Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
greenjoker

cree led stuk?

Recommended Posts

hallo medekwekers..

ik heb een set van 9 cree 3590 leds gekocht.

alleen gaat het systeem niet werken..( aangesloten in serie).

kan ik nu weerstand meten op de led zelf?? is dit mogelijk?

gr greenjoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom denk je dat er led stuk is? De weerstand van de leds meten is niet echt mogelijk, als je een kleine driver hebt kan je eventueel de leds wel 1 voor 1 testen.

Het probleem kan volgens mij net zo goed ergens anders liggen. Wat heb je precies gekocht: type driver, welke 3590 cob (36 of 72 volt) en hoe heb je dit aangesloten?  Bijvoorbeeld: Heb je 9 leds in serie aangesloten? Dan heb je minimaal een driver nodig die 300+ volt kan leveren, iets dat lang niet alle led drivers kunnen. Of simpelweg een slecht contact ergens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat er geen 1 led het doet, heb al meerdere malen alle Contact punten na gelopen, en dat is allemaal goed.

heb 9 keer 3590leds

en 1x Mean Well HLG-480H-C1400B

de ledriver is goed want daar meet ik een output van 414volt op.

en heb het systeem in serie aangesloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Óf je hebt de verkeerde versie van de CXB3590 (er zijn 2 versies, de 36v en de 72v, met de driver die jij hebt moet je de 36v hebben anders val je niet binnen jouw driver Output Voltage-Channel 1: 171 VDC to 343 VDC)

óf

je hebt de boel verkeerd aangesloten. Het is niet aannemelijk dat alle 9 cobs stuk zijn namelijk. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, greenjoker said:

Omdat er geen 1 led het doet, heb al meerdere malen alle Contact punten na gelopen, en dat is allemaal goed.

heb 9 keer 3590leds

en 1x Mean Well HLG-480H-C1400B

de ledriver is goed want daar meet ik een output van 414volt op.

en heb het systeem in serie aangesloten.

Als je gewoon de 36V volt versie van de leds hebt dan zou het moeten werken. Werken doet het duidelijk niet dus we zijn effectief op zoek naar een defecte led.

Om uit te zoeken welke defect is zou ik het minimale aantal leds aansluiten. 171V/36V = 4.75 of 5 leds. Dan heb je bijna 50% kans dat het werkt en weet je in welke groep de defecte led zit. Sluit dan de resterende leds 1 voor 1 aan en test of de leds het nog doen. Als het stopt met werken dan heb je de defecte led gevonden.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe even testen met de multimeter?

kan je weerstand meten over een led lamp dan?

Weet 100% zeker dat alles juist is aangesloten

En wat denboom Zegt is idd een idee om te proberen.

 

de gene die mij deze set heeft verkocht ga ik naar terug, ben benieuwd wat hij der van vind.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...