Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kiko82

Startblokken inwateren.

Recommended Posts

Voor diegene die startblokken op rfx/mapito gebruiken.  Welke ec en ph gebruiken jullie om de stekken snel aan te laten slaan? Is voor mij de eerste keer dat ik startblokken gebruik. Zat zelf te denken aan alleen afgezuurd water(5.4 ph) met wortelstimulator. 

Hoor graag jullie mening

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had dezelfde vraag willen stellen. Dus ik volg even!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las ergens een ph van 6,0 - 6,2, met alleen wortelstimulator. Dat ligt ver uit de buurt van de reactie erboven. Ik weet het nu niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren, bedankt voor de reacties. Ik heb de startblokken in laten weken met 1.0 en 5.4 ec.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry ik zie nu dat je startblokken schrijft. Ik had het over stekpluggen. Weet iemand dit ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe de stek blokken in de bovengenoemde waardes (5.2-5.5 Ec 0.8-1.2) hangt van je kraan wat ec af.

Het beste is wel deze er even in te laten liggen en lichtjes uitknijpen/schudden anders staat je bak zo vol met water.

Verder wel gewoon met stekpoeder en een a&b en root oplossing.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom voeding erin? Ik dacht enkel wortelstimulator, Gewoon de voorgeschreven dosis. Dit geeft vrijwel geen ec verhoging. Jonge plantjes en stekjes hebben toch vrijwel niets nodig in dat stadium?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortelstim + PH 5.2 16-24 uur inwateren (Witmerk blokjes 4x4)


De bovenstaande paper steenwol plugjes, water je dan de gehele tray in? 
Hoe schud je deze dan weer uit? gooi je alle losse plugjes in je inwaterbak? Of zet je de gehele tray in het water?
 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortelstimulator is ook gewoon npk net als A en B alleen een andere verhouding.

Als ze wortelen zijn ze wel wat voeding nodig  het is meer dat je dit doet zodat zij wat hebben wanneer de wortel groei start.

Hier ga ik van minerale voeding uit met organische voeding zou ik dit niet doen.

Dan zou ik gewoon aarde blokjes/potjes pakken en organische voeding verdunnen met water en er wat opgooien zo nu en dan.

 

Als je een water bak hebt doe je gewoon de hele tree erin, liefst 6 tot 24 uur zodat de ph en ec stabiliseert in de blokjes.

Even lichtjes uitknijpen indien je blokjes met wit plastic gebruikt van Grodan, indien je treeën hebt waar ze vast inzitten gewoon even laten uit druipen.

Heb ook wel als ik haast had een half uurtje gedaan dit werkt ook wel, maar wel meer uitval na mijn idee.

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...