Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dondavalos

Gele bladeren en plant ruikt vreemd

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Het gaat om een white widow feminised autoflower, buitenkweek.

Is iets meer dan 2 maand oud nu, en vertoont sinds een week of 2 wat vergeling in de bladeren, maar nu de laatste dagen echt heel extreem.

Het vreemde is dat ik al 2 plantjes van dezelfde zaden heb gekweekt en geoogst dit jaar, en daar had ik geen problemen. Het verschil is wel dat de vorige 2 planten in potgrond voor bloeiende planten zaten uit het tuincentrum, en maar een klein beetje extra groei en bloeivoeding kregen. 

Deze laatste heb ik in Plagron light mix gezet en geef ik ongeveer om de 4-6 dagen voeding. (1 op 2 keer bij het water).

Buiten de gele kleur van de bladeren vind ik ook dat de plant wat muf ruikt, helemaal niet die lekkere geur die je verwacht van een wietplantje in bloei...

Ik kan jullie hulp gebruiken!

Groetjes,

Leo

20190818_122541.jpg

20190818_122531.jpg

20190818_122550.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

HONGER!

Hoeveel voeding geef je en welke?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/18/2019 at 12:52 PM, Dondavalos said:

Buiten de gele kleur van de bladeren vind ik ook dat de plant wat muf ruikt, helemaal niet die lekkere geur die je verwacht van een wietplantje in bloei...

Ik kan jullie hulp gebruiken!

Muf ?

Te vaak, te nat wellicht ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/19/2019 at 11:01 AM, plagron said:

Mee eens met @vakman , wat meer voeding. Wat en hoeveel geef je nu? 

Ik geef Plagron bloei voeding. Ik geef om de 2 dagen water, ongeveer 2-3 liter. En normaal deed ik daar 1 op 2 keer 1 ml bloeivoeding in.

Na jullie tips ben ik elke keer bloeivoeding in het water beginnen doen, en de hoeveelheid X3 ongeveer. Dus om de 2 dagen 2-3 liter water met daarin telkens 3ml bloeivoeding of zelfs iets meer, gedurende ongeveer 10 dagen nu al. 

Maar helaas zie ik geen verbetering, integendeel nog meer blaadjes zijn geel of worden geel. Zoals jullie zien op de foto die ik upload (is van vandaag) is m'n plantje bijna helemaal geel :(

Wat kan ik nog doen?

20190828_202243.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een autoflower kan ook wel wat gelig worden aan het einde van de bloei, maar ik vind 2-3 liter elke keer wel wat veel. Zo spoel je de nitraten er misschien uit (stikstof). Zou je iets minder water kunnen geven en kijken of het beter wordt, 1.5-2 liter?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Til je pot eens op. Deze is loeizwaar denk ik, omdat je teveel water geeft. Pas water geven als deze weer wat lichter is. En dan minder per keer, maar wel met voeding erin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met bloeivoeding ga jij je planten echt niet meer groen krijgen, daar zit simpelweg niet genoeg N in (moet ook niet want van veel N in de bloei gaan je planten allesbehalve dikke toppen aanmaken) en de plant neemt ook niet zoveel N op als ze in de groei en groeispurt vd bloei doet.

Concentreer je op de topvorming (wat er niet al te best uit ziet) en hoop dat ze zonder rot en andere narigheden de rit uit kan zingen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Dondavalos said:

Ik geef Plagron bloei voeding. Ik geef om de 2 dagen water, ongeveer 2-3 liter. En normaal deed ik daar 1 op 2 keer 1 ml bloeivoeding in.

Na jullie tips ben ik elke keer bloeivoeding in het water beginnen doen, en de hoeveelheid X3 ongeveer. Dus om de 2 dagen 2-3 liter water met daarin telkens 3ml bloeivoeding of zelfs iets meer, gedurende ongeveer 10 dagen nu al. 

Waar heb jij voorheen je watergift eigenlijk op gebaseerd ?

Hoeveel liter is die pot ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...