Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pablo2k1

Bloeifase tijdelijk onderbreken?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Mijn wietplant zit in de tweede week 12/12. Nu zit ik met de volgende situatie: ik ga zometeen 2 dagen weg en mijn lampen zijn kapot gegaan (geen tijd om vervanging te regelen). Is het een probleem als ik de bloeifase voor ongeveer 60 uur onderbreek? Daarmee bedoel ik dus de plant in deze 60 uur volledig buiten de tent te laten staan (wel binnenshuis) en deze weer op 12/12 te zetten bij thuiskomst.

Bedankt alvast!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen andere lamp die je er tijdelijk in kunt hangen? Maakt niet zoveel uit wat, beter een paar dagen minder licht dan een hoop stress.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je hem buiten de tent zetten? Al dat gesleep... maar er is vast een reden voor.

En kun je niet effe een burolamp inpluggen?

Beter dan 60 uur donker, lijkt me.

 

Edit: Zag dat Vakman net iets eerder met eenzelfde suggestie kwam.

Edited by Kees A
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Kees A said:

Beter dan 60 uur donker, lijkt me.

60 Uur donker lijkt me nog beter dan buiten de tent zetten, waar het weer .... uren licht krijgt dan nu.
In de bloei is een langere nacht niet zo'n probleem, een langere dag meestal wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, ik had dat 'buiten de tent zetten' zo snel niet geïnterpreteerd als 'dan krijgt de plant licht door de ramen'.

Dat zou ik ook niet doen wat de dag duurt vandaag nog steeds zo'n 14 tot 15 uur.

 

Gewoon peertje erin hangen. Enige wat je dan hebt, is dat het hele proces in de plant wat trager zal gaan.

Natuurlijk niet vlak vantevoren je pot helemaal vol met water zetten. Want ook de verdamping zal trager gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, vakman said:

Heb je geen andere lamp die je er tijdelijk in kunt hangen? Maakt niet zoveel uit wat, beter een paar dagen minder licht dan een hoop stress.

Helaas niet nee... Maar twee dagen in het donker is dus geen probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou inderdaad eerder voor dat kiezen.

Maar heb je helemaal niks in huis? Een schemerlamp, burolamp, looplamp, weet ik veel?

Je hoeft hier niet met de billen bloot hoor, zo bedoel ik niet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Kees A said:

Ik zou inderdaad eerder voor dat kiezen.

Maar heb je helemaal niks in huis? Een schemerlamp, burolamp, looplamp, weet ik veel?

Je hoeft hier niet met de billen bloot hoor, zo bedoel ik niet. 

Niet een lamp die ik in de tent kwijt kan nee

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Losse fitting en een gloeilamp ook niet? Vlug eentje scoren bij de bouwmarkt ook geen optie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, vakman said:

Losse fitting en een gloeilamp ook niet? Vlug eentje scoren bij de bouwmarkt ook geen optie?

Nee. Geen enkele optie helaas. Ik wou dat het anders was, maar dat is het helaas niet. Ik wil eigenlijk gewoon weten of het echt schadelijk is voor een wietplant in bloei om een uur of 60 in het donker te verblijven, of liever in een hoekje met een paar uur zon per dag en verder 's nachts donker. Ik woon overigens in het zuidelijk halfrond en dus zijn de dagen hier iets langer. Maar helaas is er (op een kwartiertje na) geen 12 donkerte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus het is daar 11 uur en 45 minuten donker op het moment?
Dan is buiten de tent een goede optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, vakman said:

Dus het is daar 11 uur en 45 minuten donker op het moment?
Dan is buiten de tent een goede optie.

Ja zo ongeveer wel. Maar (vergeef me deze beginnersvraag) betekent minder dan 12 uur donkerte niet dat de plant teruggaat naar de groeifase?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kwartiertje minder is geen probleem, heb jaren op 13/11 gedraaid ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat ook aan Nederlandse tijden te denken. Maar goed opgelost lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey pablo, je hebt hier met een ervaringsdeskundige te maken :whistle:

Ik heb perrongelijk een keer de planten 2 tot 3 dagen lang vergeten licht te geven omdat ik de timer verkeerd had aanstaan terwijl ik een weekendje weg was.
Dit betekend dus niet eens buiten de tent, gewoon 3 dagen pikzwart.
Al zal het vast niet goed zijn voor de planten, gaan ze er echt niet kapot van.
De oogst was alsnog heerlijk :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...