Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

maestro123

Bladproblemen wie weet de oorzaak?

Recommended Posts

Het gaat om de bruine vlekken het zit op en paar planten maar en bij die planten alleen bij de bovenste bladeren. nu in bloei week 4 en eigenlijk niks geks. Temperatuur en luchtvochtigheid goed onder controle. Dit is wel me eerste ronde uit zaad(power flower van RQS) misschien daar iets mee te maken. 71403A09-3C19-44F3-A857-BBADFBF3D83D.thumb.png.d174347144ba86b87a1203ace65af739.png

1256073E-F217-4B7A-9E87-7E2388123E87.thumb.jpeg.e34ccdef248ea529d6981dbc8b420016.jpeg1256073E-F217-4B7A-9E87-7E2388123E87.thumb.jpeg.e34ccdef248ea529d6981dbc8b420016.jpeg095B565C-496C-4F53-90BB-5E7E0227E32E.thumb.jpeg.0c4a1857486da2e54c6f2a74bb340118.jpegCFCD6B2D-63EB-40C9-8364-AFEC0A94937D.thumb.png.9b3599dcf957f544fe17d5ab264419b5.png

 

0D6EEF02-44F3-43C4-A447-A91C18F5278A.jpeg

18062D86-A5C6-4F63-BE40-565EC1D91DCE.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, greentjeonatrip said:

Ik denk dat je lamp te laag hangt.

Dan zouden de witte haartjes ook bruin zijn toch? En ik zie ook gele bladeren. Dus denk dat er wat anders speelt. 

Maar sowieso flink wat spint (witte stippen op blad) en overbemesting (verbrande bladpunten). 

Wat meer info over voeding, medium, ph, ec, temperatuur, etc. Anders is het gokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Jakkes said:

Dan zouden de witte haartjes ook bruin zijn toch? En ik zie ook gele bladeren. Dus denk dat er wat anders speelt. 

Maar sowieso flink wat spint (witte stippen op blad) en overbemesting (verbrande bladpunten). 

Wat meer info over voeding, medium, ph, ec, temperatuur, etc. Anders is het gokken.

De planten staan op plagron cocos. Gebruik de voedinglijn die daarbij hoort dus cocos a en b en power roots en pure zym. Ph tussen de 5.8 en 6.2 - ec zit ik nu op 1.9. Temperatuur nacht 21 graden dag 27 graden

over de spint die zag ik in het begin wel maar heb toen 12500 roofmijten uitgezet dus zou raar zijn als er nog spint is misschien komen die stippen van de roofmijt? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, greentjeonatrip said:

Ik denk dat je lamp te laag hangt.

Nee hangt hoger dan die mag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roofmijt werkt helaas niet altijd voldoende. Was het maar zo simpel. Jouw planten zitten volledig vol spint hoor. Kijk maar eens goed aan de onderzijde van de bladeren.

Ik denk teveel voeding. Hierdoor blokkades. Maar ik weet niets van cocos.

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, maestro123 said:

nu in bloei week 4 en eigenlijk niks geks. 

Dan denk ik eigenlijk ook...:wtf:

18 minutes ago, Jakkes said:

Dan zouden de witte haartjes ook bruin zijn toch?

Goed punt.

Hier is idd meer aan de hand.

Ik dacht, laat ik eens meegaan in de gedachte dat er niets 'geks' is (lol) en richt me dan op het kanoblad en puntjes die omhoog bidden.

Maar overvoeding is hier wel aan de orde, zeker dat....

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Jakkes said:

Roofmijt werkt helaas niet altijd voldoende. Was het maar zo simpel. Jouw planten zitten volledig vol spint hoor. Kijk maar eens goed aan de onderzijde van de bladeren.

Ik denk teveel voeding. Hierdoor blokkades. Maar ik weet niets van cocos.

Shit dan komt die bladproblemen ook door de spint. Wel raar dat roofmijt niet zou werken. Iemand iets voor spint bestrijding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat de meeste problemen veroorzaakt worden door die spint. https://www.wiet-info.nl/spintmijt-op-je-wietplant-bestrijden/

Wat ik zo lees, wil je de meeste recepten denk ik liever niet meer in de bloei gebruiken.

Misschien dat je het nog kan uitzingen met wat kaneelwater (?) en las ik nog iets over een panty over de stofzuigerslang.

Hier heeft iemand het ook nog over het spuiten van Neem, tot 1 week voor de oogst. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat nog een goed idee is.

https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/forum/binnen-wiet-kweken/binnen-wiet-kweken-aa/vragen-binnenwiet-kweken/31164-spint-in-bloeifase.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog iets m.b.t. het drogen van je oogst en zou ik verder proberen om volgende ronde alles uit de kast te halen om preventief te werk te gaan. Ik dacht dat een aantal kwekers ook al te spreken waren over een diy knoflookrecept.

Naar wat ik begreep, is er ook vaak een deel (eitjes) dat zal overwinteren en wissel je methodes af i.v.m resistentie.

 

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint vind ik het ergste wat er is. Nu twee keer meegemaakt. Mijn oplossing was alles waar ze in kunnen zitten weg na de oogst (folie’s, fiterdoek, etc.). Goed schoonmaken. Twee weken de lampen aan zonder dat er iets in stond (komen de eitjes uit, maar hebben niets te eten). Weer alles schoonmaken. En opnieuw beginnen. Kost tijd en energie, maar je bent er wel vanaf. Elke keer klotekwaliteit is erger.

Weg krijgen in dit stadium lukt nooit meer. Je moet het beheersbaar houden. Dus wegzuigen met een stofzuiger (panty ervoor en weinig zuigkracht). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Jakkes said:

Spint vind ik het ergste wat er is. Nu twee keer meegemaakt. Mijn oplossing was alles waar ze in kunnen zitten weg na de oogst (folie’s, fiterdoek, etc.). Goed schoonmaken. Twee weken de lampen aan zonder dat er iets in stond (komen de eitjes uit, maar hebben niets te eten). Weer alles schoonmaken. En opnieuw beginnen. Kost tijd en energie, maar je bent er wel vanaf. Elke keer klotekwaliteit is erger.

Weg krijgen in dit stadium lukt nooit meer. Je moet het beheersbaar houden. Dus wegzuigen met een stofzuiger (panty ervoor en weinig zuigkracht). 

 

8 hours ago, greentjeonatrip said:

Ik denk ook dat de meeste problemen veroorzaakt worden door die spint. https://www.wiet-info.nl/spintmijt-op-je-wietplant-bestrijden/

Wat ik zo lees, wil je de meeste recepten denk ik liever niet meer in de bloei gebruiken.

Misschien dat je het nog kan uitzingen met wat kaneelwater (?) en las ik nog iets over een panty over de stofzuigerslang.

Hier heeft iemand het ook nog over het spuiten van Neem, tot 1 week voor de oogst. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat nog een goed idee is.

https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/forum/binnen-wiet-kweken/binnen-wiet-kweken-aa/vragen-binnenwiet-kweken/31164-spint-in-bloeifase.

 

 

ja ga het stofzuigen en beetje snoeien en daarna onderspuiten met Bac vitality plus. hebben jullie toevallig ervaring met die hotbox zwavelverdamper?

Edited by maestro123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou dat lekker smaken, BAC in je joint?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie toch wat opgekruld blad? 

Wat wil zeggen dat de plant het warm heeft? 

Correct me if im wrong

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overvoeding en sowieso spint is een hell.
Heb het zelf ook een keer gehad op een locatie maar was niet gek met alle rotzooi.
Je moet hier in het begin sprayen 2 uur voordat de lampen aangaan.

Spint zit vaak al op de stekjes dus zeker niet de laatste week!

Stofzuigen zoals hiervoor al gezegd, zou echt geen spray meer gebruiken zo laat.
Lekker jointje wordt dat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt een groot probleem wat deze kweek betreft. 12500 roofmijten uitzetten is niet de garantie dat de spint verdwijnt, roofmijt heeft een bepaalde habitat nodig, is die habitat er niet dan kunnen ze zich niet voortplanten en gaan ze dood.  Het blad is erg beschadigd door de spint en heeft je planten "ziek" gemaakt, het fotosynthese proces is verstoord. Die stippen op het blad zijn aangeprikte bladgroencellen. Daarbij is chlorose  (afbraak van bladgroen)  duidelijk zichtbaar in je blad en tussen de nerven, dit kan duiden op een instabiele PH en/of een magnesium tekort/blokkade.

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna alles is mis kun je stellen.

Te warm

Teveel voeding

Spint

Trips sporen

Magnesium tekort

Ongeveer wat plantgormer zegt

Zou naar je ph waarde kijken, lagere voeding en magnesium toevoegen en je lampen omhoog of de temp omlaag in je hok.

Floramite kun je proberen, niet optimaal maar denk niet dat roofmiijt nu nog veel gaat doen alles zit onder.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...