Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
junglekid

Bijlichten tot 16u bij 12/12 tropisch klimaat mogelijk?

Recommended Posts

Hi,

Ik ben Mike, en ik woon in Azie. Het is hier bijna het hele jaar 12/12 licht donker. Aangezien ik hier niet aan autoflower zaad kan komen zat ik te denken om de plantjes eerst 1-2 maanden kunstmatig bij te lichten (tot 16u per dag), zodat ik ze in bloei kan trekken als ik de lamp uitschakel.

Heeft er iemand ervaring met dit systeem? Een andere vraag is welke verlichting hiervoor geschikt is. Moet ik hiervoor perse een kweeklamp gebruiken (lastig verkrijgbaar en duur hier) of kan ik dit ook doen met bijvoorbeeld een 3000k COB buitenspot van Amazon?

Elk ander inzicht om mn planten kunstmatig in bloei te trekken stel ik ook zeer op prijs. 

Dank voor het meedenken.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt je planten ook gewoon zo laten groeien en bloeien, er zijn er genoeg die direct vanaf zaad op 12/12 starten. Planten beginnen pas met bloeien als ze volwassen zijn, na het 5e paar vertakkingen ongeveer. Je zou ze eventueel eerst een aantal dagen/weekje kunnen voorgroeien onder wat TL-buizen of spaarlampen, 5000/6500K. Onder een COB kan ook natuurlijk.

Leuk dat je daar wat gaat kweken, maar kijk je wel uit ;) 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ben voorzichtig, guerrilla in de jungle op zonnig plekken. Ik kweek het eerst van zaad (uit de gekochte wiet) op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb je wel kans dat je straks weer een hoop zaad in je toppen krijgt, dat moet je eigl niet willen.
Als een plant zaden gaat produceren gaat dat ten koste van de topontwikkeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard verwijder ik de mannetjes. Ik verwacht niet dat ze van extern bevrucht worden. Heb hier nog nooit een cannabis plant in het wild gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet waar je die wiet gekocht hebt, maar de kans is aanwezig dat het zaad erin komt door zelfbevruchting. Dat moet je ook zien te voorkomen, een hermafrodiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...