Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bunck

Kweken op zolder

Recommended Posts

Na een paar jaar buiten te kweken heb ik nu besloten  om binnen  te kweken,

Graag had ik gekweekt op zolder met een paar ledlampen en gewoon met de ramen op kipstand voor de ventilatie.

Zou dit voldoende zijn???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan niemand zomaar aangeven.

Ligt eraan hoeveel je wil/moet afzuigen.

Een paar ledlampen? Is dat 2? 3? 8?

Wat voor lampen?

Hoeveel is je oppervlakte en wat denk je daar aan wattage licht boven te hangen?

Hoe groot is de raamopening als je raam open staat?

Kun je de slang van de afzuiger echt richting dat raam zetten?

Veel variaties, dus er is op deze manier geen zinnig antwoord op te geven.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat hij zonder afzuiging bedoeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiging is wel aan te raden ivm met de geur en lucht circulatie voor zuurstof/co2 en om de vochtigheid onder controle te houden.

Hoop dat dit je vraag beantwoord.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de winter en zonder buren in een straal van een kilometer (of wat) zou een raam op de kiepstand best kunnen zolang je gewoon een lampje of 2 ophangt boven een paar plantjes. Je moet wel zorgen dat er echt lucht ververst wordt.

Heb je echter buren naast je huis dan zul je aan een filter en afzuiging moeten, want de geur van bloeiende wiet is erg doordringend. Ook tijdens het oogsten en schoonknippen ruikt het echt opmerkelijk sterk. Dus ook tijdens oogsten zorgen voor afzuiging met een filter.

Edited by Twiet
was een f vergeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het veel te lezen op het forum heb ik beslist om mijn eerste jaar te proberen met een oude kast die hier nog staat.

Ik ga idd werken met een koolstoffilter en ga het eens proberen met spaarlampen als belichting ik denk dat 6 lampen van 23watt wel genoeg zal zijn voor 2 autoflowers? Mijn kast is ongeveer 1 kubieke meter.

Thx voor de reacties 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand tips voor een goedkope ventilatie en koolstoffilter? En is het aan te raden voor lucht in te blazen of gewoon een gat in de kast maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een kast van 0.5m2 wil je ongeveer 160W led licht, 3000K

Als afzuiging is een ruck RK100 buisventilator al groot genoeg, samen met een filter van 250-300m3, 125mm flens en ook nog iets van een dimmer. Met 2 plantjes kan je de lucht meestal zonder probleem binnen kwijt. Het kost misschien een paar centen meer dan gehoopt, maar zonder filter wil je echt niet werken. Deze spullen en andere zaken zoals een relaiskastje zijn te koop via de bekende sites zoals greensell.nl , onlinetopgarden.com en nog vele anderen. Je spullen halen in die winkel in ijzendijke is misschien ook wel een optie voor jouw. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok thx voor de info daar kan ik mee verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...