Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sjakbak

Whats wrong :( ?

Recommended Posts

Beste leden ik had een vraag dit is de 2e plant die nu zo word hebben jullie enig idee waar het aan licht?

Tussen de eerste en de 2e foto zit ongeveer 7 dagen.

Word eerst geel en daarna beginnen de bladeren te krullen zoals je ziet op foto 1.

Bedankt alvast20190902_150625.thumb.jpg.48a5ce13389986da73a0cc89cb02cdd9.jpg20190905_203139.thumb.jpg.8ff48127d7cc8e784c5cb5ea5dc673c2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus, wat een sneue bedoeling. Hoe voelen die bladeren aan? Stevig of slap?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt wel op flink te nat voor langdurige tijd. Ik heb geen ervaring in buiten kweken. Dus zeker weten doe ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn in ieder geval geen beestjes te zien rondom de bladeren..

 

Te nat lijkt me ook niet aangezien we niet zo veel regen gehad hebben en op de momenten dat ik er was was de grond erg droog is geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt heel erg op dorst en honger, maar dat is het waarschijnlijk niet. Want de rest staat er nog redelijk bij. 

Schimmel of een wortelprobleem zou ik zeggen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorst denk ik niet want de aarde ziet er donker en nat uit. Vandaar dat ik vroeg of ze niet te nat stonden.

Maar ik denk inderdaad dat er iets anders is zoals jij zegt.

Edited by Jakkes

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Jakkes said:

Dorst denk ik niet want de aarde ziet er donker en nat uit. Vandaar dat ik vroeg of ze niet te nat stonden.

 

8 hours ago, Sjakbak said:

Te nat lijkt me ook niet aangezien we niet zo veel regen gehad hebben en op de momenten dat ik er was was de grond erg droog is geweest.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil je zeggen? Ik dacht eerst aan te nat. Dit is niet het geval. Dus zal het wel iets zijn zoals jij schrijft. Ik begrijp even niet waar je naartoe wilt (niet lullig bedoeld).

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Jakkes said:

Wat wil je zeggen? 

Dat de TS zelf het antwoord al gegeven had ;)

 

Vertel eens wat meer over je "spot". Allemaal dezelfde soort?
Is er iets te zien(rot/schimmel) aan de stam/takken van die 2 planten, schade opgelopen of zo?

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn allemaal de zelfde planten en de rest doet het goed.

Af en toe water gegeven wanneer t nodig was ik denk zelf dat het geen water probleem is..

Op de foto had het die dag wat geregend va daar de donkere grond

Er stond hiervoor riet met brandnetels en wat pikkerplanten die hebben we weg gehaald.

Morge even kijken naar de stam hier heb ik niet naar gekeken..

Ik ben zelf bang dat de wortels van de riet misschien de wortels van mijn planten kapot duwen ofzo omdat ik weet dat riet nogal sterk is..

Zou dit het probleem kunnen zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortelschade is natuurlijk een kwalijke zaak.

Zou echt een vierkant gat graven zodat je zeker weet dat geen wortels verstrengeld raken met elkaar.
Volgend jaar beter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij de grond waar brandnetels op groeien, is zeer vergelijkbaar met het medium voor wietplantjes.
Op zich brandnetels zijn goed teken maar kan ook met het riet te maken hebben.

Daarom een groot gat, en alle wortels afkappen zodat niks met elkaar te maken krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...