Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

21 hours ago, Cammie said:

De drie met toppen bloeien en beginnen onderaan al te verouderen dus die kunnen geoogst

Dat wat je op de fotos hebt laten zien is echt nog lang niet klaar voor de oogst hoor.

Hoe ontkiem je je zaden? puur door mijn zaden een halve cm in de vochtige zaai/stek grond te drukken en dan op een temperatuur rond de 25 graden vochtig te houden, heb ik het nog nooit gehad dat er ook maar 1 zaadje niet uit kwam. En dan heb ik het over zeker meer dan 100 zaden, zowel autos als fotoperiode en ook van verschillende zaadbanken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de planten waren toch al "over the hill" ,hoor  (en hadden ,door de microscoop bezien ,melkachtige trichomen) ,ze begonnen slechter te worden ,herfstig en ik heb ze geoogst. gelukkig ook ,want nu zag bij alle drie hermafroditering ,ofwel naast toppen balletjes, er kwamen al een paar dagen geen toppen meer ,de planten waren nu blijkbaar zaad aan het maken zo te zien. Ik ontkiemde mn zaden net als jij en heb vele zaadjes gehad die niet uitkwamen helaas..ik kocht wel altijd dezelfde bij dezelfde winkel en ga volgend jaar op zoek naar andere ,betere...

Edited by Cammie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je de trichomen op het blad bekeken of op de bloemen? die op het blad lopen meestal voor. De eerste vergeling begint doorgaans al ver voordat ze echt klaar zijn. Hoe dan ook zien die toppen er nog lang niet rijp uit. Ook als een plant zaad aan het maken is groeien de bloemen nog door hoor, het zij langzamer. Al vraag ik me af of er uberhaubt zaad in zit, want heb zo het vermoeden dat je opgezwollen calyxen hebt gezien ipv ballen. Kan dat?

calyx:
Inner-Calyx.jpg.d7ef1cbafda88a495da663446bb7fbf7.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou kunnen ,maar ik heb ze toch maar geoogst dus is niet meer terug te draaien en ik heb trichomen op de bloemen bekeken ,en ook op het blad van de plant waar geen bloemen aan zaten. Ik ben geen roker dus voor mij is melkachtige trichomen al goed. In de winkel waar ik de laatste zaden (sensi skunk) kocht vertelden ze trouwens dat het vaker voorkomt ,dat zaden niet uitkomen,dat leveranciers bv oud zaad verkopen. Sommige sturen dan nieuwe op als je zegt dat ze niet uitkwamen ,maar niet allemaal. Ik ga toch even rondkijken op internet naar leveranciers welke goed in de reviews eruit komen ,welke niet. Ik heb bv vaak pech gehad met easy bud autoflowerzaden ,dat ze niet uitkwamen, hermafrodieten,lage opbrengst...Ik ga even googelen op wat je zegt; opgezwollen calyxen,ik vind het nog lastig al die dingen te onderscheiden.

Edited by Cammie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...