Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JackyH80

Nieuwe ronde onder spydr

Recommended Posts

Nee heb ik niet. Ik ga dit zelf maken als ik het ga doen. Gewoon auto accu’s op een druppellader. Een transformator ertussen om naar 230 volt te gaan. En met een relais met een normaly closed contact laten aansturen. Dus valt stroom weg, slaat de back-up aan. Relatief simpel te doen, kost alleen behoorlijk wat als je wilt dat het een aantal uren (dag) kan volhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, Jakkes said:

Nee heb ik niet. Ik ga dit zelf maken als ik het ga doen. Gewoon auto accu’s op een druppellader. Een transformator ertussen om naar 230 volt te gaan. En met een relais met een normaly closed contact laten aansturen. Dus valt stroom weg, slaat de back-up aan. Relatief simpel te doen, kost alleen behoorlijk wat als je wilt dat het een aantal uren (dag) kan volhouden.

ja zag ene van Bosch maar dan ben je dik 2000,- kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij bedoelt hij zoiets: 

https://www.bol.com/nl/p/poweroak-ps5-solar-power-generator-400wh-li-ion-battery-300w-pure-sine-inverter-5-6kg/9200000072358896/?suggestionType=typedsearch&bltgh=vh6SC-Fpt1Afhkj6UgdL-g.r7Tr4iAmd1o-n6sL3QdEdw_0.4.ProductTitle

Beetje duur voorbeeld overigens.
Apparaat geeft 300 watt dacht ik, dus als je 60 watt afzuiging hebt kan ie 5 uurtjes voor je invallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn pk125 EC-TC heeft een vermogen van 20 - 170 watt, 0,5A  En heb er 2 van,dus is de vraag hoeveel watt ik nodig heb?  

Ene loopt maximaal 30% en andere max 60%

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Jakkes said:

Alleen een totale stroomuitval kan mij nog nekken. Ik zit daarom te denken aan een back-up op accu’s. 

Er staat op dit forum een verslag van hoe je zoiets moet bouwen.

Back up

Mooi verslag van BBB.

Ik heb daar nog niet zo lang geleden een vraag over gesteld, maar niemand had of gaf een antwoord.

Dit was mijn tekst:

Hij geeft redelijk weer welke materialen gebruikt, maar bij het essentiële apparaat - het relais - is hij lekker vaag.

Hij komt niet verder dan 'NC Relais'.

Geen close-up foto, geen typenummer, niks.

Ook hoe je dat ding aansluit... niets.

Zijn er actieve leden die weten welk relais hij gebruikt?

En hoe je dit precies aansluit in de getoonde opstelling?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, JackyH80 said:

Ja zat idd in dezelfde stekkerdoos.    Zijn niet de beste ventilators kwa kwaliteit maar dit type is voor mij het handigs.   Het is dit type,  https://www.greensell.nl/a-47727506/clip-on-ventilatoren/secret-jardin-oscillating-monkey-fan-20w-17cm/#description  daar heb ik er 2 van in m'n tent hangen. Kun je mooi aan een tentstok hangen. En neemt daardoor weinig plek in,ideaal dus. Alleen kwa kwaliteit zeer matig. Deze was laatst al bijna overleden maar opeens deed hij het weer.

Dat is wel heel bizar want 2 vantilators van de zelfde merk en model zijn ook opeens stuk gegaan bij mij, de eerste rook zelfs helemaal naar brand.

2e ook soort gelijke probleem, dus gelijk opgestuurd voor garantie waardoor ik mijn geld terug kreeg. Ik was blij dat ik allebij de keren toevallig brandgeur rook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit zelf nu met een dilemma morgen is einde week 8 ,maar ze moeten eigenlijk nog een dag of 4/5.  Nu komt het mij zwaar klote uit over 4 of 5 dagen.  Morgen daarentegen zou me wel goed uitkomen...

@pindarots123  jij kapt ze altijd na 8 weken om he? 

Tja...wat te doen nu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is toch volledig afhankelijk van het soortje wanneer ze klaar zijn en wanneer je ze zou moeten oogsten? Als ik voor de keuze zou staan zou ik eerder wat later oogsten dan dat ik ze een week te vroeg oogst. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt maar een hoop ziet er al redelijk goed uit.  Daarnaast is NLX een soortje wat vroeg klaar zou moeten zijn.  Ik heb het helemaal uitgezocht omdat ik twijfelde of dit wel echt NLX is maar ze heeft alle kenmerken, bijvoorbeeld dat het kwa geur heel erg meevalt maar alles klopt wel zo'n beetje alleen zou hij in 7/8 weken klaar moeten zijn ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar Jacky, het is toch ook gewoon de plant die aangeeft wanneer ze klaar is ? Daar hoor je toch ook naar te kijken ?

Zie je bijvoorbeeld dat er zich  nog steeds nieuwe calyxen ontwikkelen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt greentje , maar ik vraag me af wat er nog allemaal kan ontwikkelen in 4 of 5 dagen behalve dat er meer haartjes oranje zijn?     Zit gewoon zoals iedere ronde weer in klote tijdgebrek.  

En euhh... wat bedoel je met calyxen? Op het technisch gebied van een plant ben ik nog een leek haha 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is lastig,staan onder de discolamp en dan zie je toch haast niks op een foto 

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of er zich nog nieuwe haartjes ontwikkelen.

Hoe acuut is dat tijdsgebrek dan ? 

Tot hoever zou je het kúnnen rekken ?

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou wachten met oogsten.

Als je geen miscroscoopje hebt zou ik je deze aanbevelen. Microscoop ali express

Je hebt goedkopere varianten, maar deze is via usb aansluitbaar aan je laptop of mobiel zodat je niet je halve oog in de microscoop hoef te proppen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Buyuk said:

Als je geen miscroscoopje hebt zou ik je deze aanbevelen. Microscoop ali express

Geinig ding!

Welke variant heb jij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die van 1000x zoom, echt ideaal. Ik maakte er zelfs close up fotos van spint met een grote stonede glimlach :)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan nog wel een weekje staan heb ik het idee. Gaan ze zwaarder doorwegen ook 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 57   over 2/3 dagen gaan ze om.

20191022_153357.jpg

20191022_152911.jpg

20191022_152920.jpg

20191022_152957.jpg

20191022_152927.jpg

 

 

 

Deze staan nu 14 dagen  ,morgen week 3 (dieven!)

 

20191022_152811.jpg

20191022_153234.jpg

Vind trouwens het hele concept van regulator werkelijk spectaculair.  Nu in week 2 echt al keiharde stammetjes, op de foto's niet heel erg duidelijk maar je ziet echt een bijna van onder een geëxplodeerde stam. Ben zeer onder de indruk van de regulator van aptus.

20191022_154649.jpg

20191022_154700.jpg

20191022_154657.jpg

20191022_154645.jpg

20191022_154641.jpg

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt wat een pegels....:popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...