Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Amnesia568

Optclimate probleem

Recommended Posts

Goede avond.

 

Ik heb 2 problemen met de opticlimate pro 3 15000

De klok van de afstandsbediening loopt niet goed mee met de tijd die het is dus bijv:

  • Ik zet hem savonds om 21:00 uur op 9:00pm dan kom ik terug om 22:00 en staat op de afstand bediening 09:15pm bijv. Wat kan ik hier aan doen?
  • Probleem 2 is dat er 3 opticlimates 15000 op 1 pe leiding staan van 25mm via een ringleiding  en de 3e opti krijgt vaak de foutcode e12 hoge druk protectie. Dit heeft die af en toe alleen als die na de nacht weer aangaat. hoe is dit optelossen?

 

groetjes amnesia

 

 

Edited by Amnesia568

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punt 1 is waarschijnlijk de batterij in de afstandbediening die betere tijden heeft gekend en aan vervanging toe is.
Punt 2 kan ik je niet mee helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je antwoord! Is dit ook mogelijk als die pas 14 weken oud is?

Spreekt het voor zich hoe je de batterij verwisseld ? Of is er ergens een website met een beschrijving? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de oplossing ook niet.

Maar je hebt die dingen toch ergens gekocht?

Kunnen zij je niet verder helpen?

Zij moeten anders toch wel het nummer van de importeur hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt mij wel vaak op dat mensen alleen een account maken als ze een probleem hebben.

 

Batterij is wel een goede start denk ik kost ook niet teveel.

Misschien even kijken of er niet een programma is ingesteld dat hij daarom zo raar doet bv dual room.

 

De storing die je noemt geeft aan dat de airco geen/te weinig water krijgt.

Dit kan zijn omdat een opti eigenlijk een 15mm/16mm leiding nodig is per stuk.

Waarschijnlijk staat de 3e airco het verste weg waardoor alleen deze er last van heeft.

Kort samengevat 25mm voor 3 aircos is te weinig.

Dit staat ook wel in de handleiding vermeld.

De oplossing nog een waterleiding trekken vanaf de bron, dus waar een grotere leiding zit.

Of indien je over vermogen heb kun je de bars iets terug draaien waardoor het water verbruik minder zal worden.

 

Als je even gegoogeld had je de handleiding zo gevonden http://www.airsystemsholland.nl/wp-content/uploads/2016/10/manual-oc-pro3-pro4-ned.pdf

Opti's is heel vaak wat mis mee en ze zijn tering zwaar en er zijn een beperkt aantal mensen die er echt verstand van hebben.

Dus wat ik al vaker geopperd heb ik koop ze niet meer.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal met @Fatamorgana eens.

Dingen zijn niet te tillen, dus ga er maar 's effe mee terug naar de leverancier. Kun je daarna gelijk door naar de chiropractor.

Zitten veel te veel toeters en bellen op. Dat is geweldig als ze het allemaal doen. Maar als er eentje van die optie's uitvalt, ligt gelijk je hele systeem plat.

Je zoekt je helemaal suf naar de betekenis van de foutstoringen. De codes geven dan iets aan, en als je dan gaat zoeken naar het probleem, ligt het daar soms helemaal niet aan. Is er bijvoorbeeld weer iets mis met de printplaat. Kun je die weer gaan vervangen.

Veel gezeik dus. Service van de leveranciers is ruk, of wordt gegeven door mensen waarvan je denkt dat die ook niets anders doen dan dezelfde handleiding lezen dan dat je zelf doet.

Je kunt door de aard van je hobby ook geen monteurs mee naar je ruimte nemen.

 

Kortom: OptiClimate is geweldig als alles het doet, maar je wordt er knettergek van als er iets mis gaat.

 

Bovendien zie ik niet zo snel meer de voordelen ten opzichte van een gewone split unit airco.

Die is beduidend goedkoper; bijna plug & play tegenwoordig; makkelijk te tillen; door gewicht en omvang makkelijker te bevestigen; service door echte deskundigen; je haalt hem van de muur en legt hem achter in je auto en gaat er mee naar de dealer als hij stuk is; garantie. En zo zijn er vast nog wat voordelen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...