Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bunck

Bladproblemen bij 2 planten

Recommended Posts

Heb sinds begin april en big bud en Chocolate skunk staan. Zo een 2 weken geleden  begon mijn big bud bruine puntjes te krijgen en daarna kwamen de bladen geel. Opeens begon mijn chocolat skunk dit ook te krijgen maar ook worden er bij deze plant gewoon gele bladen. Weet er iemand raad mee voordat ze in de bloei gaan?

20190816_162720.jpg

20190816_162631.jpg

20190816_162636.jpg

20190816_162644.jpg

20190816_162654.jpg

20190816_162701.jpg

20190816_162709.jpg

20190816_162714.jpg

Edited by Bunck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog vergeten te melden  dat ik plagron terra grow voeding gebruik bij deze 2 planten

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Bunck said:

Zo een 2 weken geleden  begon mijn big bud bruine puntjes te krijgen

Dat is vaak een gevolg van overvoeding. Hoeveel voeding gebruik je? De helft van wat de meeste fabrikanten aangeven is vaak al ruim voldoende. Geef de planten voorlopig even alleen water.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik mijn wietplant niet kunnen verpotten met verse aarde? Ze staan toch nog niet in bloei dan zijn al de voedingsstoffen direct uit de aarde. Of is dit geen goed plan? Want ik geef al een week enkel water.

Edited by Bunck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met "dan zijn al de voedingsstoffen direct uit de aarde"??  Ga je al de grond van de kluit af peuteren?
Dan gaan ze zeker dood! Wat je zou kunnen proberen is ze in een vele grotere bak zetten met verse aarde, dan kunnen er mss nog wat nieuwe wortels groeien.
Maar ze zijn al ver heen, het zal geen superoogst meer worden. Zonde, volgende keer rustig aan met de voeding.
Hoeveel gaf je ze?

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's nog eens goed bekeken, ik zie niet heel veel (eigl geen) tekenen van overvoeding op het gezonde blad.
Lijkt er eerder op dat ze wat missen/niet meer opnemen.

Wat voor aarde staan ze in? Was/is je watergift op orde? Wat is de inhoud van de bak waar ze in staan?

Mss een pH probleem??

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten hebben al een tijdje flink honger.

Meer is er niet aan de hand.

Een schema is slechts een leidraad en de planten die jij hebt kunnen wel wat meer gebruiken.

Heb je gaten onderin die witte pot zodat er onderin geen water blijft staan? 

 

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, lostchild said:

Meer is er niet aan de hand.

Dat is niet gewoon "honger" , dan krijg je niet van die rare roestplekken en gekleurde nerven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ze plagron pk13-14 , 2ml/liter water iedere keer ik ze water geef tot zo een week geleden. Sindsdien heb ik ze geen water meer gegeven .Heb ze gewoon 1 keer gespoeld door overvloedig water te geven tot het er terug uit liep aan de onderkant van de pot. De planten staan in gewone potaarde zonder iets extra.In de potten aarde heb ik ongeveer 80liter aarde gedaan zoals ieder jaar.Mijn Ph waarde i

s tussen 7 en 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ze normaal 4 liter water met voeding per dag 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, denBoom said:
19 hours ago, Bunck said:

Zo een 2 weken geleden  begon mijn big bud bruine puntjes te krijgen

Ik bedoel in het midden van het blad niet de topjes van het blad

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pk 13/14 is geen "voeding" , dat is een topbooster voor op het einde.
En een pH waarde tussen de 7 en 8????   Beetje heel erg hoog...

Aarde kun je niet spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of srr ik bedoel plagron terra grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker duidelijk allemaal...

 

1 Advies: :book: :book: :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, vakman said:

Lekker duidelijk allemaal...

 

Ja, zal gewoon water geven, hopelijk gaan ze in bloei en krijg ik nog een beetje deftige wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je dat je de terra grow in de bloei nog aan het geven bent en dan ook nog in de hoeveelheid bestemd voor ongeveer de helft van je plantje?

Heb je die calculator op de site van Plagron wel eens ingevuld en gekeken wat je allemaal nodig had en in welke hoeveelheden?

@vakman

Mangaan tekort zie je niet vaak

Ik noem dat honger hebben omdat er in cannabis voeding uit de fles genoeg aanwezig is aan sporenelementen en dankzij chelatering en pH regulatoren het desondanks een niet ideale pH in de pot alsnog door je planten in voldoende mate opgenomen kan worden.

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey @lostchild haal die soep eens uit je ogen!!  Waar zie jij toppen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de correctie vakman:tu
ik zat inderdaad te slapen nav PK opmerking en nam dat mee in mijn vraagstelling aan ts.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, lostchild said:

Mangaan tekort zie je niet vaak

 

Daar vond ik het idd ook veel op lijken. Mede door de opmerking van TS over zijn pH-waarde dacht ik aan een opname probleem.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat de TS zijn water niet afzuurd en de waarde tussen de 7 & 8 zijn grondwaarde is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je naast een afwijkende pH ook amper aanvult omdat je karig bent met de flesvoeding kan het alle kanten op.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus .... wat doe ik het best ?

Kijken op plagron voor de calculator zodat ik beter weet hoeveel ik voeding moet geven en mijn Ph waarde verminderen naar 7?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stukje van de site van @plagron over de juiste pH-waarde bij het gebruik van terra-grow.

. Aangezien kraanwater behoorlijk kan verschillen, zul je zelf moeten controleren of je voedingsoplossing met Terra Grow uitkomt op een pH-waarde van 6,0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is 1 of andere vorm van blokkade, als het niet afkomstig is van de voeding dan moet het al bijna een hoge ph zijn. Begin met deze te corrigeren.

Als je iets van bladvoeding in huis hebt kan dat je planten misschien ook nog een boost geven.

Herstellen zullen de vergeelde bladeren wel niet, maar het goede nieuws is wel dat alleen de oudere bladeren getroffen lijken en het jongere blad er nog goed uitziet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik probeer mijn Ph waarde naar 6 te brengen , en heb hier nog wat blad voeding liggen. Thx hopelijk komt het nog goed 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou nog wat kieseriet en lavameel door de toplaag kunnen mengen, voor een Cal/Mag boost. Thee'tje trekken van wormenshit voor wat extra bodemleven mss.

Zuur je het voedingswater af?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...