Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piffer

EC waarde tijdens spoelen?!??

Recommended Posts

Hola,

ben net tweede dag afgezuurd water aan het geven, omdat er enkele(5 trichomen op een heel blad)bruin zijn. Nu vroeg ik mij af hoe ik de ec waarde in orde krijg zonder voeding te geven...heb ec uit de kraan van 0.9 wat al niet veraf is maar toch... ben een pietje precies en wil alles zo perfect mogelijk doen, zo krijg je resultaat.

planten staan 6,5 weken in de bloei, nog 1 to 1,5 week te gaan

9E9095FE-2431-498F-96F3-347B84B47806.jpeg

5BF11860-4A15-400C-BABE-806EE569DF75.jpeg

BCFC6CD2-C0AB-4C3E-B956-B9D8A7136566.jpeg

 

Ff corrigeren met terugvinden van oude foto’s staan ze sinds 10-11july in bloei maw nog maar 5,5 week i.p.v. 6,5 week 

vanavond terug voeding uit de kast en 1.4-5 ec geven 

grow ladies .....

Edited by Piffer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bedoelt met bruine trichomen die bruine haartjes die voorheen wit waren?

Dat zijn geen trichomen, dat zijn pistels, bloemhaartjes. Trichomen zijn die hele kleine harsbolletjes die op de blaampjes en op somige blaadjes zitten. Het is nog veel te vroeg voorspoelen bij deze planten, die hebben echt nog wel wat llllaaaannnnggggeeeerrrr te gaan dan wat jij denkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Twiet said:

Je bedoelt met bruine trichomen die bruine haartjes die voorheen wit waren?

 

1 hour ago, Piffer said:

(5 trichomen op een heel blad)

Haartjes groeien niet op een blad Twietje, beter lezen voordat je advies geeft :lol:

Maar ze zijn idd nog lang niet klaar.

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 plant heeft enkele bruine trichomen, enkel op een paar blaadjes al de rest is nog milky cloudy 50/50% gezien met de mini microscoop.

de haartjes of pistels zijn voor 15-25% bruin

maw zullen nog langer dan 8 weken gaan of ....is en blijft de eerste kweek dus weet niet wat er nog gebeurd met de plant laatste weken...allesinds ff afgezuurd water geven want allemaal hebben ze verbrande puntjes en zijn ze mooi donkergroen dus ff minder of geen voeding zal geen kwaad kunnen denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekijk de trichomen op je toppen eens ipv die op het blad. Of ga jij voor het neusje van de zalm van het knipafval? ;)

Wat betreft je vraag volg ik deze niet helemaal. Ik ben zelf een aanhanger van voeden naar behoefte en zie de meerwaarde niet zo van je plant gedurende een week oid uithongeren ten koste van je opbrengst. Daarover verschillen de meningen echter. Ik bouw mijn ec overigens wel af aan het eind en ga er dan de laatste 2 waterbeurten ofzo vanuit dat mijn aarde nog voldoende voeding in de buffer heeft zitten om deze weg te laten.

Je zegt je begin ec van 0.9 is niet veraf. veraf van wat? heb je een bepaalde richt ec voor ogen tijdens het "spoelen"? en waar is die op gebaseerd? Wat is volgens jou het nadeel van de ec uit je kraanwater in deze periode? Bang dat je planten te veel calcium binnen krijgen ofzo?

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci voor de tip, zal voortaan enkel de trichomen op de toppen checken en idd deze zijn nog allemaal milky...dacht dat ze cloudy moesten zijn en 20-30% bruin om goede stoned wiet te hebben.

dacht je ec in begin 1.2 ongeveer moest zijn, gewoon richtlijn , en dan opdrijven naar einde 1.8. ( toch wat ik al vaker terug kwam in verscheidene topics)

Denk niet dat t ff kwaad kan die twee dagen afgezuurd aangezien ze echt donker zijn, in 19l potten steken en wrsch nog wat buffer in de grond hebben . Ze hadden allen last van verkleurde puntjes en verkleurd stippen op blad, dus dacht aan over of te veel voeding.....ben ook maar een leek en lees en zoek hier continue zaken op om r t beste van te maken, king of rest wil k niet zijn maar zou t zonde vinden om te laat te spoelen en dan slecht smakende wiet te hebben, dan kan k beter terug 10€ de gram op straat betalen voor koppijn en een verbande keel:whistle:

dit is de hoofdreden dat ik zelf kweek,  zo goed mogelijk eindproduct bekomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ps zoek tips en tricks en geen gekief

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er te veel voeding in je grond zat is dat op zichzelf reden genoeg om even geen voeding te geven (op aarde). Maar dat is dan niet om (zogenaamd) je planten leeg te trekken van voeding.

Of tot het eind doorgevoedde wiet tot scherpe hoofdpijnwiet leidt is helemaal de vraag.

Een richlijn qua ideale ec is niet te geven. Dit kan alleen al enorm verschillen per soort. Autoflowers vragen bijv vaak heel weinig voeding. Maar bijv ook hoe hoog de lichtintensiteit is. Of hoeveel voeding er in je grond zit. Heb je bijv een voorbemeste grond begin je met een andere ec dan op een light mix. Het lijkt mij ook dat je met een kraan ec van 0.2, niet de zelfde ec wil aanhouden als met 0.9 uit de kraan.

Ter illustratie, ik heb wel eens een autoflower gekweekt onder kunstlicht, op 15 liter grond (50% voorbemeste aarde en 50% niet bemeste kokos), zonder ook maar op enig moment bij te voeden. Een andere plant houdt dit voedingsregime mogelijk geen 2 weken vol

16 minutes ago, Piffer said:

Ps zoek tips en tricks en geen gekief

NIet elk topic waarin ik verschijn loopt uit op ruzie hoor haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

maw nu na drie beurten afgezuurd beter om toch terug voeding te hernemen ,

Zat nu rond de 1.6 ec en 6.0-6.1ph

Heb de fout gemaakt, wou neutrale grond en zelf voeden, om zaai en stekgrond te nemen. Wist ik veel dat deze dus na enige tijd uitdroogd, probleem opgelost door met regelmaat de vochtigheid te checken welke makkelijk gaat doordat ik flexapotten heb, onderaan gewoon ff voelen en langs boven met de meter of de vingers. 

Qua intensiteit van licht kom ik te kort let 400watt spiegelkap en ga voor de 2de kweek de adjust a wing medium kopen, deze zijn 70-55cm en heb een tent van 120-240 waar er uiteraard nu 2x 400watt osram NAv t bloei lamp, niet de lamp met het extra bloeispectrum helaas, moest er iemand weten welke de beste werken qua groei bulb en qua bloei bulb mag je zeker laten weten want het kan beter...

werk liever met aparte groei en bloei lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enneuh zit nu aan 6,7 weken. Dus zal zeker binnen 1,5 week, zoals voorspeld op verpakking 7-8 weken bloei , nog kiet klaar zijn om te spoelen en oogsten :head_hurts_kr:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja die zaai/stek grond maakt het er niet makkelijker op. Of iig is mijn kennis wat betreft de eigenschappen hiervan te beperkt.

Ik heb bijv geen idee wat hier de voeding bufferende eigenschappen van zijn. Wat mij in jouw situatie de veiligste optie lijkt is om gewoon door te gaan met voeden maar op een hele lage ec.

Een te lage lichtintensiteit ga je niet oplossen met een andere kap. Grootste effect wat je hiermee gaat bereiken is dat je het licht anders over de ruimte gaat verdelen. Als je aan 2x400W lampen vast wilt houden zou ik gewoon je oppervlak verkleinen tot max 2/3 van je tent.

Een aparte bulb voor de groei is nergens voor nodig imho.

Als je zegt dat de trichomen op de bloemen grotendeels wit zijn, zou je die 1,5 week wel moeten halen voor een beetje amber toch

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was na deze kweek van plan om terug te investeren enkel wat??

als k de kweekverslagen van sommige led kwekers zie( toppen zo groot als je onderarm) daar kan k enkel van dromen

wou twee lumtatek elektronic dimbaar ballast 600watt 2stuks en twee adjust a wings medium , of large 

nen door de led verslagen te zien en lezen toch ook ff opgezocht en uitgepluist enkel hiermee (alsook met hps) heb ik nul komma nul ervaring laat staan kennis

https://www.greensell.nl/c-4193645/fluence-bioengineering/

de 2x of spydr x 5 armen 330w

voor zover k las was dit goed voor 120-120 dus twee stuks aanschaffen maar wel prijzig ten opzichte van hps enkel als k nu Mn elektriciteitsmeter zie vlammen met 2 x 400watt elt VSA aangesloten ....2 nieuwe 600watt + reflector 600€ hps of 2340€ aan led :oeps

wil liefst SOG kweken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou vakkie, ik dacht eigenlijk dat hij bedoelde 5 bruine haartjes per toppie, dus per blad. Ligt het nou aan mij of zien die planten er helemaal nog niet uit alsof zowat alle trichomen amber zijn of zelfs maar melkwit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als k het heb nagekeken gisteren hadden alle planten zowat milky trichomen...niet  doorschijnend/cloudy een klein beetje hier en daar...met uitzondering op 1 plant enkele bruine trichomen op de bladeren bij de toppen en die op de toppen goed melky.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder hps kun je net zulke grote toppen kweken hoor. Met autoflowers is dat wel wel lastiger.

Spydrs zijn idd duur. Daar moet je heel wat rondjes voor draaien om die investering terug te verdienen in je stroomverbruik. Beter bouw je dan zelf wat voor een fractie vd prijs. Moet er alleen even wat tijd in steken

Voordeel van led tov hps is ook dat als jouw afzuiging is afgestemd op 2x400W, je wel de hoeveelheid licht kan vergroten zonder je zuiger en filter aan te passen

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed blijven voederen dus

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiger is de prima klima pk125 ec Tc die 680-700m3 max aankan, filter moet k nog aanpassen denk, heb nu empire mars 800m3 en denk eraan om de prima klima industry k1604 aan te sluiten, zou perfecte combinatie zijn qua afzuiging en filter, als k m nu op 100% zet is het precies 3 Beaufort in t tentje gaan de plantjes over en weer dus wat langer afzuigen op minder tot ie op temperatuur is, staat op 65% en t werkt - is op de bodem 24gr en op tophoogte 27...net nog ff temp bijgeregeld naar beneden en ff wachten tot ie stopt met zwaar afzuigen dan zalt wel op 25-26 staan op tophoogte

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die adjust a wing belicht 100cm op 150

maw als k betere resultaten wil kan k beter een nieuwe dubbel set 600watt aanschaffen dan de huidige 400watt enkel wat verbruikt zo 2x 600watt ?? Is dit een enorm verschil met 2x 400 en gaat dit dan niet opvallen bij de elektriciteitsmaatschappijen dat je op 10min ff 2 x 600watt laat pieken bij de opstart?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou op 600€ uitkomen

2 ballasten, reflector en groei en bloei bulb

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben naar de dimbare van lumatek aan het zien maar als er andere betere merken zijn laat maar weten, ben er nog niet in thuis in de materialen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt christenen en geloofswaanzinnigen .

en met ons plant hier nog 1 .

:verrygood

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Piffer said:

 wat verbruikt zo 2x 600watt ?? Is dit een enorm verschil met 2x 400 

Dat scheelt ongeveer de helft ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...