Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piffer

Welke dual spectrum 600watt hps?

Recommended Posts

G avond,

Had graag jullie meningen/ervaringen geweten in verband met gebruik van dual spectrum hps lamp 600watt ?

welke zou t beste spectrum/lichtintensiteit/opbrengst uiteraard?

enkele die ik op het oog het

-silviana grolux sht sp

-lumatek dual spectrum

-Philips greenpower plus

alvast bedankt 

had reeds een goede topic gelezen van @whazzup drie verschillende EVSA en drie lampen, echter dateert deze van 2009 en we zijn 2019, technologie staat ni stil :rolleyes:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zweer bij Philips. Niet wetenschappelijk onderbouwd, maar persoonlijke ervaring. Daarbij wordt deze zoveel gebruikt in de commerciële tuinbouw kassen, dat ik geloof dat ze echt wel goed zullen zijn. Ook is Philips een partij die door hun omvang een grote r&d afdeling hebben. Dus investeren in ontwikkeling met een groot budget.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat Osram en General Electric niet veel voor Philips zullen onderdoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Kees, alleen staan die niet in het rijtje 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik altijd greenpower of Silvana zijn beide prima.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greenpower of Lumatek heb ik jaren mee gedraaid op EVSA's van Lumatek waarbij ik dimde en boostte.

Silvana Growlux 230V op Lumatek EVSA gaf bij mij verbogen arc en zelfs ontplofte binnenbuis, de 400V uitvoering op Dimlux deden het prima.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, maakt niet uit of ze in het rijtje staan of niet,  zag gewoon verschillen, de een geeft 88500 lumen ander 90000 , anders geven ze ook 1950k of 2000k of 2050k

en heb er geen kaas van gegeten, heb nu twee aparte bulben groei en bloei, dacht met nieuwe technologie dat er wel een goed dual moet zijn...600watt dimmable en boosten...10%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voila de lumatek dual spectrum 600watt 

benieuwd wat dat gaat opbrengen tov huidige 400watt ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De opstap van 400W naar 600W zonder dat het een Dual Spectrum is, is al gigantisch.

Je gaat nog wat beleven op dat vlak.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes:ik ben ook nieuwsgierig naar het resultaat van 2 x 600w met evsa sl en adjust a wing medium, ipv 2 x 400w in een spiegelkapje. En dat bij een 2de kweek.

Aangezien sinds drie dagen de nagelnieuwe afzuiging(2-3 weken) van prima klima flipt, de thermostaat slaat door, vanaf het moment hij moet koelen, slaat hij op en af en dit heel de tijd, dus goed dat ik gisteren voor de 1 ste keer heb geoogst, nu nog maar één lamp op 250w voor twee planten. afzuiging op continue gezet 25% en het was vanmorgen 24.7graden idaal dus.

Komt nu de vraag, voor ik weer verkeerd geld over de balk smijt of plaat voor men kop krijg, 

1500m3 Torin in een box echter er zijn "afzuiging in box" en "softbox",  ook: berken, mdf of metaal ?? 

nu ik kweek in een tent 120-240 en de kamer is 3.50 op 220 dus heb rondom maar 50cm marge en zo'n box is reeds 45-50 cm,

zag dat ze op 49db draaien, en wil het zo stil mogelijk omdat het appartement is.

waar hang je deze ook best? binnen de tent of buiten qua optimale werking. word samen aangesloten met inlaat 150mm 385m3 op een scscom controller.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiging in box is gewoon een houten kist waarin de ventilator is opgehangen.

Softbox is een kist waarin de ventilator in rubbers is opgehangen. Dit scheelt trillingen en dus minder lawaai. 

Dan is er metaal, mdf en berken. Metaal is het slechts qua geluid, berken het beste.

Als je handig bent kun je ze ook zelf maken. Dan kun je de geluidsisolatie van betere kwaliteit pakken, wat toch scheelt. Ook kun je dan de juiste maat maken doe past. Alleen moet je wel weten wat je doet. Ik weet niet of dat er op het forum een bouwverslag staat als voorbeeld.

Ik zou de ventilator altijd buiten de tent houden. Als er een lek zit ergens dan trekt hij dus vieze lucht naar binnen wat niet gefilterd wordt. Met alle gevolgen van dien. Plus het kost je ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een berken softbox dus , helpt het ook om aan de in en uitlaat een demper te plaatsen of zijn deze slakkenhuisfilters sowieso al stil? Zijn er ook voorkeuren , zag Torin en Air-fan ...ken er niet voldoende van dansbaar de vraag , de een is 239€ ander 278€....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dempers geen ervaring mee. Dus kan je niet adviseren.

Ik heb alles van Torin. Bevalt goed, nog nooit een storing of gebrek gehad. Ander merk geen ervaring mee.

hang de box trouwens op aan rubbers. Scheelt ook trillingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij weet ook niet wat je wil he..

Eerst tot in den treure allemaal vragen stellen over verschillende opties qua led, want nu met 2x400w is je verbruik al meer dan je lief is en je krijgt de warmte niet onder controle.. Wil je nu opeens weer naar 2x 660W hps en een grotere afzuiger (je 3e in een maand tijd).

Voor dat geld zal je al alle benodigdheden voor je diy led lamp al zo'n beetje hebben (waarvoor je dus ook geen andere zuiger nodig hebt)

Bedenk ook dat die 1500m3 softbox (zonder frequentieregelaar) ook weer zeker 250W zal verbruiken gedurende 24u per dag he. Mijn 500m3 torin slakkenhuis (wat er in een softbox zit) verbruikt 120W. Met frequentieregelaar valt dat verbruik tijdens het dimmen enorm mee, maar dan ben je weer een paar honderd euro verder voor alleen je regelaar.

Maar eigenljk zou ik zeggen draaai nou eerst eens een geslaagde ronde voor je weer allemaal geld gaat uitgeven. Als je het allemaal een beetje onder de knie hebt, weet je waarschijnlijk ook een stuk beter wat je wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat noemen ze autisme , tot inbde details alles loeten weten monden over te gaan tot naïeve beslissingen,

en ja voor t geld in totaal 

2 EVSA , twee bulben 600watt , softbox me frequentieregelaar en je +700€ kwijt. 

De afzuiging had in let oog nog op de 2x 400 gekocht, deze is nu stuk, krijg ik mijn 160€ terug ( online prijs in nl is 210-225€) dan schaf ik le de softbox aan. Krijg ik enkel een nieuw vervangtoestelbdan draai in daar mee door, zelfs op de warmere dagen toen ik hem net had aangesloten ging het goed 27 gr.   Als later de thermostaat flipt en niet onder 31 of zoals nu de laatste drie dagen niet wil koelen onder 27 terwijl het best kon. Dan heb k gewoon pech.

heb nu 180€ 2 EVSA , 80€ 2 bulben

en ja ga gewoon leren draaien, heb nu eindelijk alles in huis juiste grond, potten, tent die geen licht doorlaat, 2x 400 is te zwak, nu steek k 2 x 600watt voor Mn oppervlakte. En weet intussen wel wat ik wil qua led voor de toekomst...en dan nog is die investering in de afzuiging geen weggegooid geld want als de led in de toekomst het moest begeven kan in blijven draaien door te vervangen met de hps set.

Adjust a wing, EVSA en bulb x 2 voor 425€ Vond ik niet overdreven 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook het verschil bij 50cm op 1m twee magnetische VSA qua warmte of twee EVSA , dag en nacht verschil, scheelt m ook al heeel veel om tent onder controle te houden, en het word enkel maar frisser vanaf nu dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht dat autisten altijd juist zo geordend waren. Vind ik niet helemaal passen bij het feit dat je steeds 5 topics tegelijk hebt lopen, waarin je vaak ook de zelfde dingen vraagt/bespreekt. Maargoed, ik zal me verder niet meer met jouw keuzes mbt setup bemoeien. Heb hierover mijn ideeen nu wel overgebracht dacht ik zo.

9 hours ago, Piffer said:

Ook het verschil bij 50cm op 1m

Wat bedoel je daar precies mee?

 

9 hours ago, Piffer said:

twee magnetische VSA qua warmte of twee EVSA

Daar zit wel verschil in ja, maar neem aan de je je vsa's buiten je tent hebt? Dan lijkt me dit ook wel weer verwaarloosbaar.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn ontelbare vormen van autisme.

Niet alle autisten kunnen ook zaken onthouden zoals Rain Man.

Weet niet of dat hier het geval is, maar vroeger had je wel 's jongens in de klas die een beetje druk waren. Die lieten ze dan wat meer opruimen en klusjes doen. Nu heb je gelijk ADHD en ben je een patient. Iedereen at ook gewoon een boterham. Nu heeft de halve klas een gluten intolerantie of weet ik veel. Zal allemaal best wel, maar ik wordt er ook een beetje lacherig van.

Mensen verschuilen zich wel heel vaak achter een aandoening tegenwoordig. Misschien zit ik ernaast, hoor. Maar kan ik niks aan doen, want ik heb zalmeaanmereetroestisme.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt verschillende vormen ma soit niet van toepassing, ja soms te enthousiast en mix ik en zal er op proberen te letten dat in enkel per topic over iets mag antwoorden,

wat setup moeien betreft word geapprecieerd zo kom ik tenminste zaken te weten, zoals de frequentie regelaar, nooit van gehoord

enkel nu de juiste kiezen, ben tot conclusie gekomen dat die pk 125 telkens de lampen aangaan de minimale stand hoger zetten, als lichten uitgaan telkens de minimale minderen, ga sowieso voor die Torin softbox nu enkel, de Torin safin zou geen brom hebben dus is die frequentieregelaar niet nodig, enkel welke climate of twincontroller neem k, wil niet meer liggen dimmen, dus een met lichtsensor , enkel heb je ook modellen voor 20€ meer en je kan je lampen er ook op aansluiten dus deze

https://www.nomercyshop.nl/Klimaat_en_Luchtbehandeling/Fan_controllers/smscom-twincontroller-pro-4-5a.html

of deze kan k warmtematten op aansluiten zodat het bij de potten 25gr blijft

https://www.nomercyshop.nl/Klimaat_en_Luchtbehandeling/Fan_controllers/cli-mate-mini-controller-2-x-600w-fan-3a-kachel-16a.html

Wat ik bedoel met 50cm op 1m is de ruimte waar de twee ballasten staan, twee VSA die dan over de 120gr zijn met onderaan de frisse lucht aanzuig die dan niet meer fris is door de ballasten. net ernaast is de raam voor verse lucht, maw kleine ruimte die wel verlucht word maar continue opgewarmd word. Het verschil met drie dagen de EVSA op 400watt was enorm. Ruimte was fris zoals het moest en de ballast is gewoon handwarm dus kan Mn luikjes onderaan frissere lucht aanzuigen dan voorheen met de VSA.

enkel nu nog kiezen, de uitlaat naar de toilet waar een afvoerkanaal/verluchting naar dak is, of gat van 250mm in de muur naar buiten(zogezegd voor de airco) en alles direct naar buiten...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was trouwens ook alle opties tot in detail aan het uitpluizen, dus als men dan reafeerd dat ik ni weet wat k wil, heb t intussen al gekocht ....heb vooral lammelitis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is t kanaal, ongeveer 40cm tot aan dak 

BC3F8EF6-17D7-487D-805B-6E74148904C4.thumb.jpeg.994fe451d22a99520f5e9c001ea5469d.jpeg

EEE7BFEA-1BD3-4CE5-A003-5A4340242202.thumb.jpeg.f848cd7f022cb97f6f745fa926c52065.jpeg

En ff terugkomen op t brommen

http://www.jr-luchttechnieken.nl/epages/78413439.mobile/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/78413439/Products/softbox[1]&Locale=nl_NL

staat bij dat die Sudan motors niet brommen bij dimmen, is dat zo?  Indien ja heb k die frequentieregelaar niet nodig en kan k bovenvermelde controllers kiezen enkel welke beste optie is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal wel gat naar buiten maken, handiger en stiller voor iedereen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd @Kees A hoe ver moet iemand met dit soort dingen van de norm afwijken voordat er van een aandoening gesproken kan worden? En zou men vanaf dat punt dan opeens rekening moeten houden met de desbetreffende eigenschappen van deze persoon?

Je zou ook kunnen stellen dat iedereen nou eenmaal andere sterkere en zwakkere punten heeft en men misschien daarom bij voorbaat al wat meer begrip voor elkaar zou mogen tonen. Maar laat dat nou net een zwakkere eigenschap van mij zijn ;) 

 

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...