Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Weedboer

8x Hulkberry RQS 400watt

Recommended Posts

Je planten zijn opgegroeid in een klimaat die een hoge verdamping eist.

Dit vraagt in ieder geval om een watergift die structureel en voldoende is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, upheaval said:

2x 600watt in 120x120cm ??:rtfm::rtfm:

Deze ga in wel in t oogje houden. Licht is gewicht, maar ben wel benieuwd naar het eind resultaat(gewicht).

Succes!!B)

Even voor de duidelijkheid. Het is nu in een 150x150x235 van secret jardin. 2x600 watt 

500m3 aanzuig van buiten af in te tent voor koude lucht.

750m3 afzuig naar buiten zo kan ik de temperatuur onder controle houden.

ben juist eens gaan kijken en het blad aan sommige toppen is  echt geel en uitgedroogd, de temperatuur is ook niet te hoog want het is dus niet stikheet in de tent. ik ben gezakt naar 23/24 graden eens zien wat dat doet, ga ze ook minder voeding toe dienen dat op de flessen staat geef ze nu hesi voeding schema 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, greentjeonatrip said:

Dit soort verdampingsproblemen zijn niet zonder meer terug te draaien.

Extra letten op overbewatering nu.

Wat bedoel je juist met verdampingsprobleem   ? 

Edited by Weedboer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weedboer ik had hetzelfde probleem.

Kijk ff in mijn topic van 6x blue cheese

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Vanaf pagina 11

Edited by Kluns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het nu zie is er wel iets fout aan de hand iemand die mij hier verder mee kan helpen? 

07A69994-E782-4925-8F23-54AA262FFEAF.jpeg

3AA87FB9-8DC5-45AE-9BA9-3DA974007EC2.jpeg

10483EFE-70CA-4232-95DA-941503BD2E32.jpeg

2DB822F6-B1F7-496F-BA7E-E8DE0F5EF3E2.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hoog hangt je lamp? 

Heb je de ventilator er niet teveel opstaan? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ventilator blaast boven de toppen heb ik juist veranderd. anders was het erop dus wat hoger gezet,de lampen hangen op 60cm van hoogste top. Maar ik geef ze al een weekje geen voeding meer juist 1 fles bloei complex van hesi omdat ie op is maar is andere onderweg ik drop even de info 

Hesi Bloei Complex is een complete voeding voor bloeiende planten op aarde. Naast stikstof, fosfor, kalium, magnesium, calcium, sporenelementen enz. is Hesi Bloei Complex ook verrijkt met aminozuren en vitaminen die de ontwikkeling van de plant op een optimale manier bevorderen.

Edited by Weedboer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar meet je de temperatuur? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, vakman said:

Waar meet je de temperatuur? 

Ter hoogte van de toppen met afdakje. temperatuur moet echt wel goed zijn, en Lv toch ook. juist weet ik het niet nu die bloei complex van hesi er niet meer in zit misschien daardoor want dat bevat kalcium en magnesium 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Weedboer said:

Wat bedoel je juist met verdampingsprobleem   ? 

Vergelijk het maar met dat je zelf op een warme zomerse dag buiten gaat hardlopen. Dikke kans dat je gaat transpireren (verdampen). Afhankelijk van je conditie en gesteldheid kan dit lange tijd goed gaan, maar je lichaam raakt veel vocht kwijt en wilt dat dit ook aangevoerd wordt. Zaak dat je dus tijdens het lopen ook goed voor je zelf zorgt door ook geregeld te drinken en dan met name veel water.

Bij de planten gooi je er onderin water en wordt er ruim boven de 90% van dat vocht door die plant heen gejaagd en uiteindelijk verdampt het meeste weer via de bladeren.

Ik heb in jouw topic gezien dat je regelmatig te kampen hebt gehad met wat hoge temperaturen en lage luchtvochtigheid. Dit klimaat vraagt om een watergift die nauw luistert, omdat je gewas behoorlijk ligt te verdampen en de vraag naar water ten opzichte van voeding daarbij ook nog eens hoger ligt.

Een ventilator in een tent heeft verschillende functies. 1 daarvan is het stimuleren van die verdamping. Op het moment dat je temperatuur wat hoger ligt, de luchtvochtigheid laag is, het zonnetje lekker knalt en daarbovenop nog eens een fan die er een schepje bovenop doet, is het bijzonder hard werken voor de dames en is een correcte, structurele watergift al een must, anders gaan je bladeren krullen, kartelen en gaat de plant in een beschermingsmodus, door de huidmondjes meer te sluiten, om zo niet nog meer vocht te verliezen. 

Dit is het moment, waarop overbewatering bijvoorbeeld, nog meer op de loer ligt, omdat de plant gewoon niet meer verdampt zoals het hoort. Ik kan verder aan de foto's zien, dat je planten feitelijk nog bijzonder groen zijn, wat er in mijn ogen op duidt, dat ze aan voeding nooit wat tekort zijn gekomen en dat je ze misschien zelfs onevenredig veel voeding hebt gegeven, terwijl de vraag naar water hoger was, waardoor er ook een disbalans is ontstaan.

Anderzijds.....teveel is teveel.....een marathon lopen in een zonnetje is nog tot daar aan toe, maar wanneer dat zonnetje ineens heel hard en lang gaat schijnen (tweede lamp erbij).........

Je klimaat dan ff terugbrengen naar 23/24 garden is begrijpelijk, maar niet een directe oplossing waarmee alles toch nog goed komt. Dit probleem en deze kenmerken die het met zich meebrengt, laten zich gewoon niet zomaar terugdraaien en Ik heb zelden een eenduidig goed advies zien voorbijkomen in deze typische, veelal hps (warme) klimaatproblemen. 

Probeer de volgende keer voor een degelijk en stabiel klimaat te zorgen en zorg dat je heel zeker bent van een correcte watergift.

Ik zou zeggen, schakel 1 lamp uit, let goed op je watergift en probeer het einde te halen met vooral.....water.....

Ik zag toevallig laatst in een ander topic problemen voorbijkomen die wel in zekere zin overeen kwamen met die van jou, maar ik wist gewoon niet waar ik beginnen moest en had slechts antwoord gegeven op wat vragen, totdat @Plantformer ff kwam binnen droppen en heel mooi, in niet te mis verstane woorden even aangaf wat er eigenlijk allemaal aan schortte. Misschien wil hij zijn blik nog eens loslaten op dit gevalletje....

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Weedboer said:

De ventilator blaast boven de toppen heb ik juist veranderd. anders was het erop 

Dit is waar ik in de regel ook op zou wijzen in een klimaat waarin veel vocht wordt gevraagd en zich ineens krullend blad  laat zien....

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, greentjeonatrip said:

Dit is waar ik in de regel ook op zou wijzen in een klimaat waarin veel vocht wordt gevraagd en zich ineens krullend blad  laat zien....

Ja was dag en nacht zo dat ie erop aan het blazen was de ventilator nu 1 lamp uit gehaald omdat ik toch al zie dat het niet zo een grote opbrengst word en zonde van electric 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil wel ff reageren: Ik zie afbraak van bladgroencellen, cq gebrekziekte, heeft bijna altijd te maken met voeding en/of instabiele PH waardes. Als ik naar jou planten kijk zie ik een paar dingen; een verdampingsprobleem, dit heeft absoluut effect op de waterhuishouding in de plant en transport van plantensappen waarin voedingsstoffen zitten. Als ik naar de kleur van je blad kijk is de kleur diepgroen wat wil zeggen dat je hoog in de voeding zit. Ook zie ik celafbraak tussen de nerven, dat kan te maken hebben met PH of magnesium. 

Ik denk dat je hoog in de voeding zit icm met een verdampingsprobleem, hierdoor heb je een blokkade gekregen.  en gaat de gezonheid van je planten in eens hard achteruit. 

 

Groet PF

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Plantformer said:

Ik wil wel ff reageren: Ik zie afbraak van bladgroencellen, cq gebrekziekte, heeft bijna altijd te maken met voeding en/of instabiele PH waardes. Als ik naar jou planten kijk zie ik een paar dingen; een verdampingsprobleem, dit heeft absoluut effect op de waterhuishouding in de plant en transport van plantensappen waarin voedingsstoffen zitten. Als ik naar de kleur van je blad kijk is de kleur diepgroen wat wil zeggen dat je hoog in de voeding zit. Ook zie ik celafbraak tussen de nerven, dat kan te maken hebben met PH of magnesium. 

Ik denk dat je hoog in de voeding zit icm met een verdampingsprobleem, hierdoor heb je een blokkade gekregen.  en gaat de gezonheid van je planten in eens hard achteruit. 

 

Groet PF

 

 

Hallo wat kan ik daar dan aan doen ? 
heb nu wel vandaag bloei complex binnen gekregen. moet ik ze die voeding dan geven wat die was er een weekje van tussen uit hè 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou effe gewoon water geven tot je verbetering ziet,zo zou ik het toch doen.

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas op met water geven zoals Greentje al zei. 

Die fout heb ik gemaakt met me vorige kweek. 

Mijn ventilator stond er teveel op terwijl ik een verdampings probleem had. 

Ik bleef die plant netzo veel water geven als de andere planten en had hem Zwaar verzopen. 

IMG_20191010_002531.thumb.jpg.973a386912d6eed5202e6dcd8be53d21.jpg

En plantinformer zegt dat je hoog in voeding zit dus daar zou je dan ff mee kunnen wachten. 

Edited by Kluns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je er aan kan doen in dit stadium..... is lastig, bij een blokkade hebben voedingszouten uit je minerale voeding zich opgehoopt in je medium. Je kweekt op aarde dus spoelen is geen optie. In deze gevallen is stoppen met voeden en enkel afgezuurd water geven het minst belastend voor je planten. Wat Lostchild ook noemt ,randjesziekte, is ook zichtbaar, dat is weer gerelateerd aan een kalium probleem. Let goed op met watergeven nu, aangezien je plant ziek is en je een verdampingsprobleem hebt heb je een disbalans in de waterhuishouding en neemt je plant in mindere mate water op, het gevaar is teveel water geven waardoor je wederom een blokkade krijgt omdat je planten kleddernat staan.

Uitzingen tot het einde, je verlies nemen en volle moed een nieuwe run starten, win some lose some.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Kluns said:

Pas op met water geven zoals Greentje al zei. 

Die fout heb ik gemaakt met me vorige kweek. 

Mijn ventilator stond er teveel op terwijl ik een verdampings probleem had. 

Ik bleef die plant netzo veel water geven als de andere planten en had hem Zwaar verzopen. 

IMG_20191010_002531.thumb.jpg.973a386912d6eed5202e6dcd8be53d21.jpg

En plantinformer zegt dat je hoog in voeding zit dus daar zou je dan ff mee kunnen wachten. 

Ik ga gewoon water geven even ze staan nu al 1 dag en nacht zonder water ga straks eens voelen aan de poten 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/16/2019 at 11:59 AM, Plantformer said:

Wat je er aan kan doen in dit stadium..... is lastig, bij een blokkade hebben voedingszouten uit je minerale voeding zich opgehoopt in je medium. Je kweekt op aarde dus spoelen is geen optie. In deze gevallen is stoppen met voeden en enkel afgezuurd water geven het minst belastend voor je planten. Wat Lostchild ook noemt ,randjesziekte, is ook zichtbaar, dat is weer gerelateerd aan een kalium probleem. Let goed op met watergeven nu, aangezien je plant ziek is en je een verdampingsprobleem hebt heb je een disbalans in de waterhuishouding en neemt je plant in mindere mate water op, het gevaar is teveel water geven waardoor je wederom een blokkade krijgt omdat je planten kleddernat staan.

Uitzingen tot het einde, je verlies nemen en volle moed een nieuwe run starten, win some lose some.

 

 

 

 

Ik ga ze nog 2 weken geven dan kap ik zo om zie het toch niet zo goed meer komen maar hoe lost ik dit nu op voor volgende keer kan het te maken hebben met tent want die is wel hoog of pc en ec beginnen meten 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...