Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kluns

6x Blue Cheese - 660 watt LED

Recommended Posts

27 minutes ago, vakman said:

En in de winter, hoe is de temp dan in je garage, enig idee?
Geïsoleerde garage?  

Geen idee hoeveel precies. 

Het is wel geïsoleerd. 

Denk een graadje of 15.

 

Had wel voordat ik met dit alles begon het idee om me hok te gaan isoleren. 

Dus ik heb nu nog een leuk rolletje liggen waar ik de boel mee kan isoleren. 

Is volgens mij wel goeie shit. 

IMG_20191004_165741.thumb.jpg.8f3328e83faf60c78fe4cc99d15f53ef.jpg

 

Edited by Kluns

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, Kluns said:

Dit lijkt mij een heel duur grapje. 

Dat duur is relatief.

Natuurlijk heb je de aanschafkosten van rond de € 850.

Maar dan ben je wel van een hoop gezeik af.

Zit je niet meer met verwarmingen, verwarmingskabels, thermostaten, koelen, ontvochtigers.

Als er weer zo'n hittegolf komt (en die zullen steeds vaker komen) dan krijg je ook met led, gedoe. Want als de temperatuur buiten je hok 35 graden is, dan kun je afzuigen wat je wil. Kouder dan dat krijg je het niet. 

Natuurlijk gebruikt die airco ook stroom, maar dat zal niet zo superveel zijn voor de taken waar growers met led hem gebruiken. 

Nu snap ik helemaal dat je het niet doet. Het was ook meer een algemene opmerking waardoor mensen al helemaal aan de voorkant zo'n besluit zouden kunnen nemen. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Kluns said:

 om me hok te gaan isoleren. 

:verrygood  

Graadje of 15 moet geen probleem zijn, dat heb ik hier zeer regelmatig op de thermo staan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vakman said:

:verrygood  

Graadje of 15 moet geen probleem zijn, dat heb ik hier zeer regelmatig op de thermo staan :lol:

We gaan het meemaken. 

Ik heb me door een forum member een paar kabels aan laten smeren. 

Hopelijk heeft hij er geen aandelen in en gaat het werken:innocent::dj:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei dag 24 week 4

Gaat opzich lekker. 

Nog wat schimmels en bacteriën gegeven. 

Doe ik eigelijk iedere week. 

De watergift is wat minder geworden, sinds dat ze gestopt zijn met groeien drinken ze duidelijk minder. 

Ze krijgen nu 2L per dag. 

 

Maandag krijg ik warmte kabels om de boel extra te verwarmen. 

Reserve orginal can filter vorige week binnen gekregen. 

Droognet met 8 lagen binnen gekregen. 

En van die bug scans binnen gekregen. 

Werkt goed hoor, mag ik jullie voorstellen aan de kluns vlieg familie... 

IMG_20191004_182933.thumb.jpg.94038bca9ac0241eca154076a8c48329.jpg

Verders nog een paar bladeren verwijderd en wat takjes die het toch niet gaan redden naar het licht. 

Doet toch wel zeer om dit soort takjes weg te knippen. 

IMG_20191004_183049.thumb.jpg.8e9fe5f3644c1dbe9a7d9f19a0273e6c.jpg

En voor de rest nog wat fotootjes. 

IMG_20191004_180833.thumb.jpg.0235e1b2dd91b82a9dc0028927ee72e6.jpg

IMG_20191004_183553.thumb.jpg.ee9e9b5cf3966f520b512f6ff79a5cb6.jpg

IMG_20191004_183537.thumb.jpg.d61c689e3f7f18d8f047613bd5881d2c.jpg

IMG_20191004_183834.thumb.jpg.5d04f3317ad84afcfd77b2d2c023b6f2.jpg

IMG_20191004_183810.thumb.jpg.213698f03b44e828d220e239089e6b55.jpg

IMG_20191004_183757.thumb.jpg.400c2c3a2173478e4f3aa348730b6c40.jpg

Groetjes Kluns

Edited by Kluns
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak desnoods van de geknipte takjes allemaal stekjes voor je volgende ronde. Ik denk dat ze klein beetje gaan bloeien niet veel uitmaakt om stekjes te maken. Maar dat kan je beter laten bevestigen door iemand anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Buyuk said:

Maak desnoods van de geknipte takjes allemaal stekjes voor je volgende ronde. Ik denk dat ze klein beetje gaan bloeien niet veel uitmaakt om stekjes te maken. Maar dat kan je beter laten bevestigen door iemand anders.

Dat neemt voor mij teveel tijd in beslag en dan moet ik me weer gaan verdiepen in stekken maken. 

Dit is wel even genoeg zo hèhè. 

Volgende ronde word niet meer vanuit zaad maar ga ik voor de eerste keer vanuit stekken werken. 

Maar die moet ik dan ergens gaan halen, dus als iemand nog een goeie stek boer kent :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof dat het lollypoppen noemt...

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kluns said:

Maar die moet ik dan ergens gaan halen, dus als iemand nog een goeie stek boer kent :wub:

Als je een goeie stekkenboer vind mag je mij ook wel op de hoogte houden :)

Edit: Al die gefrustreerde stekboeren waren laatst in Denhaag op de Maliveld aan het protesteren met de trekkers....

Edited by Buyuk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/2/2019 at 9:08 PM, vakman said:

Dat is leuk bij stadsvewarming @MisterX , maar om heel de dag je ketel te laten loeien om 1 kamertje warm te houden lijkt me wat overdreven.
 

Kijk hier eens naar kluns, dat werkt hier perfect!! 

De kosten vind ik allemaal erg meevallen bij heel veel mensen staat in de winter toch al vaak de kachel aan.

Liever wat extra gas stookkosten als elektra kosten die veel meer opvallen met onze hobby.

 

Ik vermoed dan ook dat jouw oplossing zeker niet voldoende gaat zijn, maar we gaan het zien.

Een kennis van mij kweekt ook in een geïsoleerde garage en je komt hier gewoon niet weg met goedkope verwarmingsoplossingen.

Ook zij heeft een grote CV ophangen in de ruimte en nu is de ruimte lekker op temperatuur en haar verbruik is nauwelijks gestegen.

 

En op termijn ben je goedkoper uit als de elektrische verwarming die de meeste hier voorstellen om te gebruiken. ik zelf ga overal waar ik ooit ga kweken deze warmte oplossing nemen.

Mijn klimaat is nog nooit zo stabiel geweest in de winter. Heb er 0 omkijken naar meer lamp op 30/40 CM kachel op 22 graden een kind kan de was doen en ik kweek op een slecht geïsoleerde zolder.

 

On 10/3/2019 at 10:55 AM, Kees A said:

Wietefras gaf in een ander topic aan dat aan de bovenzijde van het bladerdek de temperatuur wel ok was, maar tussen de bladeren vaak te laag.

(vandaar dat hij via onder afzuigt om de warme lucht meer 'door' de planten te trekken)

Heb jij al eens een meting gedaan tussen de bladeren?

Wietefras heeft hier gelijk in. op pot hoogte is het gewoon kamer temperatuur in een kweekje mischien 1 op of 2 graden hoger.

Daarom heb ik me thermostaat zo ingesteld dat het 24 uur per dag 22 graden is. Is me hele tentje lekker warm ;)

 

11 hours ago, vakman said:

Vermogen van 1600 watt minimaal :rofl

 

ik zou dat ook niet willen. Er zijn veel mooie warmteoplossingen met op elektra het verbruikt alleen meer stroom als de lampen van je wietplantage, zo is op LED draaien niet echt goedkoper in verbruik.

11 hours ago, Kees A said:

Zou het geen goed idee zijn om in een ruimte zoals o.a. die van Kluns een split unit airco die tevens kan verwarmen, op te hangen?

Die verwarmt indien nodig;

die koelt indien nodig;

die ontvochtigt (al weet ik niet of hij dat in alle omstandigheden doet);

je kunt sommige AC's aansturen met bijvoorbeeld een Sensibo waardoor je nacht- en dagtemperaturen kunt instellen.

 

Je installeert hem zelf en als hij kapot is, haal je hem in je eentje van de muur en brengt hem naar de leverancier.

Pakt natuurlijk ook best wel wat stroom, maar je ondervangt wel veel klimaat-problemen.

 

Werkt prachtig die mobiele dingen. Alleen zijn weer stroomvreters.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, MisterX said:

 bij heel veel mensen staat in de winter toch al vaak de kachel aan.

Er zijn ook mensen die de hele dag werken, die laten de verwarming niet de hele dag voor jan lul branden...

Verwarming is hier alleen van 18:00 uur tot 22:00 uur aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Piffer said:

Geloof dat het lollypoppen noemt...

Nee, lollypoppen is zo'n beetje hetzelfde als dieven.

Je haalt de onderste takken weg zodat de vorm van een lolly overblijft (tenminste, ik denk dat de naam daar vandaan komt...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, vakman said:

Er zijn ook mensen die de hele dag werken, die laten de verwarming niet de hele dag voor jan lul branden...

Verwarming is hier alleen van 18:00 uur tot 22:00 uur aan.

ik noem me planten niet echt voor jan lul. Als je grote oogsten hebt is dit gewoon slim in mijn ogen.

Zeker met oogsten van 1000+ gram interesseert mij die paar 10'tjes voor extra verwarming 0,0 en dit is gewoon veel goedkoper als elektrisch verwarmen

Hier hebben wij ook gewoon een baan hoor... dus weet niet wat je bedoelt met die opmerking. 

 

Maar als je 300 gram in een ronde oogst snap ik wel dat je geen extra geld wilt uitgeven aan verwarmen. Al is het bedrag hier niet veel wat ik extra kwijt ben.

Ik verwarm namelijk maar 1 kamer en niet het hele huis. Als je dan ook nog een te grote kachel neemt word de kamer snel warm en blijft lang warm.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Kees A said:

Nee, lollypoppen is zo'n beetje hetzelfde als dieven.

Je haalt de onderste takken weg zodat de vorm van een lolly overblijft (tenminste, ik denk dat de naam daar vandaan komt...)

Had het op zamnesia of cnbs gelezen

Dieven in begin bloei, terug op 18u 2 weken in de groei en dan na je oogst terug onder 12u in de bloeikamer.  Zo heb je stekken die snel gaan bloeien en oggstklaar zijn, al heb ik er 0,0 ervaring mee en heb t maar van hun site, eerst zien en dan geloven. Ik heb in mn 1 ste kweek 1 plant gediefd in begin bloei (geloof week 2-3)en een daarvan als test 1 stekje met stekpoeder geprobeerd in de hoek van bloeikamer op 12u en na 1 week was er toch al redelijk wat wortelvorming....het werkt maar wat t opbrengt ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barteljo.nl warmtekabels voor onder je potten. Ik heb een constante temp van 21 graden. Bodemleven is er blij mee

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ieder geval allebei ( @MisterX en @vakman) bedankt voor jullie oplossing voor mijn temp probleem. 

Ik probeer eerst de manier van vakman omdat die het makkelijkste en goedkoopste lijkt. 

Werkt dat niet, dan zou ik altijd nog voor de MisterX oplossing kunnen gaan. 

Of zelfs voor de kees oplossing gaan. 

Ben erg blij met het meedenken. 

Thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Kluns said:

Had wel voordat ik met dit alles begon het idee om me hok te gaan isoleren. 

Snap zelf nooit zo wat het nut is van het isoleren van een hok dat je constant ventileert met de zelfde lucht waartegen je aan het isoleren bent. Behalve misschien als het om geluid gaat dan

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, cannarie said:

Snap zelf nooit zo wat het nut is van het isoleren van een hok dat je constant ventileert met de zelfde lucht waartegen je aan het isoleren bent. Behalve misschien als het om geluid gaat dan

Ik neem aan dat je hok dan minder snel afkoelt en dat het hok de warmte beter vast houd. 

Maar misschien dat iemand anders hier meer verstand van heeft. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/4/2019 at 7:34 PM, Buyuk said:

Maak desnoods van de geknipte takjes allemaal stekjes voor je volgende ronde. Ik denk dat ze klein beetje gaan bloeien niet veel uitmaakt om stekjes te maken. Maar dat kan je beter laten bevestigen door iemand anders.

Kan tot aan 6 weken duren voordat de stek weer terug gaat groeien als je stekt van een bloeiende plant (de stek gaat reveggen).
Wortelen kan ook nog flinke tijd in beslag nemen.

Alleen in geval van nood doen.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, lostchild said:

Kan tot aan 6 weken duren voordat de stek weer terug gaat groeien als je stekt van een bloeiende plant (de stek gaat reveggen).
Wortelen kan ook nog flinke tijd in beslag nemen.

Alleen in geval van nood doen.

 

Ben sowieso niet van plan om dit te gaan doen. 

Volgende keer stekkies halen en klaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er mooi bij, ga je nog meer blad verwijderen of dieven ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, 420man010 said:

Staat er mooi bij, ga je nog meer blad verwijderen of dieven ofzo?

Opzich vind ik het wel genoeg zo. 

Al is het nog wel een bush bush. 

Vandaag heb ik dan wel weer 1 handje vol blad verwijderd, omdat ik me dan toch aan dat blad stoort. 

Dus af en toe een blaadje weg halen doe ik ook wel maar geen grote knip beurten meer. 

Dit zijn foto's van net. 

IMG_20191006_183333.thumb.jpg.c7af822497badcc88648ecce0131cc63.jpgIMG_20191006_183241.thumb.jpg.e52a596d38b2564dbb3e0274788187c1.jpgIMG_20191006_183249.thumb.jpg.da8e4e8267dbcb32d9d1d7c2be3c845a.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom blad verwijderen? De bladeren zorgen voor de fotosynthese, de toppen veel minder. Zonder blad geen toppen. En ik blad zit voeding die ze eruit trekken. En aan het blad zie je of het goed gaat. Blad verwijderen is ook stress, wat je wilt voorkomen.

Ik haal alleen wat blad weg onderin om goed te kunnen beluchten boven de potten. En ik dief om die fluttopjes te voorkomen. Meer niet. Maar ieder zijn manier.

Wel een mooi veld geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Jakkes said:

Waarom blad verwijderen? De bladeren zorgen voor de fotosynthese, de toppen veel minder. Zonder blad geen toppen. En ik blad zit voeding die ze eruit trekken. En aan het blad zie je of het goed gaat. Blad verwijderen is ook stress, wat je wilt voorkomen.

Ik haal alleen wat blad weg onderin om goed te kunnen beluchten boven de potten. En ik dief om die fluttopjes te voorkomen. Meer niet. Maar ieder zijn manier.

Wel een mooi veld geworden.

Omdat ik het niet aan kan zien dat er groot blad boven een mooie top hangt.

En zoals je kunt zien op de foto's, kan ik nog aardig wat tarzan en janetjes verstoppen onder die jungle (genoeg blad) . 

Maar ik haal ook niet veel blad weg hoor, zo hier en daar eens een enkel blaadje. 

Ik doe juist onderin het blad laten zitten.

Daar hangen ze niet over de toppen heen, dus dat zou het laatste blad zijn wat ik weg zou halen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderin komt weinig licht. Vooral de planten bovenin doen het werk. Ik zou proberen deze weg te duwen voordat ik hem weg haal. Maar wie ben ik hè 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...