Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik heb een easy bud en drie sensi skunk,alle 4 van autoflower en gefeminiseerde zaden. (op mn balkon drie hoog op het zuid-zuidwesten) Ze groeien dit jaar goed dankzij mest en veel mooi weer ,maar eentje vormt geen toppen en de anderen weet ik niet of dat goed is. Ik plaats er foto's bij ,van de ene zonder toppen (die is wel heel groot en vol in het blad) en degene met wél toppen ? Ik hoor graag wat er aan de hand kan zijn bij degene zonder toppen,en of het wel goed eruit ziet bij de andere drie ivm toppen. (ik heb voor het eerst de sensi skunk en herken de soort toppen niet. Foto 2 en 3 zijn van de plant zonder toppen en foto 4 van de plant mét toppen.

IMG_20190806_133612.jpg

IMG_20190806_203417.jpg

IMG_20190812_162200.jpg

IMG_20190812_162234.jpg

Edited by Cammie

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet ik niet ,ik zou het gek vinden aangezien ze gefeminiseerd zijn ,maar het kan altijd. Ik twijfel omdat mannelijke planten er nooit zo vol uitzien en weinig vertakkingen heeft (deze is vol met veel vertakkingen. Ik zie ook geen bolletjes in de bladoksels ,niet dat ik ze herken van internetplaatjes van mannelijke bolletjes in ieder geval ,maar ik twijfel dus...misschien weet iemand dit ?

Edited by Cammie
nog even gecheckt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zegt niet zo veel hoor en kan heel goed het gevolg zijn van slechte genetica.

Als dat balletjes zijn (hermafrodiet) die op 'knappen' staan en je een stuiffestijn krijgt, gaan die andere dames door de bevruchting vooral hun energie steken in het ontwikkelen van zaad lijkt me.

Ik zou die plant zo snel en zo vakkundig mogelijk verwijderen, maar misschien zie ik het niet goed en heb eerlijk gezegd verder helemaal niets met auto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan met mijn telefoon helaas geen beter ingezoomde foto's maken ,ik zal er nog een paar meer proberen in te zoomen. Misschien zijn ze hermafrodiet ? (voor een mannelijke plant ziet hij er heel vol uit) Ik kweek ze niet om  te roken ,maar om medicinale olie mee te maken. Ik vrees dat als die ene een herma of man was de andere al zijn bevrucht ,en dat ik daardoor de toppen niet herken...allemaal knippen ?

IMG_20190812_165751_HDR.jpg

IMG_20190812_165822_HDR.jpg

IMG_20190812_165840_HDR.jpg

IMG_20190812_165906_HDR.jpg

IMG_20190812_165925_HDR.jpg

Edited by Cammie

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 tip.

Ga never nooit een tekst aanpassen, nadat er iemand een comment heeft geplaatst, tenzij het spel-taalfouten betreft.

Het schept alleen maar verwarring voor de lezer.

Ik heb mij enkel gericht op de 2e foto.

 Wacht maar even andere reacties af dan . Wellicht is het loos alarm.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

het probleem is niet zo zeer de scherpte van je foto maar meer de richting :) 

die balletjes groeien vnl in de oksels dus kan je beter de foto van onder nemen.

Op die tweede foto zie je idd een onscherp dingetje waar je met een beetje fantasie een balletje in kan zien. Maar voor zover ik weet zou hermafrodering (is dat een woord?) er niet toe moeten leiden dat er geen vrouwelijke bloemen ontstaan. Dus dat zou dan echt puur een toevalstreffer zijn

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

o.k. ik wacht nog even af...ik ben geadviseerd toen ik eraan begon dat ik het beste autoflowers kon nemen op mijn balkon,denk je dat het sowieso beter is om geen autoflowers te nemen (volgend jaar) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cannarie, ik las dat ze bovenop de oksels zouden moeten zitten :-) ,maar ik zal dan even van onderen kijken en proberen een foto te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Cammie said:

denk je dat het sowieso beter is om geen autoflowers te nemen (volgend jaar) ?

waarom niet? autoflowers zijn buiten toch echt wel het makkelijkst. Helemaal als er avonds ook nog wel eens wat licht op je balkon komt. Of je moet een boom willen kweken. Dat gaat niet lukken met een autoflower

In principe zal een autoflower altijd gaan bloeien en een herma kun je met photoperiode planten ook krijgen. Als er licht bij komt zelfs sneller

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ,ik dacht misschien zijn auto's meer geneigd tot hermafrodieten ,dat er sneller iets misgaat.. deze planten zijn van begin juni.

IMG_20190812_171936_HDR.jpg

IMG_20190812_172002_HDR.jpg

IMG_20190812_172042_HDR.jpg

Edited by Cammie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hihi ,ik ook nog niet ,vind het alleen wel gek ,een volle plant van 2 maanden zonder toppen en ik zie ook geen trichomen ,die ik normaal al wel gezien zou hebben na 2 maanden.....de plant begint ook herfstig te worden onderop ,vergelende blaadjes e.d. en dan was het vaak oogsttijd..

Edited by Cammie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja is ook gek. misschien is het stiekem toch geen autoflower. Die worden doorgaans ook niet zo hoog, tenzij ze heel gestrekt zijn en dat is deze ook niet.

Nou is het wel al laat in het jaar, dus je kan kijken of ze onder invloed van de kortere dagen alsnog in de bloei gaat schieten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou wat zijn als het geen autoflower is.

Was dat niet ergens na de 20e van Augustus, dat die dagen korter werden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, greentjeonatrip said:

Was dat niet ergens na de 20e van Augustus, dat die dagen korter werden ?

Nee een maand eerder :) maar dan gaan ze nog niet meteen bloeien natuurlijk. Zal ook per soort verschillen vanaf wanneer dat precies gebeurt. De planten (of wat daar sinds de storm van over is) die ik buiten heb staan vertonen iig nog geen bloei

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat de strain is,omdat ik in die tijd een operatie onderging en er ging met de zaden veel mis ,van de eerste 5 ,dat was easy bud van RGS ontkiemde er maar 1 van de 5 en dat is volgens mij de plant zonder toppen en de andere zijn sensi skunk  (3 van de 5 ontkiemden) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, greentjeonatrip said:

Dat zou wat zijn als het geen autoflower is.

Was dat niet ergens na de 20e van Augustus, dat die dagen korter werden ?

10 minutes ago, cannarie said:

Nee een maand eerder :) maar dan gaan ze nog niet meteen bloeien natuurlijk. Zal ook per soort verschillen vanaf wanneer dat precies gebeurt. De planten (of wat daar sinds de storm van over is) die ik buiten heb staan vertonen iig nog geen bloei

 

Ah ok.

Ik las net in het verduistertopic dat  het hier voornamelijk de 'natuurlijke bloei'  betreft vanaf Augustus.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, cannarie said:

Nee een maand eerder :) maar dan gaan ze nog niet meteen bloeien natuurlijk. Zal ook per soort verschillen vanaf wanneer dat precies gebeurt. De planten (of wat daar sinds de storm van over is) die ik buiten heb staan vertonen iig nog geen bloei

aha ,ok ,bij jou dus ook nog geen bloei,ik wacht het dan nog even af...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je ons op de hoogte houden ?

Als dat per ongeluk geen auto is, dan begint die volgens mij pas in de laatste week van augustus echt in de bloei te gaan.

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zijn zeker alle vier autoflowers van mij (nog nooit iets anders gekocht) , ik zal updaten hoe het verder gaat. Ik zag net door het microscoopje doorzichtige trichomen wat zou betekenen dat de plant nog niet op haar top is...benieuwd !  (mijn jaar-voorraad medicinale olie hangt er altijd van af en van eigen oogst werkt het sterkste/beste dus fingers crossed) bedankt voor het meekijken en meedenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag alles met een mini microscoopje bekeken. De drie met toppen bloeien en beginnen onderaan al te verouderen dus die kunnen geoogst ,ik zag al dat ze nu niet meer groeien en er eerder minder uit gaan zien ,de trichomen zien er melkachtig uit en voor olie is dat al prima . Ik wil het risico niet lopen dat ze door alle regen en koudere temperaturen op het laatst nog gaan schimmelen of rotten dus ze worden nu geoogst...na het afknippen zie ik dat onderin wel degelijk allemaal bolletjes zitten ,dus ze waren toch hermafrodiet geworden.....de eerste jaren (7 jaar geleden) had ik dit nooit en kiemden ook alle zaden,laatste jaren al 2 x hermafrodieten gehad en ook al een paar keer dat er geen een of maar een of twee van de 5 zaden kiemden,zo is het een duur grapje. Komt dat bij alle zaden leveranciers voor of zijn er betere/slechtere ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit euvel is vaker aan de hand bij sensi seeds en hun z.g.n. autoflowers.
Dan verkopen ze semi-autoflowers als autoflowers.
Ofwel een gewone soort met een auto gekruist,en daar de F1 van verkopen ze.
 

Een autoflower bloeit naar gelang de leeftijd,reageert de plant op nachtlengte dan is het per definitie geen autoflower.
 

Dus zit er niets anders op dan afwachten.
 

Gelukkig heb je geen hermafrodisering ertussen zitten,want dat kan ook heel goed bij sensiseeds semi-auto's.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Collie Weed said:

Dit euvel is vaker aan de hand bij sensi seeds en hun z.g.n. autoflowers.
Dan verkopen ze semi-autoflowers als autoflowers.
Ofwel een gewone soort met een auto gekruist,en daar de F1 van verkopen ze.
 

Een autoflower bloeit naar gelang de leeftijd,reageert de plant op nachtlengte dan is het per definitie geen autoflower.
 

Dus zit er niets anders op dan afwachten.
 

Gelukkig heb je geen hermafrodisering ertussen zitten,want dat kan ook heel goed bij sensiseeds semi-auto's.
 

Dat klinkt niet goed ,als ze niet verkopen wat ze zeggen te verkopen,ik heb het al vaker gehad en ga op zoek naar betrouwbaardere zaadleveranciers.  Zoals je hierboven kunt lezen zat er helaas wél een hermafrodiet tussen en waren de anderen ook al zaad aan het ontwikkelen ,bij de toppen kwamen ook balletjes ,en heb ik gisteren snel alles geoogst en te drogen gehangen want de planten waren ook al over hun top en herfstig aan het worden (gele blaadjes e.d.) helaas, volgend jaar eerst op zoek naar betrouwbaar zaad....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...