Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jakkes

Moederplanten op RFX, verstandig?

Recommended Posts

Ik ga binnenkort overstappen van aarde naar RFX. Alleen ga ik ook zelf moeders houden. Voorheen stonden deze altijd op aarde. Maar omdat ik daarvan af ga stappen met de kweekplanten, vroeg ik me af of dat dit ook verstandig is voor de moeders.

Het liefst gebruik ik geen aarde meer. Maar als dit niet verstandig is voor de moeders dan heb ik geen keuze.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rfx kan maar is veel meer werk dan op aarde.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja geloof ik gelijk. Maar ze staan ook veel langer dan normale planten, is dat geen probleem met ophopende voedingsstoffen  en afvalstoffen in de RFX? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op aarde heb je een buffer die erg vergevingsgezind is (tot bepaalde hoogte) op gebied van pH en EC, met RFX kun je je maar heel weinig uitschieters veroorloven en moet je proberen met spoelen eea te herstellen.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al jaren een moeder op rfx, werkt perfect als je d'r helemala kaalgeknipt hebt, om goed te spoelen met lage EC, wortelstimulator, af en toe wat enzymen erbij voor het laten opruimen van oude wortels. Wel de toplaag afdekken met iets tegen de algengroei. 

edit: en oh ja, natuurlijk hoort meten en weten er ook bij, maar als je de rest ook met rfx aan de gang gaat zul je hier sws toch al mee bezig gaan. 

Edited by pindarots123
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook moeders op rfx, knip ook de onderkant kaal en geef gewoon water met een niet te hoge ec van boven af.

Ik laat altijd wat water staan je wilt niet dat ze droog komen te staan.

Ph 5.5 ec 1.2 - dit hangt ook van je basis waarde af deze is hier 0.4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...