Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

upheaval

Upheaval's Playroom

Recommended Posts

@Kees A worden die vanuit China verstuurd? Ik zie dat het aliexpress is, niks mis mee maar volgens mij gaan er geen schepen of vliegtuigen meer vanuit China.. 

Zo 1 wil ik wel hebben man voor die paar euro kan je als je wilt in elke pot een priem steken.

@Xaim, ja dan verwar ik EC met TENSIO. 

Tnx voor de link en me wakker te maken voordat ik met een EC meter ging bepalen wanneer ik water moet geven:blink:

Die warmte maat ga ik ook spoedig halen, ben wel benieuwd.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of ze daadwerkelijk uit China zelf komen.

Wat ik weet is dat Aliexpress in een aantal Europese landen grote warehouses heeft, vanwaar ze soms ook versturen.

Dus geen idee.

Als je het dringend nodig hebt, is het misschien niet het beste moment om ze daar nu te kopen.

 

Ik heb net een ozon-generatortje besteld bij Aliexpress een dag of 5 geleden.

En als ik track & trace doe, staat er dat hij inmiddels het land van herkomst heeft verlaten.

Geen idee of ze daarmee China bedoelen, of ergens in Europa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je meteen controleren of je geen koorts krijgt van je Chinese pakje :lol:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@upheaval,

Je gaat plezier krijgen dan de warmte mat, hij hoeft niet op 24 graden te staan. Als de bodem maar op 20 graden blijft is voldoende:tu

Ja watergeef moment kan je beter bepalen met een tensiometer dan met een EC meter :rofl

 

Gr, X

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bestel er wel gelijk een paar van die tensios, ze gaan best vlot kapot. 

En een paar tensios is nooit weg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, Kluns said:

ze gaan best vlot kapot. 

Dat is met alles bij jou :P :D

  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal er een paar bestellen, ook dat ik verschillende potten in de gaten kan houden als er verschil is tussen bv een beter en minder beter presterende plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal er een paar bestellen, ook dat ik verschillende potten in de gaten kan houden als er verschil is tussen bv een beter en minder beter presterende plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, upheaval said:

minder beter presterende plant

Als ik dit soort planten tegen kom dan plak ik er altijd een sticker op met 'vakman'. 

Dan weet ik dat ik die wat minder water moet geven:evil:

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kees A said:

Ik weet niet of ze daadwerkelijk uit China zelf komen.

Wat ik weet is dat Aliexpress in een aantal Europese landen grote warehouses heeft, vanwaar ze soms ook versturen.

Dus geen idee.

Als je het dringend nodig hebt, is het misschien niet het beste moment om ze daar nu te kopen.

 

Ik heb net een ozon-generatortje besteld bij Aliexpress een dag of 5 geleden.

En als ik track & trace doe, staat er dat hij inmiddels het land van herkomst heeft verlaten.

Geen idee of ze daarmee China bedoelen, of ergens in Europa.

Ik wacht er even mee dan, maar die wil ik wel hebben zal voor nu proberen met een keukenthermometer met priem.. morgen even langs de blokker of action om te proberen 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Kluns said:

Als ik dit soort planten tegen kom dan plak ik er altijd een sticker op met 'vakman'. 

Wat was je "score" ook alweer laatste ronde...  :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grondthermometer scoor je heel dicht bij huis

Als je bio kweekt zou je helemaal niet moeten willen importeren via Ali: vervoer per boot/vliegtug van jouw ene artikeltje maakt korte metten met je goede bio bedoelingen als je het mij vraagt:td

Edited by lostchild
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is waar.. niet bij stilgestaan eigenlijk, tnx @lostchild

En die grondthermometers voor €3.95 hoef ik ook niet op te besparen kan, elke pot zou er 1 kunnen hebben.

Edited by upheaval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou ik ook niet meer op internet gaan, want elke pagina die je download is ook slecht voor het milieu

Al je plastic potten de deur uit. Je zaadjes niet meer per post bestellen, want dat busje van Post.nl rijdt alleen voor jouw zaadjes.

Niet meer binnen kweken, want natuur hoort buiten te staan. Onnodig stroomverbruik door je lampen en afzuigers > bijdrage aan de opwarming van de aarde.

Geen thermometer van Blokker, want die komt ook uit China. En om die folder van Blokker te drukken om die thermometer in te zetten, worden bomen gekapt.

 

Als ik een biologisch brood koop in de natuurwinkel (omdat ik denk dat dit brood gezonder is voor mij), moet ik dat dan per se te voet gaan halen? 

Oftewel: Het is spijkers op laag water zoeken om Bio kweken en iets bij Aliexpress bestellen met elkaar op 1 lijn te zetten.

Laten we effe lekker normaal doen met z'n allen.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, lostchild said:

 

Als je bio kweekt zou je helemaal niet moeten willen importeren via Ali: vervoer per boot/vliegtug van jouw ene artikeltje maakt korte metten met je goede bio bedoelingen als je het mij vraagt:td

:wtf:

 

Ik kweek bio omdat het gezonder is en beter smaakt, niet omdat ik de wereld wil redden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman,

Die instelling heb ik ook:innocent: 

Niet dat het niet verkeerd is om over het milieu na te denken, maar het is zeker niet mijn hoofdmode in deze hobby:rolleyes:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien driekwart van de wereld geen ruk om het milieu geeft is het sowieso een utopie...

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beter milieu begint nog altijd bij jezelf.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh mij gaat het niet om de wereld te redden, dat mag de wijze mens zelf doen..  Ik wil gewoon de beste kwaliteit voor mezelf:spliff:

Als wij aan de ene kant 1% verbeter dan verkracht de wereld de overige 99% dus effect heeft het niet. Probleem is dat de GROTE VISSEN in onze zee doen alsof de aarde van hen is en er zoveel mogelijk geld uit willen pompen.. 

Als er forumleden zijn die Netflix kijken dan raad ik je aan om even te kijken naar TERRA, kan je mening misschien veranderen..

Maar goed ik probeer BIO nu eigenlijk omdat het me gemakkelijker lijkt als de bodem het werkt doet ipv werken met bijna 10flessen voeding en steeds afmeten en afzuren.. en natuurlijk hoop ik dat ik een veel betere smaak en resultaat krijg(wat ik eigenlijk wel verwacht)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom nog eens 1.000ltr olie verstoken om jouw meter te importeren per schip als je diezelfde meter hier voor 50ct meer kunt kopen?
Zo zou je dit soort dingen eens kunnen benaderen en dan hoef je echt nog geen wereldverbeteraar te zijn om een verstandiger keuze te maken.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat schip vaart toch wel, dat metertje gaat gewoon bij de rest van de vrachtpost ergens in een hoekje...

Dan moet je alles zelf gaan maken van natuurlijke materialen, dan kweek je helemaal verantwoord :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat metertje van Blokker ligt op hetzelfde schip of op het schip dat een maand eerder de oversteek maakte.

Dus dat argument is niet helemaal legitiem.

 

Ik vind het best als mensen de wereld willen redden, en natuurlijk moet je niet onnodig vervuilen of verbruiken.

Maar alles moet wel in het juiste perspectief gezien worden.

Met de auto naar een growshop om een zakje wormenmest te halen, of een metertje van 50 gram in een schip dat 10.000 containers aan boord heeft.

Ik kan het niet precies uitrekenen, maar ik weet zeker dat die auto meer rotzooi uitstoot voor dat zakje wormenmest halen dan dat schip omgerekend voor dat metertje.

 

@upheaval

Je moet eigenlijk geen series kijken op Neflix. Want Netflix was een paar jaar geleden verantwoordelijk voor zo'n 15% van het internetverkeer.

En internet en ICT hebben net zo veel broeikasemissies als de wereldwijde luchtvaart. Hahaha.

Dus maak je niet druk.

Als jij je afzuiger 12 uur per dag laat draaien, is dat een stuk slechter voor het milieu dan het transport van dat metertje uit China.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is echt een zinloze discussie.:lol:

Laten we het weer over onze hobby hebben:punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...