Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hazer4

Super skunk onder 150 watt hps

Recommended Posts

12 minutes ago, hazer4 said:

Tensio stond gisteren op 140mbr dus have liter water gegeven per plant met regulator,alle in one en startbooster en vandaag stond tensio op 171 mbr  dus ze beginnen te zuipen.

Heb je dat half litertje bovenlangs gegeven ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep,langs boven en weet dat het te weinig was,ook omdat het 14l potten zijn.Zal volgens mij niet genoeg doordringen naar onder toe of ben ik daar verkeerd in?

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb je idd kans dat het water onvoldoende die punt van de kegel bereikt, waardoor de waarde omhoog gaat en jij de volgende er flink wat meer in gaat kieperen, waardoor die waarde ineens zou kunnen kelderen en je in totaliteit misschien teveel gaat geven.

Precies dat......hé.:rofl

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt idd redelijk logisch,zal beginnen met twee liter te geven langs onder en een uur of drie later kan ik al zien wat de tensio aangeeft.

Zullen wel zien he :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nog eens een keertje van boven geeft, zou ik er eens nét wat meer in mikken, bijvoorbeeld rond de 750 ml en van daaruit eens bekijken, hoe de tensio reageert.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga afwisselend van boven en onder geven,vanavond langs onder twee liter in lekbak alleen met regulator zonder voeding dus laat het weten wat tensio dan aangeeft. 

Grts

Edited by hazer4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik prefereer altijd van onderen geven, of langs de randen van boven. Zodoende spoel je de afvalzouten niet terug het medium in.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik me ook effe in verdiept en daarom lekbak gekocht om van onderen te bewateren,wat ik me wel afvraag is dat men voeding en boosters gaat toevoegen blijven er dan geen restanten over in de lekbak?

Edited by hazer4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 2 liter langs onder in lekbak te gieten staat tensio netjes op 86mbr dus watergift was voldoende.Als ik steeds langs onder water geef dan droogt de toplaag uit kan dat dan geen kwaad ?of dan gewoon af en toe langs boven geven langs de randen?

Grts

Edited by hazer4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt de bovenkant ook afdekken, of bevochtigen met de plantenspuit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik er nog een laag kleikorrels als toplaag op leggen?Of beter van niet?

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, hazer4 said:

Had ik me ook effe in verdiept en daarom lekbak gekocht om van onderen te bewateren,wat ik me wel afvraag is dat men voeding en boosters gaat toevoegen blijven er dan geen restanten over in de lekbak?

Je moet zoveel geven dat alles direct erin trekt. Er moet niets blijven staan. Dan krijg je ook geen resten. Wordt wel iets vies, maar dat bedoel je niet hoop ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom is de tensiometer heel belangrijk vind ik zelf voorde juiste watergift,gisteren waren de twee liter op een klein kwartiertje leeggedronken dus dat zat snor;).

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadeel van aarde is dat hij veel meer kan opnemen dan dat goed is. Ook van onder gebeurd dit. Dus dat het na een kwartier weg is zegt niet of het goed is. Gelukkig Heb je een tesiometer en kun je de potten opbeuren als je zeker wilt zijn (gewicht van de potten zegt genoeg). Daarnaast wat gezond verstand en dan komt het goed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk topic!

bestaat er geen tensiometer voor iets anders dan aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JackyH80Er is ergens een topic te vinden daarover ivm bv kweken op cocos maar vind het niet direct terug.

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5. 12/12

Temp min 19.5

Temp max 26.7

 

Lv min 46

Lv max 65

 

Tensio staat na lichten aan op 106 dus ik sla een dagje over met watergift.Ze groeien nu mooi de breedte in en één plant heb ik twee keer geknakt want schoot de lucht in dus denk niet goed gefimd maar dat zien we later wel.De lampen waren net aan dus bij deze mijn oprechte excuses:dope:Ze hebben mooie dikke glanzende stammetjes e korte internodes mede dankzij Regulator van aptus,voedingslijn waar ik heel tevreden over ben trouwens.

 

 

 

Plant achter rechts ligt na foto gelijk met de andere dames na een plet beurt.

20191012_201022.jpg

Lekker plat....20191012_201652.jpg

20191012_201104.jpg

20191012_201036.jpg

20191012_201204.jpg

20191012_201130.jpg

20191012_201121.jpg

Edited by hazer4
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

6 hours ago, JackyH80 said:

leuk topic!

bestaat er geen tensiometer voor iets anders dan aarde?

Een dure handheld meter waarvan je de probe in het medium steekt bedoel je?

Tensio van Blumat werkt door de keramieken kegel alleen goed in combi met de zuigspanning van aarde.

Andere mediums zoals kokos kunnen in korte tijd flink wat water uit de buis trekken door de veel hogere zuigspanning van het medium wat de metingen kan beïnvloeden en ze daardoor onbetrouwbaar maakt.

Je kan het wel inzetten op bijvoorbeeld kokos maar moet dan wel andere grenswaarden aan gaan houden dan 80-120-150 en ook vaker de buis controleren op genoeg water want als jouw meter 450 aangeeft is de kans groot dat er uit de buis ook water verdwenen is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik idd ook ergens gelezen van die waarden,denk eerlijk gezegd dat kweken met tensiometer echt wel alleen bedoeld is om in aarde te kweken,is toch iig het makkelijkst.

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 9. 12/12

Dag 1. Zichtbare bloei

De eerste haartjes zijn een feit,aftellen gaat beginnen nu lol.Klimaat blijft stabiel en watergift onder controle en ze groeien goed buiten eentje die beetje blijft hangen maar heeft de dikste stam dus die trekt wel mee met de tijd.Was weer te laat met de foto's dus ....Heb er nog het beste van willen maken.De watergiften heb ik steeds gedaan met Regulator,alle in one en startbooster,die laatste ga ik nu vervangen door topbooster in halve dosis.Regulator en alle in one geef ik heel de kweek door trouwens tot de laatste acht dagen dan geef ik gewoon water.

Grts

20191015_202503.jpg

20191015_202431.jpg

20191015_201343.jpg

20191015_201323.jpg

20191015_202533.jpg

20191015_201303.jpg

Edited by hazer4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige dat ontbreekt aan je grow (voor zover ik kan zien) is de kwaliteit van je foto's!  ;)   Rest ziet er lief uit, mate!

 

Edited by Yoyneh
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt,was altijd net te laat als lamp aan ging,volgende keer komt het in orde,dacht ga toch even laten zien hoe ze vooruit gaan.

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 11  12/12

Dag 3 zichtbare bloei

Temp Min 19.2  

Temp min 26.9

 

Lv Min 52

Lv Max 62

Tensio staat na 2 liter watergift gisteren op 95mbr dus dagje overslaan.

Mooie strein vind ik en zie nu al dat ze gaan knallen.

Heb ze beetje gediefd ook want fluf daar gaan we niet voor,heb liever dat ze de energie steken in toppen die het licht zien.

De geur komt er flink in gewaaid en moet zeggen nogal sterk in deze periode van eerste bloei,dat beloofd dus denk nieuwe filter te kopen want heb de indruk dat ik iets ruik met de tent dicht.

Btw;fotos zijn met licht uit lol.

 

Grts

 

20191017_200609.jpg

20191017_201424.jpg

20191017_201416.jpg

20191017_200702.jpg

20191017_200620.jpg

20191017_200543.jpg

Edited by hazer4
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...