Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jakkes

Ervaringen/meningen gevraagd over soortjes

Recommended Posts

Ik ga binnenkort beginnen met een nieuw soort. Ik heb veel ervaring met S5, welke ik altijd zelf als moeder hield om stekken van te snijden. Helaas is de ruimte waar de moeders stonden er niet meer. Sindsdien ben ik elke keer aan het kloten met stekken. Of ze zijn slecht of zitten vol ongedierte. Ik ben daar dus klaar mee en wil op zoek naar een nieuw soort, die ik weer als moeder ga houden. Zodat ik de komende tijd weer zelfvoorzienend ben.

Daarbij is gevraagd om een Skunk achting soort. Mijn oog is dan ook gevallen op de volgende zaden van Mr. Nice:

- Shit

- Critical Mass

- Critical Skunk

 

Ik kan alleen weinig info vinden hierover. Ik hoop dan ook dat jullie mij kunnen helpen met jullie ervaringen of wellicht met een aanbeveling voor een ander soortje.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skunk #1 van Sensi, als je m ruikt weet je waarom ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, vakman said:

Skunk #1 van Sensi, als je m ruikt weet je waarom ;) 

Dank voor je reactie.

Kun je wat meer vertellen? Bloeitijd? Opbrengst? En ik zoek echt mooie compacte toppen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeitijd 8 weken ongeveer, een goede brenger (zeker als je topt) , toppen worden kneiterhard!!!
Echt een aanrader, ook in ZEER VEEL andere kruisingen terug te vinden ;) Dat zegt genoeg lijkt me, check de reviews maar overal voor extra info.

20170721_185344_resized.thumb.jpg.31c3144801f359b02f16d379316d8960.jpg

20170721_185350_resized.thumb.jpg.0cc64d165863953a9083630eaa29d87e.jpg

20170721_185328_resized.thumb.jpg.248fd07f8df333da3a302814a470f226.jpg

Hier nog wat plaatjes van een ronde skunk paar jaar terug.

EDIT: de genetica was ook super handig te stekken, wortelde echt als een malle.
20170705_190555_resized.thumb.jpg.5c1c5819a2778481f0a8d0bbebec8105.jpg

Na een weekje ongeveer, gewoon zo onder een lamp. Geen kap erover of iets anders.
Ook mooi stabiel, alle zaadplanten waren identiek.

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je voor je uitgebreide reactie. Is zeker interessant, ik ga die proberen. En de Super Skunk van Sensi. Is dat iets? Zit de Skunk #1 van Sensi ook in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die heb ik naast elkaar gegroeid, ik vond de Skunk #1 in alles net iets beter. Vooral de geur, zo lekker zoet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de skunk#11 van dutch pasion beter is als de skunk#1 of de superskunk van sensi. Stammen uit dezelfde periode, eind jaren 80 vorige eeuw, ik heb in die tijd veel met skunk#11 gewerkt en veel van die andere skunken gezien. Skunk#11 is voor mij de duidelijke winnaar, in alle opzichten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Twiet said:

Ik denk dat de skunk#11 van dutch pasion beter is als de skunk#1 of de superskunk van sensi. Stammen uit dezelfde periode, eind jaren 80 vorige eeuw, ik heb in die tijd veel met skunk#11 gewerkt en veel van die andere skunken gezien. Skunk#11 is voor mij de duidelijke winnaar, in alle opzichten.

Alleen kan ik Skunk #11 van DP alleen niet als regulier zaad kopen. Dus moeders maken zit er dan niet in. Of is die er wel regulier?

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, vakman said:

Die heb ik naast elkaar gegroeid, ik vond de Skunk #1 in alles net iets beter. Vooral de geur, zo lekker zoet. 

En qua opbrengst?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zat niet zoveel verschil in. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dan is Skunk #1 van Sensi de eerste die ik probeer. Nu nog een tweede zoeken (heb twee kasten en wil mijn kansen vergroten door twee soorten te proberen). Nog suggesties?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt van planten uit gefeminiseerd zaad gewoon perfecte stekken maken hoor.:tu

Qua opbrengst denk ik dat als je de goede pheno vindt van skunk#11 deze een veel betere brenger is als skunk#1, zonder meer. Ik zei toch al "in alle opzichten beter"?:icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Twiet said:

Je kunt van planten uit gefeminiseerd zaad gewoon perfecte stekken maken hoor.:tu

Nog nooit gedaan omdat mij altijd verteld werd dat je teveel stress geeft en hierdoor de slechte eigenschappen oproept. Meest voorkomende is herma’s, maar ook rot en schimmel zou eerder optreden. 

Of heb je een andere ervaring? Of is dit soort zo sterk dat de kans klein is hierop? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, mijn ervaring is dat er geen enkel probleem is en dat er over dit onderwerp vooral veel blowerslatijn te vinden is op het internet. Kortom, allemaal keloel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Jakkes said:

Nog nooit gedaan omdat mij altijd verteld werd dat je teveel stress geeft en hierdoor de slechte eigenschappen oproept. Meest voorkomende is herma’s, maar ook rot en schimmel zou eerder optreden. 

Of heb je een andere ervaring? Of is dit soort zo sterk dat de kans klein is hierop? 

pertinente bullshit kan ik je vertellen. Voor het maken van een moeder wanneer je een mooie pheno tegenkomt, kan dit prima van gefeminiseerd zaad. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant. Je geeft genoeg stof tot nadenken

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je geen plannen hebt om er verder mee te gaan veredelen kan een moederplant uit gefeminiseerd zaad prima.

Rot en schimmel resistentie ligt besloten in de genetica.
Dat krijg je er niet in door met chemie een vrouwtje zichzelf te laten bezwangeren en dan de zaadjes op te kweken.

Skunk is beter bestand tegen rot volgens Sensi;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is fem zaad (en neem dan aan ook de stekken hiervan) niet herma gevoeliger dan?

En is hermagevoeligheid niet het laatste wat je wil bij een plant waar je in gaat lopen snijden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

SUPERSKUNK van Sensi. 

Zeker een aanrader, controleer wel je filter :)

Hele dikke compacte hoofdtoppen, zeer stress en rotbestendig.

Kwa Pheno waren ze bij mij (bijna) allemaal het zelfde, 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, cannarie said:

Is fem zaad (en neem dan aan ook de stekken hiervan) niet herma gevoeliger dan?

En is hermagevoeligheid niet het laatste wat je wil bij een plant waar je in gaat lopen snijden?

Volgens mij kunnen we dat een feit noemen :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik een soort zoek voor een langere periode durf ik het niet aan om gefeminiseerd zaad te kopen. Ik heb daarom gekozen voor reguliere zaden van Sensi Seeds. De Super Skunk en Skunk nr. 1.

Binnenkort ga ik beide zaden tegelijk proberen zodat ik goed kan vergelijken. Hopelijk zit er een tussen die bevalt.

Omdat ik dan ook overstap van aarde naar RFX, zal ik een verslag bijhouden. Ik vrees dat ik jullie advies voor die RFX hard nodig heb.

Bedankt voor het meedenken!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de verkoop deed Cheese het altijd wel goed.

Je moest alleen een heeeeeeel goede filter hebben :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Jakkes said:

@al green

Heb ik al eens gedaan vroeger. Ik was er niet enthousiast over

dan had je geen cheese ......waarschijnlijk hadden ze je een skunk in de maag gedouwd.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...