Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piffer

Piffer 's 2de kweek

Recommended Posts

Hoi Growers,

Mijn plantjes zijn aan hun laatste 1.5 week bezig voor ik mijn eerste kweek indoor kan oogsten, ben super curieus naar het resultaat.

Nu ben ik reeds bezig met het idee voor de tweede kweek, zou een SOG willen toepassen,

- Tent DR 240W secret jardin

-2 x 400 watt (groei, lumatek metal halide    bloei, osram nav-t)  - 2 x adjust a wing medium reflector

-Afzuiging Prima Klima PK125 EC-TC met geluidsdemper

-Actieve inlaat, te kiezen naargelang de buitentemperatuur( zuig namelijk vlak aan de open raam verse lucht)100mm 105m3, 125mm 185m3 of 150mm 385m3

-1 x secret jardin fan 16w , 2 x secret jardin fan 20w

12 x flexapot(rootpot) 11l    en   10 x flexapot 19l

zou dus één compartiment 120cm-120cm de 12 Pure AK neerzetten van feminised seeds, de 10 andere worden pinapple chunk, huismerk zaad van wietzaadjes.nl

ook ga ik de twee netten gebruiken om de planten zo laag mogelijk te houden voor een grote hoofdtop en slechts 4 zijtakken per plant; deze dan mooi door het net en alles wat

eronder geen licht krijgt dieven.

Denk dat dit wel een goede opzet zal zijn of mochten er ander betere tips komen, altijd welkom :spliff:

ps: waar kan ik voor in de toekomst bulkwietzaadjes kopen, heb er maar drie online gevonden en vond ze nogal prijzig alsook weinig keus in bulk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me echt af of je met 2 niet dimbare 400 watters in 120x240, niet niet beter slechts een deel van je ruimte kan benutten. En als het even kan dan iets van een scherm plaatsen voor het loze stuk in de tent om hier niet te veel licht aan te verliezen.

Je had het geloof ik ergens over het bechijningsoppervlak van die ajust a wing kappen. Maar dat beschijningsvlak wordt natuurlijk kleiner naargelang je je lampen verlaagt. En een 400 watter hang je natuurlijk liever niet zo hoog als je met bijv 600w hps zou doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de adjust a wings dan toch besteld,

ff aan de portomonee denken , zo n led setup zelfbouw komt toch ook rond de 1000€

zou idd de twee buitenkanten gebruiken en in het midden gangpadje/ruimte laten om te verzorgen en te voeden, zo kan de rits dicht, nu staat ze altijd wijd open anders geraak ik niet aan Mn achterste planten.  Met de sokkel van de bulb naar t midden gericht dat de rest goed belicht wordt, en naast de laatste rij zilver/iso folie die je achter een radiator in huis kan hangen, reflecteert toch een beetje , dacht ook aan groot stuk wit karton. Enkel dat zal wat last krijgen van het vocht.

 Ben enkel nog aan het twijfelen nu om de regelbare ballast die je met 10% kan boosten te kopen 224€ voor de twee. of nog ff met de huidige ballasten ervaring opdoen en dan na paar rondes de led investering doen?!? Overal lees je wel het verschil in efficiëntie en verbruik tussen de VSA en de EVSA iemand hier ervaring en info mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb heel lang de adjust a wings gebruikt. Goede kappen, werd er alleen extra warm onder t.o.v. standaard kappen. Zal bij 400 watt op die oppervlakte geen probleem zijn.

Ik ben overgestapt op de dimlux alpha optics en deze geven een beter resultaat bij mij. Maar je keuze is niet verkeerd hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb wel clip fans van 20w drie stuks die k op de lampen richt om iets van ventilatie,koeling te geven.

nu nog aan t denken of k nu die investering nog zou doen die lumatek 400watt evsa 

van andere merken vind k precies geen dimbare ballasten ben natuurlijk nog een leek qua materiaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat later nog te denken, misschien is dat wel de manier. Om het lege deel van je hok in het midden te laten. Zo komt een groot deel van het licht dat normaal gesproken op de wand reflecteert nu op de andere rij planten terecht.

1 hour ago, Jakkes said:

werd er alleen extra warm onder t.o.v. standaard kappen.

Opmerkelijk. Zou zeggen dat dat met een open kap juist minder zou moeten zijn. Hoe heb je dat gemeten?

Overigens lijkt me dat ook helemaal geen probleem. De convectiewarmte die onder de kap blijft hangen kan in tegenstelling tot de stralingswarmte toch alleen maar omhoog? Tenzij je er een fan op richt, maar dat zou ik dus juist zeker niet doen.

Edited by cannarie
Stam + t ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, Piffer said:

nu nog aan t denken of k nu die investering nog zou doen die lumatek 400watt evsa 

Ik snap die 400 watt niet op dat oppervlak. 2x 600 zou goed kunnen

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, cannarie said:

Opmerkelijk. Zou zeggen dat dat met een open kap juist minder zou moeten zijn. Hoe heb je dat gemeten?

Is niet te meten. Maar door de ervaring merkte ik dat ik een grotere afstand tot de planten moest nemen. De planten hadden meer last van deze warmte. Navraag toentertijd op het forum bleek dat dit normaal is bij deze kap. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net 1,5 week een nieuwe afzuiging gekocht (natuurlijk op basis 2 400watt )

heeft me 230€ gekost zuiging en filter

Heeft een max van 700m3 denk niet dat deze de 2 x 600watt kan koelen.

ben idd al ff fout bezig en aan t klooien qua set up

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima te gebruiken als inblaas :D     Uiteraard met een regelaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net 1,5 week een nieuwe afzuiging gekocht (natuurlijk op basis 2 400watt )

heeft me 230€ gekost zuiging en filter

Heeft een max van 700m3 denk niet dat deze de 2 x 600watt kan koelen.

ben idd al ff fout bezig en aan t klooien qua set up

Share this post


Link to post
Share on other sites

1w 600 en 1x 400 zal ie ook niet trekken dan denk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kut is dat he. Ik heb in het begin ook zo vaak verkeerde spullen gekocht. Maar zonder deze fouten leer je niet.

Qua ventilatie heb ik alles extra groot. Zodoende draait alles gedimd en dat scheelt lawaai. En is het extreem warm dan kun je dat ook aan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hier ook hoor. duizenden euros verkeerd over de balk gesmeten in de loop van de jaren.

Zou nu even geen investeringen meer doen die straks na de moeder der investeringen (je nieuwe led lamp), weer onnodig worden, zoals hps lampen en zwaardere afzuigers. Je huidige zuiger volstaat prima voor als je straks 900w led hebt hangen.

1 hour ago, Jakkes said:

Is niet te meten. Maar door de ervaring merkte ik dat ik een grotere afstand tot de planten moest nemen. De planten hadden meer last van deze warmte. Navraag toentertijd op het forum bleek dat dit normaal is bij deze kap. 

Dat kan dan alleen van stralingswarmte komen. En als ik me niet vergis is de stralingswarmte van een hps lamp altijd in directe verhouding met de hoeveelheid licht. Dus zou dat betekenen dat die ajust a wings het licht niet mooi verdelen. Maar was het verdelen van het licht nou net niet waar die dingen zo goed in zouden zijn (of waar een kap uberhaubt voor bedoeld is)?

Kwam net iets bij me terug dat ik wel eens had gelezen dat @oude rocker het over dit probleem had en om deze reden een kleine fan aan zijn kap richting bulb had gemonteerd. Lijkt me echt totaal onlogisch aangezien je stralingswarmte niet weg kan blazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zal de stralingswarmte zijn geweest. Wellicht door de vorm dat er op bepaalde plaatsen een geconcentreerde bundel komt. Die kap onder de lamp maakt dit probleem wel minder. Maar ik kreeg het idee dat je hiermee licht verspilt door het te blokkeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das dan die spreader voor onder de bulb Ervaring wat best werkt met of zonder ?

heb net nog een folie gezien die van de tent merk zelf komt, zou ook een beetje helpen en 90€ is nog geen 225€ voor ballasten dus ga nog een of twee rondjes zo laten en ff ervaring opdoen, planten zijn aant bloeien en een paar hebben doorschijnende trichomen...de andere doorschijnend met cloudy topjes(champiognon) de andere zijn nog milky, komt ervan als je 6 verschillende soorten neerzet.

volgende ronde zijn er 12 en 10 dezelfde soort op 18/6 en na twee weken 12/12

zo laag mogelijk proberen houden en snoeien zodat k smalle plantjes krijg met centrale hoofdtop poging tot SOG.  Of is een scrog makkelijker, las dat net voor toprot en mooier gelijke toppen te krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou dit werken 

goedkope tussen oplossing om iets meer uit 2x 400 krijgen(weet ze zijn te zwak voor de oppervlakte)

wil enkel nog wat roeien met de riemen die k heb

B6C3970D-6F52-4F8D-9977-7DD37F381A2F.thumb.jpeg.e35c5f32ed3e9c75ae35c8688be59d86.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die spreader zorgt ervoor dat direct licht van de lamp op de planten wordt voorkomen. Dus met spreader kun je hem er dichter op zetten. Ik zou eerst zonder proberen om te kijken hor het gaat.

Die folie zou ik niet doen. Je lampen zijn al niet sterk genoeg voor het oppervlak, dus alles bij de randen is niet zo sterk. Om dit nu een klein beetje meer te laten reflecteren (de tent reflecteert ook namelijk) lijkt mij onzin.

Draai eerst een paar rondes zonder echte veranderingen. Je leert dan de planten kennen, want de basis blijft gelijk. Na een paar rondes weet je beter wat je wilt. Geld wat je dan besteed is beter doordacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das idd een goed idee, momenteel hangen de refloctorkappen op 10-15cm van plafond af en heb ik 40-45cm afstand tussen de bulben de toppen, omdat er een paar planten lager zijn anderen weer groot,

wederom omdat ik 6verschillende soorten heb 1ste fout , zelfde soort pakken dus

ga de tent zo inrichten dat k in het midden wat plek heb , zo krijgen ze misch wat beter licht op een  kleiner opppervlak  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een soort kiest kijk dan ook hoe stabiel ze zijn. Vaak hebben de zaadjes onderling nog steeds grote verschillen, waardoor je dit probleem blijft houden. Je kunt dit zien door het F-nummer (F1, F2, etc.). Hoe hoger het nummer hoe stabieler hij zou moeten zijn.

of moeders houden en zelf stekken snijden. Dan is altijd alles van dezelfde plant. Alleen is dit een extra tentje erbij met extra verzorging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer wat bijgeleerd :D

enkel op de huismerkzaadjes van wietzaadjes .nl staat f nr er niet bij

heb volgende keus. Voor ronde 2 allemaal feminized zaad

-12 pure ak van female seeds(geen fop pakje)

-10 pineapple chunk huismerk wietzaadjesnl

-10 gorilla glue huismerk wietzaadjes.nl

-10 Kali + the chocolate factory van dr kippling seeds

iemand ervaring met deze vier soorten plan was om de 12 ak en de 10 pineapple chunk te zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste foto’s van trichomen kunnen maken

morgen kan k er betere posten, nog ff te gaan of beginnen spoelen?

DC881988-C598-4681-BC5C-114B4D96EF16.jpeg

C439BE47-F2D0-4981-8548-BEEA35FFC093.jpeg

4C2E408A-D254-488A-88D3-7DAEB438B59D.jpeg

EFBFC05D-A06A-4B1A-B352-4FD8D553F7E4.jpeg

C92DF9BF-A34F-4F40-9B57-48A3F7A08E7B.jpeg

A7AEFCB9-A64E-46C0-ABC4-C3219751CC53.jpeg

D1A2804C-EFE4-4605-9FE2-E30D8FB0ACD6.jpeg

A0F527E6-683D-4324-9566-D949BAA54100.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch maar ff net spannen , de Exodus cheese viel flauw onder eigen gewicht, smalle stammen...

D4831CAB-F3C1-4AE4-850E-ADD233FF1064.thumb.jpeg.77eeb31f22b2843f4593b96a0c1941bc.jpeg

3DA7CC1B-4B42-4635-86E8-C5E3184DF7E6.thumb.jpeg.b76e5ee20a5f3833a52d01a1470d07fd.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dikste top,  wat zou t opleveren droog...

tandenknarsen, pollen wrijven en wachten op die Amber trichomen. 

DD423634-A016-49AA-83CC-EF66F153F220.thumb.jpeg.baca50e73de353c196d9f5d1257ae2f7.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...