Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Le Chauve

Regen/buiten wiet

Recommended Posts

Hallo,

wie weet raad.?

ik kweek nu voor het tweede jaar zelf wiet om olie te maken. Waar ik woon is olie niet verkrijgbaar en opsturen vanuit NL omslachtig.

Vorig jaar autoflowers gekweekt in potten ging perfect. Dit jaar Shark shock zaden gekocht en die bleken dus geen autoflowers te zijn. Drie planten in pot, die kunnen de kas in met regen. Maar ik had ook drie planten in de groentetuin gezet. Door het warme weer zijn die gigantisch ontwikkeld. Begin augustus ben ik gaan verduisteren en  ze zijn keurig in bloei gegaan. Maar nu verwachten we morgen regen voor het eerst sinds mei. Ik heb een afdak gemaakt, maar ben toch panisch voor toprot. Ze staan nu 8 weken in bloei , maar voor het mooi zouden ze nog een weekje, misschien wel twee moeten.

wat te doen,; iets te vroeg oogsten of het risico nemen.

je advies wordt gewaardeerd.

grts

Hugo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Hugo,

Zolang er nog geen rot te vinden is in de toppen zou ik mij daar niet te druk om maken, onderstaand een stuk uit de beginnersvragen outdoor. 

On ‎6‎/‎17‎/‎2007 at 10:52 PM, Cannakid said:

Budrot (ook wel “toprot” genoemd) komt bij vrijwel ieder buitenkweek voor. Budrot ontstaat doordat de toppen nat worden. En aangezien het in Nederland nogal eens regent, zal budrot vrijwel altijd voorkomen. Als de toppen nat worden kan/zal het vocht in de toppen blijven zitten. Dit kan gaan rotten. Als budrot wordt aangetroffen in de plant, moet dit direct verwijderd worden. Het rottende stuk top dient in zijn geheel verwijderd te worden. Als alleen het rottende stuk wordt weggehaald is de kant groot dat het opnieuw gaat rotten en kan het nog erger worden.


Gewoon goed in de gaten houden en tijdig handelen, dat is het minste wat je kunt doen. Gelukkig ben je er bijna!

Greetz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...