Ff duimen komende week voor de stekken ;) Tot dan

Edited by 420man010
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er mooi bij.
Succes de komende jaren/decennia :verrygood

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe bedankt, we gaan t zien hoe lang dit gaat duren 

De zaadkweken zijn geen verleden tijd, wordt een ander tentje misschien

Wil sowieso over n tijdje een ronde Papaya kweken om de voorraad aan te vullen :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een leuke om te volgen. 

Succes:)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dit met veel plezier volgen, 420man010

Wil ook zelf een beetje gaan klooien met zelf moeders maken en stekken snijden. Nooit gedaan. Altijd gekocht met alle ellende van dien.

 

Wil de moeders gaan opkweken uit feminised zaad.

Ben nog op zoek naar een leuk soortje: maximaal 8 weken 12/12, lekker zoet of op een andere manier bijzonder, en redelijke hoge opbrengst.

Maar denk dat de halve kweekwereld daar naar op zoek is. Tips zijn welkom :)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A

Ik ga deze een keer proberen iig

https://www.royalqueenseeds.nl/gefeminiseerde-zaden/223-candy-kush-express-fast-flowering.html

Precies wat jij zoekt was ik ook naar op zoek voor een leuk kort kweekje ;) 

Verder tja, als je een goede en snelle pheno kan vinden van Ice van Nirvana zit je ook goed

Had er keiharde bonken van met een stone waar je u tegen zegt

Niet echt een sociaal wietje zeg maar

De een was na 8 weken klaar, de ander 9

Northernlight anders niks voor je?

Zijn moeders uit femzaad wel te doen dan? Heb er altijd moeilijk verhalen over gelezen maar wie weet zijn die wel broodje aap

Heb het vaker voorbij zien komen dat mensen dat doen dus waarom niet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeders uit feminised kan.

Heb er zelf geen ervaring mee, maar inmiddels genoeg over gelezen o.a. op dit forum, en daar zeggen mensen (mensen die meestal zeer zinnige dingen zeggen, dus niet zomaar Jantje of Pietje) dat het geen enkel probleem is. 

 

Ik wil vooralsnog vooral voor het experiment gaan en nog niet de kweek afmaken.

Maar hopelijk wel in de toekomst.

Wil de stekken eventueel gaan weggeven aan geïnteresseerden, want ben zelf natuurlijk benieuwd hoe ze het doen in de bloei.

Ben op zoek naar een 'commercieel' soortje (ook al mag dat woord eigenlijk niet meer gebruikt worden)

Maar een soortje dat omstreeks 8 weken 12/12 nodig heeft en wat menigeen graag rookt. En dat je niet 8 weken loopt te kutten en je dan 200 gram van een M2 haalt.

Dus een lekkere opbrenger ook.

Die 8 weken heb ik in mijn hoofd omdat ik in de toekomst met een systeempje wil gaan werken waar dit bijna noodzakelijk is. (lang verhaal, ga ik ook hier niet uitleggen)

 

Ik kan toch niet naar buiten met dit kutweer, dus zit al wat uren kweekverslagen te zoeken over soortjes die aan die 3 eisen voldoen. Maar nog niks gevonden dat die zekerheid van 8 weken 12/12 biedt, dat een lekker en geliefd rokertje is, en een grote oogst garandeerd.

 

Northern Light hoorde ik toevallig van een lid over. Gaat hem ook niet worden.

 

Ik zag deze zaadjes: King Kong van Dr. Underground

Volgens de beschrijving spectaculaire opbrengst in korte tijd.

Nu geloof ik er geen reet van wat ze allemaal schrijven. Ze lullen maar wat.

Daarnaast las ik ook ergens een review dat het wel een wietje is met een goed effect, maar dat het er heel gemiddeld uitziet en ruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dit volgen, interessant. Ik ben zoals velen op zoek naar hetzelfde. Ik probeer nu een Skunk pheno te zoeken. Skunk voldoet redelijk aan de eisen, alleen niet heel erg populair. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreeg deze als tip: Green Poison van Sweet Seeds.

Is wel een kanshebber.

Fruitig, tussen de 7 en 9 weken, en 1 op 1 draaien moet mogelijk zijn. Zegt men. Maar vele reviews schrijven gewoon het persbericht van de breeder over, zo lijkt het.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes, onder wat voor een lamp ga je kweken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Buyuk said:

Veel succes, onder wat voor een lamp ga je kweken ?

Oh helemaal vergeten te melden ;) 

In de dark propagator zit een T-neon, 2x55 watt als ik t goed heb

In de 1.20 tent een 600 watt met een diepstraalkap

Zit er wel aan te denken om over te stappen naar LED over niet al te lange tijd, moet alleen ff uitvinden welke armaturen uit china goed zijn, die van kiko bijv

Want die spydr verslagen wekken mijn interesse wel, alleen de prijzen niet :rofl

Wil sowieso nog ff niet veel geld uitgeven zolang ik nog rond loop te kloten 

Likes zijn op, maar bedankt :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Is een LED zelfbouw niet iets voor je?

Het kost wel iets moeite maar het scheelt je behoorlijk in de kosten en je haalt er ook leuke opbrengsten mee:innocent:waarschijnlijk niet zo goed als een spydr, maar zeker beter dan HPS :P

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim

Geen idee, ben niet technisch aangelegd

Wat gaat het allemaal kosten per watt?

Ik heb me er nog niet echt in verdiept dus ik weet niet hoe of wat 

Wat voor wattages per oppervlakte moet ik aan denken enzo

De een haalt 1.5/1 en de ander draait 1/1, waar ligt dat aan 

Ik zie bijv dit:

https://www.alibaba.com/product-detail/Hot-Product-IP65-LM561C-LM301B-LM301H_62039937717.html?spm=a2700.galleryofferlist.normalList.139.305740a6eWD7mT

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Is net hoe gek je het wilt maken natuurlijk, maar je zou zo'n setje kunnen nemen: Klik

Dit setje kost €560 inclusief BTW wat ik zo uitgerekend heb. @Kluns gebruikt momenteel het zelfde setje.

Je moet alleen nog wat los spul er bij kopen en een frame maken, maar ook jij kan dit:D

Die lamp die je linkt ziet er ook wel netjes uit, maar heb geen idee hoe het functioneert :P waarschijnlijk moet je nog wel invoerrechten betalen, hou daar wel rekening mee:innocent:

1op1 of 1,5 op 1 ligt aan heel veel factoren, hoe groen zijn je vingers, het klimaat, het soortje, hoeveelheid planten op 1m2 enz.

Hoe meer planten je op 1m2 hebt staan hoe makkelijker het is om een grotere opbrengst te krijgen. Als je 16 hoofdtoppen hebt of 4 zit nogal een verschil in:innocent: maar er zijn ook zeker mooie opbrengsten te halen met weinig planten, het kost alleen iets meer tijd:D

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Xaim said:

1op1 of 1,5 op 1 ligt aan heel veel factoren, hoe groen zijn je vingers, het klimaat, het soortje, hoeveelheid planten op 1m2 enz.

 

Ja ok dat begrijp ik, ik doelde alleen meer op de kwaliteit van de lampen enzo, die spydrs zijn duidelijk goed vergeleken met de commerciele meuk van bijv 5 jaar geleden ;) 

De ene LED is de andere niet en ik weet niet zo goed waar je op moet letten behalve de uMOL enzo, maar ik vertrouw die verkooppraatjes niet zomaar van de Chinezen :rofl

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal waar, ik ben tevreden over de citizien leds, maar ik weet dat andere heel tevreden zijn over de strips van Samsung:innocent:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Setjes van Rubol zou ik (met mijn beperkte kennis) dan weer niet direct als eerste aanraden. 

Het mooie van led is namelijk dat je al je lichtpuntjes zo mooi kunt verdelen over het gehele oppervlak; Dus niet zeg maar 1 punt of een paar punten.

Hun zelfbouwsets zijn inmiddels al weer redelijk achterhaald.

 

Zelfbouw is het goedkoopst en er staan een paar mooie voorbeelden op dit forum.

Dit topic van @denBoom staat heel veel in: https://www.wietforum.nl/topic/125141-led-voor-tentje-samenstellen-en-bouwen/

Daar geeft ook @Wietefras commentaar en ik denk niet dat je op een Nederlands forum iemand tegenkomt die er meer verstand van heeft dan hij.

 

In het topic van @Head Honcho https://www.wietforum.nl/topic/124936-lemon-haze-onder-fluence-led-new-grow/ kun je lezen welke armaturen hij heeft.

Hij scoort op een oppervlakte van 120 x 120 een mooie 960 gram met iets van 500 Watt led. Oftewel 2 gram per watt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A

Topic van head honcho bekijk ik regelmatig (mooie kweken trouwens), de prijzen van het armatuur wat hij gebruikt is precies wat ik niet wil.

Betaal je 1500 of 1600 voor een 600 watter, voor 550 of iets in die richting koop je een gavita 1000w :td 

Ik zit dat topic te bekijken van denboom, zal er mijn tijd voor nemen. Veel technische inhoud voor een simpel brein zoals het mijne :rofl

Ik zeg je eerlijk, ook @Xaim, ik wil gewoon uiteindelijk een lamp er in hangen die het goed doet. Een simpele HPS of LED, als het goed werkt ben ik blij. 

Het is voor mij al een soort van pittig genoeg om me bezig te houden met de kweek zelf, iets wat veel andere mensen al binnen een aantal kweken beter onder de knie hebben dan ik :rolleyes:

Alsnog zal ik dat topic van denboom goed doorspitten, maar laten we zeggen dat ik in china 200 meer kwijt ben tov zelfbouw (of in mijn geval zelfkloot) dan heb ik dat er wel voor over :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan je afvragen of het handig is om voor led te gaan als je nu al met die problemen zit met hoge luchtvochtigheid.

Deze zal met led een stukje hoger worden en als je deze opvangt met je ontvochtiger, verbruikt deze meer stroom dan wat je bespaard dmv het gebruik van led. En dan is het eigenlijk alleen nog maar maar gunstig voor de gram/watt 'bragging rights' ;) 

Of je moet het alleen gebruiken voor je voorgroeitentje

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed punt @cannarie

Dus met LED heb je een hogere LV

Minder stralingswarmte of iets in die richting natuurlijk

Ik ga komende week knutselen hier, kijken of de LV omlaag gaat daardoor 

Dan pas verder denken over LED

Gister voor de gein de hygrometer in alle kamers van het huis gezet, 70% overal, behalve waar de ontvochtiger staat

:no

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, cannarie said:

Je kan je afvragen of het handig is om voor led te gaan als je nu al met die problemen zit met hoge luchtvochtigheid.

Doel je hier mee op het feit dat ledtentjes in zijn algemeen wat kouder zijn?

Dit vind ik altijd zo'n moeilijke materie in verhouding tot LV.

Als je tentje wat kouder is, moet je LV lager omdat je anders niet op de goede VPD komt, zoiets?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt idd minder stralingswarmte waardoor de warmte meer boven blijft hangen, maar ook minder warmte in totaal aangezien je met minder watts gaat kweken onder led. Als je dan de zelfde temperatuur in het tentje als uitgangspunt neemt, zul je met led minder ventileren om de temp (op plant hoogte) gelijk te krijgen, waardoor je ook minder vocht af kan voeren en de rv stijgt.

Dan kun je er idd voor kiezen om de temp lager te houden door meer te ventileren om de rv (tot op zekere hoogte) te laten zakken, maar dan wil je zoals je zegt eigenlijk weer een lagere rv hebben ivm de vpd. Bovendien wordt het verschil in temperatuur tussen in de tent en buiten de tent dan weer kleiner, waardoor de luchtvochtigheid van buiten de tent (waar 420 al last van heeft) een grotere rol gaat spelen.

 

Edited by cannarie
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik twijfelde tussen LED en een gavita 1000 watt in een 1.50 als ik t kweken onder de knie heb

In dit geval is de gavita dus de beste keuze gezien de omstandigheden, ook geen straf op zich

Mocht ik ooit bij vakman in de buurt gaan wonen kan er LED in :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben begonnen met led (Kindled 750), nooit met HPS gekweekt. Als ik het kan, kan bijna iedereen met led kweken :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...