Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kluns

6x Blue Cheese - 660 watt LED

Recommended Posts

Hallo mensen,

Het is tijd voor mijn 2de kweek.

Alleen had ik het plan om een dikke vette oogst neer te zetten met mijn nieuwe setup alleen de plannen zijn veranderd.

Diegene die mijn wiet afneemt wilt Amnesia Haze hebben , en was niet onder de indruk van de Blue Cheese ( wat ik wel verwacht had ).

Dus ik ga nu al mijn Blue Cheesies omzetten naar 12/12 en hopen dat er toch nog iets leuks vanaf komt maar een dikke oogst zal het niet worden.

En daarna snel overschakelen naar de Amnesia Haze.

Het is misschien ook wel interessant voor jullie om te zien wat dit nu gaat doen na zo snel schakelen met maar 6 plantjes.

 

Setup

- 6x Citizen CLU058-1825C4 3500K  660 watt led.

-2x Inventronics EUC-320S210DV (programmeerbare driver).

-Zelf inmekaar geklunst frame.

-Mammoth pro 120 x 120 x 200 cm

- CAN Filter 700m³ max 875m³

- G-Tools 160 met 2 standen 800m3

- 160 mm slang

Voeding

 6x Blue Cheese van Barneys Farm

-5x 41 L Smartpots! ( in 1 pot staan 2 plantjes!

-1x getopt!

- Light mix Biobizz. ( 3 potten)

- Plagron Lightmix ( 2 potten)

- 21gr Health Tabletten. 

- Schimmels. 

- Bacteriën. 

- Normaal water

- BAC Voeding

 

Ik ben echt zeer tevreden over deze afzuiger!

Waarschijnlijk omdat het over capaciteit heeft vergeleken met mijn tentjes.

Ik kan alle 2 de tenten connecten met mekaar en dan nog allebei de tenten open houden vol met wiet zonder dat er onder de deur een lucht ontsnapt !

De led lamp hangt nu op 70 cm hoogte van de plant, ik wil hem voorlopig zo laten staan totdat de planten op 60 cm afstand staan.

Ook heb ik een scrog hek inmekaar geklunst maar die ga ik deze kweek niet gebruiken, ik ga wel een netje bestellen zodat de toppen niet om gaan vallen.

De temperatuur is rond de 28 graden met de led lamp aan.

De dimmer heb ik nog niet aangesloten op de drivers (luiheid, ik hoop het gewoon te redden met vol vermogen ).

Zoals ik al zei gaat dit geen top ronde worden maar ik hoop dat we hier allemaal wat van gaan leren om te zien wat dit led gaat doen op deze oppervlakte.

En ik hoop dat jullie het waarderen als ik hier af en toe een updatetje plaatst.

IMG_20190819_170653.thumb.jpg.27b9aaa7a416864195db8835cdbd42ea.jpgIMG_20190820_125125.thumb.jpg.6f57d1e7702a90010dc3ad957ac15afd.jpgIMG_20190822_185048.thumb.jpg.bb4096e9a1eace4d3ade54e415ee4730.jpgIMG_20190823_095105.thumb.jpg.0eaafb65e9de87590634ca0ff4072ae0.jpg

Groetjes Kluns

 

 

Edited by Kluns
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andere afnemer zoeken :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon nog even wachten met schakelen. Wat maakt dat ene (laten het er 2 zijn) weekje nou voor verschil op de gehele kweek periode? Terwijl het in opbrengst een wereld van verschil gaat maken. Of als je dan toch niet zo lang wil wachten, gewoon gelijk overnieuw beginnen.

Je hebt ook kans dat de kwaliteit er op vooruit gaat tov je vorige ronde. Je hebt nu meer licht en minder warmte van buiten en minder stralingswarmte van je lamp.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je t puur voor de cash doet zou ik de stekker er uit trekken en er zsm amnesiastekken in flikkeren

Als je deze kweek goed gaat doen en je haalt er 4-5 ons af en je raakt t niet kwijt, wat dan?

Wat je nu wilt gaat doen met die cheese gaat geen zoden aan de dijk zetten, tenzij je toch besluit om t zelf op te roken met je maten ofzo, maar dat kan ook gegroeid worden in een klein tentje met 250 watt ;)

Je gaat hoe dan ook 3 maanden geld mislopen op deze manier, of je moet wat @Kees A zegt, iemand vinden die wel geinteresseerd is in andere soortjes

Vaag dat ie geen cheese wilt, wordt regelmatig voorgesteld hier maar ik rook 99% van de tijd sativa :rofl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amensia levert ook geen flikker op.

Het is niet zo dat je 20 kilo hebt voor de boot naar Engeland. 

En met zo'n relatief kleine oppervlakte zou je er ook aan kunnen denken om je mooiere soortje aan liefhebbers te verkopen.

Een goed ruikende en mooi uitziende Cheese zijn altijd wel wat liefhebbers voor te vinden. Je moet ze natuurlijk wel weten te vinden, en ik weet uit ervaring dat dit soms wel moeilijk kan zijn.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Mja, twijfel twijfel.

Toch maar de knoop door gehakt en de tijd laten staan op 18/6.

Eerst was het 20/4 maar sinds een weekie 18/6.

Ik merk wel een enorm verschil met LED kwa groei.

De grootste groeit met 5 cm per dag.

Dat haalde ik echt niet met de hps 600 watter.

Maar dit zal wel logisch zijn en met de hoeveelheid licht te maken hebben.

Werkt led groei alleen op planten, of ook op het menselijk lichaam?

:offtopicAnders weet ik nog wel een plekje waar die op mag schijnen:offtopic.

Ehhh... dusssss toch maar de kweek goed afmaken en het maximale eruit halen door middel van de scrog methode.

Het begon al lekker, ik heb schade gemaakt aan een kaasje.

IMG_20190827_083910.thumb.jpg.c5ccabbb17138e02a208ad4a0da0ee6c.jpg

Moeilijk he zo'n scrog rek plaatsen:oeps.

Hopelijk groeit het weer aan.

IMG_20190827_094023.thumb.jpg.72d53e2a0e16ae2d03dd31fece854b5d.jpg

 

Maar hij hangt. 

Ik zal snel even nieuwe fotos maken.

Kluns

Edited by Kluns
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/27/2019 at 9:12 AM, Kluns said:

 

Werkt led groei alleen op planten, of ook op het menselijk lichaam?

:offtopicAnders weet ik nog wel een plekje waar die op mag schijnen:offtopic.

 

Daar hebben we Brazzers of Xhamster voor:nerd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

GROEI 18/6 PERIODE

Hey!:)

Ze groeien lekker door.

En ik heb een paar takjes vast gebonden.

Geen idee of ik het goed doe, maar van proberen kan je leren.

Verders geef ik ze nu aan de onderkant en bovenkant water!

Ik dacht eerst dat de onderkant niet ging lukken omdat de schotels te klein zouden  zijn.

Maar ik dacht, ga het toch eens proberen en heb de lans tussen de smartpot en de schotel gestoken en het ging perfect!

Op de onderste foto lijkt het net alsof hij overloopt maar de tank was net leeg en er kwam dus een beetje lucht mee bij het laatste beetje, vandaar!

Ze krijgen af en toe eens een beetje BAC Grow voeding maar niet teveel.

Ik heb meestal het idee dat je beter te weinig van iets kan geven dan teveel.

Klinkt logisch, maar het kan af en toe toch best lastig zijn :)

Nog eventjes wachten en dan op 12/12.

IMG_20190831_194457.thumb.jpg.4b07ab06bcc37e49b2dbd44e0cb46e13.jpgIMG_20190831_194501.thumb.jpg.6f0c85d85d7cf46fcdb2bbafeab86347.jpgIMG_20190831_194503.thumb.jpg.47bf3c6da48265a2695415aeb16585cf.jpgIMG_20190831_194506.thumb.jpg.dabaa0843d53bd730cfbcc06b3f9d9b2.jpgIMG_20190831_194511.thumb.jpg.3fb4f1dd6708ab5885cbf6d9081d7497.jpg

Groetjes Kluns

Edited by Kluns
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

GROEI 18/6 PERIODE

Hallowa,

Net druk bezig geweest met het dieven van de plantjes.

Hopelijk ben ik niet te enthausiast geweest , dat ik teveel weg gehaald heb.

IMG_20190901_195027.thumb.jpg.a71726d672c9aedf6381395bc8e6e890.jpg

Verders heb ik de potten nog wat bijgevuld met aarde.

Groetjes Kluns

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

GROEI 18/6 PERIODE

 

Hallowa beste kweekers,

 

Ik ben nog lekker bezig met scroggen, al gaat het ook wel eens fout !

eIMG_20190904_160154.thumb.jpg.13d102449abf2bd4411c9da16b504a6e.jpg

Verders zien de planten er goed uit

Dus dat geeft wel aan dat ze zich lekker voelen.

IMG_20190905_155332.thumb.jpg.b299ea032b7e669a9ef56444d1370684.jpg

Het groeien gaat niet enorm hard maar ik zit er wel aan te denken om 1 deze dagen te gaan schakelen naar 12/12.

Iemand met scrog ervaring die mij kan vertellen of ik nu al moet gaan schakelen om mijn tent vol te krijgen ?

Rekening houdende dat de plant niet al te snel groeid!

IMG_20190905_155118.thumb.jpg.6c1665979f0536ab1341c2509125c24d.jpg

De planten hebben nog wat BAC Grow voeding gekregen.

En kwa watergift krijgen ze ongeveer 3 liter om de 2 dagen, en dan doe ik 2 liter bovenaf en 1 liter onderaf.

Temperatuur is op het moment rond de 26.

Groetjes Kluns

Edited by Kluns

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip ik heb vernomen dat jij handig bent met de tensio meter.

Ik gebruik nu sinds 2 dagen de Blumat digitale tensiometer.

Mijn vraag is eigelijk hoe je de waardes af moeten lezen.

Klopt het dat je de waardes tussen de 150 en 250 moet houden?

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die waardes zou ik in beginsel aanbevelen bij hoge potten, waarbij men de "kleine" tensiometers (de grote zijn ook wat duurder in aanschaf) gebruikt, omdat de ruimte tussen de onderkant van de kegel en de bodem van de pot ook groter is en het in die ruimte onder die kegel dan vochtiger zou zijn, dan de waarde op die meter daadwerkelijk aangeeft.

Daar loopt momenteel een test van, waarin bijna dagelijks geëvalueerd wordt  en kan ik nu nog geen definitief uitsluitsel over geven.

Destijds heeft deze post mij al veel verheldering gegeven. Lees het even op je gemak en goed door.

https://www.weedforum.eu/wietforum/topic/3814-de-tensio-meter-hun-nut-en-nukken/

en daarna deze...

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, greentjeonatrip said:

Die waardes zou ik in beginsel aanbevelen bij hoge potten, waarbij men de "kleine" tensiometers (de grote zijn ook wat duurder in aanschaf) gebruikt, omdat de ruimte tussen de onderkant van de kegel en de bodem van de pot ook groter is en het in die ruimte onder die kegel dan vochtiger zou zijn, dan de waarde op die meter daadwerkelijk aangeeft.

Daar loopt momenteel een test van, waarin bijna dagelijks geëvalueerd wordt  en kan ik nu nog geen definitief uitsluitsel over geven.

Destijds heeft deze post mij al veel verheldering gegeven. Lees het even op je gemak en goed door.

https://www.weedforum.eu/wietforum/topic/3814-de-tensio-meter-hun-nut-en-nukken/

en daarna deze...

 

Thnx, ik weet gelijk genoeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De belangrijkste adviezen, die ik je vanuit mijn eigen ervaring zou meegeven, om je te behoeden voor de grootste valkuilen...

* Start met een watergift die minimaal gelijk ligt aan 5% van de inhoud van de pot. Bij mij lag dit op 6 a 7 % en liep daarna alleen maar op, met uitzondering van de fluctuaties, waarvoor de meter je ook waarschuwt.

* Ga niet op 1 en dezelfde avond nog eens corrigeren, door er extra bij te gaan gieten, omdat je de waarde niet meteen ziet veranderen. Het hangt ook een beetje van de samenstelling van de aarde af, hoe goed en hoe snel het water verdeeld wordt en daarnaast speelt het moment van de watergift ook nog een rol. Op het moment dat je bijvoorbeeld gaat wateren, wanneer die lampen aanspringen, dan moet die verdamping, afhankelijk van je klimaat, nog op gang gaan komen.

Lees de waarde af, doe je watergift en ga pas 24 uur later weer kijken en corrigeer dan pas. Houdt er verder ook rekening mee dat wanneer je op dag 1, bij wijze van spreken om 19:00 hebt gewaterd, als je lichten net zijn aangesprongen en je gaat vervolgens op dag 2 pas weer wateren om 22:00, dat die verdamping ook al veel meer op gang is.

* Probeer bij normale potten (ik dacht dat dit onder de hoogte van 30 cm lag, maar weet ik niet meer zeker) uit te komen op ongeveer 70/80 mbar (24 uur later) en laat daarna die waarde oplopen naar 130 mbar, voordat je weer een gift doet. Naarmate er wat meer groei en bloei in het gewas komt en dus ook meer verdamping, zul je ervaren dat dit steeds meer een uitdaging gaat worden en stelt 10 mbar ineens geen fuck meer voor.

* Noteer voor elke pot met tensio de dagen, de waarde, de hoeveelheid die je hebt gegeven en kijk per dag naar het verschil in die waardes en stem daar ook je volgende gift op af en corrigeer niet met teveel ml.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens staat het voor mij buiten kijf, dat bij het goed gebruik van een tensiometer, daar ook de oogsten naar zullen zijn.

Bij slechte ervaringen met de tensiometer, dient de kweker het ten allen tijde bij zichzelf te gaan zoeken. Vaak is het simpelweg het gebrek aan kennis, omdat die kennis (en valkuilen) niet omschreven staat in de globale handleiding bij de aanschaf. Die kennis vind je vooral in die eerste link die ik gegeven had.

Bij hoge potten zou ik, ondanks de eenmalige investering, het zeer zeker overwegen om eens zowel een kleine als een grote tensio in dezelfde pot te steken. Je kunt dan gewoon nog meer finetunen en het levert dus ook meer op, waarbij je die investering (zeker als je je shit verkoopt) waarschijnlijk al in diezelfde ronde hebt terugverdiend.

Wanneer de kleine tensio ineens een hele rare hoge waarde gaat vertonen, ga dan voor de zekerheid eerst de buis checken voordat je gaat gieten, dus de kop eraf draaien om te kijken, of die niet is leeggelopen (en goed dichtdraaien). Waarschijnlijk heb je dan te vaak die waarde omhoog laten lopen, waardoor de wortels de kegel zijn gaan opzoeken. Dat wil je natuurlijk niet hebben.

Is die buis leeg, dan natuurlijk helemaal afvullen, kop dichtdraaien en zou ik er persoonlijk over nadenken, om ze niet misschien op een andere plaats er voorzichtig, voorzichtig, in een draaiende beweging, in de aarde te duwen.

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja.

Mocht je bijvoorbeeld gaan wateren, op het moment dat je verlichting al enkele uurtjes aan staat en je ziet plotsklaps die waarde kelderen, zelfs onder de 50 mbar, ga dan beslist niet panikeren, gewoon lekker laten gaan. :P

In de piekmomenten heb ik die waarde tijdelijk zien kelderen naar 21 mbar, om vervolgens enige tijd later weer omhoog te zien gaan. Dat is ook gewoon prima, wanneer je aarde luchtig genoeg is, een goede zuigende werking heeft en je dames goed drinken.

Na enige tijd heb je in de gaten, dat je ook waarschijnlijk meer aan het geven bent, dan je tot nu toe altijd hebt gedaan en ga je je in zekere zin afvragen, of het niet eens een keer tijd wordt om op hydro over te gaan. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw wat een info, daar kan ik wat mee.

Bedankt man ik ga ermee aan de slag!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

GROEI 18/6 PERIODE

Hallowa,

Het is toch best lastig om in te schatten hoe je watergift is in van die grote potten.

Vooral als je de scrog methode gebruikt en je de takjes vastbind, want dan wil je de potten ook niet meer optillen.

Dus ik heb een tensio meter ter versterking geroepen , even kijken hoe dat gaat :specool.

Ze groeien niet heel hard dus ze staan nog steeds op 18/6.

De tent moet echt goed vol komen ! :wOOt

 

Verders heb ik wat last van die rouwvarenmugjes  , dus die heb ik getrakteerd op kaneel thee.:evil::verryangry:

Eerst probeer ik het door te sprayen, zodat het bodem leven er zo min mogelijk last van heeft.

815592344_IMG_20190908_0820561.thumb.jpg.086d33a4ede5a47a7d961b9a28566b4e.jpg

Groetjes Kluns

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei 12/12 DAG 3:wOOt

De klok heb ik dinsdag of woensdag op de bloeistand gezet en staat nu dus op 12/12.

Misschien dat hij nog wat langer op 18/6 moest om de tent te vullen, maar ik had geen geduld meer. 

Dit is de eerste en laatste keer dat ik ga scroggen. 

Ik heb echt het gevoel dat ik de planten zwaar mishandel. :whip:

En ja, dat ligt volledig aan mij. :oeps

Ik heb al 4 of 5 groei scheuten per ongeluk afgebroken met me lompe klauwen. :td

Drinken doen ze wel volop, de tensiometer blijft  maar aangeven dat ze dorst hebben. 

De pot waar 2 stuks instaan drinkt nu 3L per dag en heeft daar nog niet genoeg aan. 

Dus morgen als hij weer dorst heeft even ophogen met 500 ml. 

Hier wat foto's! 

IMG_20190914_004220.thumb.jpg.1fad48ec0db5ba530d8fb8945bdb44ab.jpgIMG_20190914_004132.thumb.jpg.4ddccec93de73eab39ff8a5eeffabd16.jpgIMG_20190914_004247.thumb.jpg.208c7843ddfa18c9de18269394fe06b4.jpg

Groetjes Kluns

Edited by Kluns
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat echt wel goed vol komen denk ik. Ze groeien straks nog flink door. Ze zien er goed uit. Alleen 3,5 liter per dag is flink. Ben benieuwd wat de tensiometer gaat aangeven

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op tijd geschakeld (ongeveer 80% vh net gevuld met groeischeuten).
De komende weken (groeispurt) krijg je het net nog wel vol en zul je zelfs op sommige plekken nog teveel scheuten bij elkaar hebben (vooral bij die 2 in 1 pot).

Je kan de geknakte takjes prima repareren als het niet afgescheurd is: met een stukje ducktape en een sateprikker als spalkje kom je een heel eind.

Bindt de takjes niet te strak op het net, dat voorkomt knappen en insnijden van de binders in de tak.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Jakkes said:

Gaat echt wel goed vol komen denk ik. Ze groeien straks nog flink door. Ze zien er goed uit. Alleen 3,5 liter per dag is flink. Ben benieuwd wat de tensiometer gaat aangeven

Met 3 L geeft hij nog een flink tekort aan dus ik ben benieuwd wat hij aan gaat geven. 

7 minutes ago, lostchild said:

Op tijd geschakeld (ongeveer 80% vh net gevuld met groeischeuten).
De komende weken (groeispurt) krijg je het net nog wel vol en zul je zelfs op sommige plekken nog teveel scheuten bij elkaar hebben (vooral bij die 2 in 1 pot).

Je kan de geknakte takjes prima repareren als het niet afgescheurd is: met een stukje ducktape en een sateprikker als spalkje kom je een heel eind.

Bindt de takjes niet te strak op het net, dat voorkomt knappen en insnijden van de binders in de tak.

 

 

Dat zou mooi zijn! 

Ik had die 2 in 1 in het midden moeten zetten, domme fout van mij. 

Die scheuten waren echt afgebroken, ik probeerde ze naar beneden te duwen met weinig geduld zeg maar. 

Ik heb inderdaad wat ruimte gelaten met het vast binden dus ben benieuwd hoe dit verder gaat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...