Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
OrYmans

Voeding nodig?

Recommended Posts

Hallo,

Lemon haze uit zaad, normaal groei ik nooit zo lang voor in kleine potjes. Heb ze 1x verzopen, staan nu wel weer droog maar bladeren blijven hangen en worden geler. Staan nu 3,5 week in normale potgrond. Wat Vega geven? Heeft dit probleem verder invloed op de bloei, ik kan nog opnieuw beginnen natuurlijk.

 

 

D77D996C-4470-4AA2-B40B-72156B93EDFF.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naast te weinig voeding zal de pH ook niet echt ideaal meer zijn voor ze.

Staan ze al op 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, lostchild said:

Naast te weinig voeding zal de pH ook niet echt ideaal meer zijn voor ze.

Staan ze al op 12/12?

Nog niet, wil een weekje wachten. Dan 2 dagen in 18 liters, daarna schakelen naar 12/12. 

PH is ook niet goed denk je?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, OrYmans said:

Hallo,

Lemon haze uit zaad, normaal groei ik nooit zo lang voor in kleine potjes. Heb ze 1x verzopen, staan nu wel weer droog maar bladeren blijven hangen en worden geler. Staan nu 3,5 week in normale potgrond. Wat Vega geven? Heeft dit probleem verder invloed op de bloei, ik kan nog opnieuw beginnen natuurlijk.

Zullen we het hieronder nog eens even opsommen ?

* lang voorgroeien in kleine potjes

* verzopen

* droog

* bladeren hangen

* bladeren geler

* normale potgrond

Mag je 1x raden wat ik zou adviseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ja....ik begrijp best dat mensen ook zouden adviseren om hieruit lering te trekken door juist door te gaan en dat je in de groei nog het een en ander kunt recht breien.

Ik zou dat met bovengenoemde opsomming dus niet doen.

Ik denk dat je dan de gehele kweek met een onbevredigend gevoel blijft zitten, als ook het mogelijke resultaat daar naar.

Als ik daarnaast een glimp opvang van de lamp die je daar hebt hangen.........ook die verdient een betere start van hetgeen er onder komt te staan.

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipv een weekje aanzien gisteren nog verpotten naar die grote potten (waarom deed je dat al niet bij de 1e verschijnselen?) en je vingers kruizen en misschien nog even langer wachten dan 1 week met de klok omzetten totdat ze echt hersteld zijn.

Verse aarde en de plant daarna haar ding laten doen werkt vaak stukken beter dan proberen met voeding en water geven op dezelfde pot de plant er weer bovenop te krijgen.

Mbt de pH: je zuurt niet aan en geeft ook geen voeding, de buffer vd aarde begint nu op te raken en zo gaat de pH ook de verkeerde kant op waardoor naast tekorten ook de opname zelf mogelijk een probleem wordt, zie verse aarde opmerking hierboven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet kan kweken of er in verdiept zou ik niet minerale voeding gaan gebruiken, ph en ec is wel belangerijk.

Als je lui wilt kweken zonder kennis en redelijk succes vol wilt zijn.

 

Kun je beter grotere potten met verse grond.

En dan wat guano met lavameel erin dan heb je een redelijk stabiele basis zonder teveel onderhoud.

Maar teveel water of te weinig water tsja daar kan alleen jij wat aan doen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door omstandigheden kon en kan ik ze nog niet overpotten..Ik begin mooi overnieuw, bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...