Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tony Soprano

Top verwijderen in bloeifase?

Recommended Posts

Hoihoi ik heb nog een vraagje over de buitenkweek...Ze zijn huizenhoog geworden maar dat is een beetje een probleem met de schutting nu...Kan ik9 de top of een gedeelte vd plant eraf knippen of sterft hij dan af? Ik denk dat ze niet lang meer moeten in ieder geval...Hoe erg is dan de schade uiteindelijk?

(Ze komen echt een halve meter boven de schutting uit dit kan niet....)

 

Edited by Tony Soprano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wss breekt ie dan ook of vliegt hij uit de pot? Zit vrij losse bodem in(enkel kokosgrond). Maar je weet zeker dat niet de hele plant afsterft?

Groetjes!

Edited by Tony Soprano

Share this post


Link to post
Share on other sites

King_Kush bedoelt niet de hele plant ombuigen, enkel de top. Die kun je prima ombuigen en zover terugbuigen dat er niks meer te zxien is vanaf de andere kant vd schutting. En dan die top vastbinden met een touw ofwel aan de stam ofwel aan iets anders wat in de buurt zit. Je zou zelfs bvb een haring in de grond kunnen steken.

En evt wat gewichten op de pot leggen, zodat hij stevig blijft staan.

Edited by Twiet
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij steekt echt een meter erboven uit helaas. Maar sterft hij niet af als ik hem een flink stukje afknip? 

 

Edited by Tony Soprano

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Tony Soprano said:

Ik verwacht nog een weekje of 2 moeten ze klaar zijn. Witte haartjes zitten er al op

ehm.. misschien moest je eens een foto van je plantje plaatsen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet echt nodig en bovendien hebben ze daar juist voor gewaarschuwd ook op deze site...dat valt easy te achterhalen dan....

De vraag is sterft de wietplant of bloeit hij bijvoorbeeld NIET af als je er een stuk van de hoofdstengel afknipt.(in de eindfase vd bloei) Daar hoef ik toch geen foto voor te plaatsen? Is gewoon een heel normale vraag voor mensen die daar verstand van hebben toch? Meer hoef ik ook niet te weten eigenlijk.

Toch bedankt voor je reactie...

Edited by Tony Soprano

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Twiet said:

King_Kush bedoelt niet de hele plant ombuigen, enkel de top. Die kun je prima ombuigen en zover terugbuigen dat er niks meer te zxien is vanaf de andere kant vd schutting. En dan die top vastbinden met een touw ofwel aan de stam ofwel aan iets anders wat in de buurt zit. Je zou zelfs bvb een haring in de grond kunnen steken.

En evt wat gewichten op de pot leggen, zodat hij stevig blijft staan.

Ok, hartstikke bedankt voor je reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom is het de laatste 2 weken ineens een probleem en daarvoor niet??

Als je gaat snoeien ben je gek, gewoon knakken/buigen. 

22 minutes ago, Tony Soprano said:

Is gewoon een heel normale vraag voor mensen die daar verstand van hebben toch? 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft ook geen foto van je hele tuin incl huis van je buren etc te plaatsen. Maar als je denkt dat je plant nog maar 2 weken hoeft omdat er witte haren zichtbaar zijn kun je wel wat hulp gebruiken. En dan is een foto wel zo handig.

Maar als je het liever beperkt tot je redelijk vreemde vraagstelling, be my guest

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, Tony Soprano said:

Niet echt nodig en bovendien hebben ze daar juist voor gewaarschuwd ook op deze site...dat valt easy te achterhalen dan....

Hoe dan?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, greentjeonatrip said:

Ik begrijp dat helemaal 

Leg het mij eens uit dan, want ik snap er geen snars van :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant kun je gewoon afknippen. Gaat niet dood. Eventueel groene zeep op de wond om rotten te voorkomen. Maar technisch gezien geen enkel probleem.

Echter of het slim is, daar zijn de meningen over verdeeld. Er zijn zoals hierboven genoemd wellicht betere keuzes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal wat tegels uit de grond, staat ie meteen lager haha hoef je niks te knippen of buigen.
Ook ik zeg hang er loodjes aan (gewicht) en buigen.

Desnoods wat camouflage o.i.d. is lastig te bepalen zonder foto maar buiten dat.

Buigeeennnnnn NIET KNIPPEN hoofdtop is zo zonde!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd hoe dit is afgelopen, heb je een update voor ons Tony? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindstand....alles is in beslag genomen.... Door 1 buitenplant:jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...