Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wietje-depietje

Zelf Led Crob lamp Maken/kopen

Recommended Posts

Hey iedereen 

Ik heb een vraagje ik wil beginnen met kweken onder led, heb altijd met 400w hps  gekweekt en wil nu overstappen naar led wegens hoge energiekosten. maar weet niet zo goed met welke led lamp ik de zelfde resultaten ga kunnen krijgen Zoals bij een 400w of 600w het liefst, ik heb veel lampen gezien op deze site voorbeeld 

https://www.ledparadise.eu/ maar zijn best duur dus wil eerst effe beetje informatie krijgen. Als ik wel geld kan besparen door zelf iets te bouwen met paar van die COBS, maar mijn vraag is dan ik wil 400w/600 halen met met maximaal 200w aan stroom verbruik is dat mogelijk ? 

https://www.rapidled.com/cree-cxb3590/

en voor derest heb ik alles al 

Kweek tent 80x80x180

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee kerel. Ik heb niets aangeklikt van jou.

Ik heb zelf een 212 watt armatuur van todogrow. 3590 cobs. 

Ik weet gewoon dat die garant staan voor een goed eindresultaat.

Ik zag in 1 van die links van je, rapidled staan.

Op die site heb ik ook eens gekeken, omdat die een armatuur hadden voor mijn ruimte, met 3590 cobs, maar dan met 5 cobs ipv de huidige 4 die ik heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke maar die wat jij gebruik is 212 watt aan licht als ik het goed begrijp ? En hoeveel energie verbruik ? Weet als je me begrijp maar ik zoek iets die 400w afgeeft voorbeeld en maar 150w stroom trekt of 200 w Max 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan natuurlijk niet inschatten in hoeverre je passie hebt voor het kweken.

Heb je passie voor het kweken.

Heb je passie voor het beste resultaat.

Heb je budget.

Dan zou ik ten allen tijden gaan voor een spyder, vyper, , iets in die categorie.

Ik ben me het geld aan het reserveren ervoor.

Ik ben overtuigd dat, als je die passie hebt, als je wilt gaan voor het beste resultaat, als je budget hebt.....dat die investering heel snel terugverdiend zal zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Wietje-depietje said:

Oke maar die wat jij gebruik is 212 watt aan licht als ik het goed begrijp ? En hoeveel energie verbruik ? Weet als je me begrijp maar ik zoek iets die 400w afgeeft voorbeeld en maar 150w stroom trekt of 200 w Max 

Daar zijn anderen voor.

That's not my thing (yet). :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Wietje-depietje said:

maar mijn vraag is dan ik wil 400w/600 halen met met maximaal 200w aan stroom verbruik is dat mogelijk ? 

Ik heb goed en slecht nieuws voor je.

Nee, uit leds haal je gewoon nog niet die efficiency dat je even veel licht produceert als een 600W of 400W lamp.

Het goede nieuws is dat je die totale hoeveelheid licht niet nodig hebt in jouw tentje. Voor zelfbouw wordt meestal 320 watt per vierkante meter aangeraden. Een tent van 80x80 is 0.64m2 dus je hebt 205 W nodig. Bij de zelfbouw systemen die ik ken heb je 185W en de volgende stap is dan 240W. imv kostprijs is het verschil 10 of 20 euro dus om teleurstellingen te vermijden zou ik in jouw plaats een 240W bouwen. Dan voelt je nieuwe lamp ook echt als een upgrade en niet alleen een besparing.

Er zijn behalve cob's ook led strips (56cm). Omdat het bouwen met strips voor mij gemakkelijker was heb ik zelf strips gekozen boven cob's. 

Afhankelijk van wat je precies kiest zal de prijs van zelfbouw ergens tussen de €300 en €450 liggen. Kijk even in de bouwdoos, daar staan verschillende topics.

3 hours ago, Wietje-depietje said:

Heb niet echt wat kunnen vinden maar weet je misschien hoeveel watt die 3590 is 

Leds hebben niet echt een vaste waarde van hoeveel ze verbruiken, dat hangt vooral af van hoeveel stroom ze krijgen. Een 3590 cob kan alles zijn van 12W tot wel 100W per stuk, de beste price/performance ligt rond 50W tot 75W dacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, greentjeonatrip said:

Ik heb zelf een 212 watt armatuur van todogrow. 3590 cobs.

 

Die armatuur heb ik zelf nagebouwd, met 4 citizen CLU48 komt dat op 150€ per armatuur, spotgoedkoop eigenlijk. En ook absoluut niet moeilijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...