Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
fromheaventohell

Begin 2005

Recommended Posts

ja mensen wat zijn de plannen voor dit jaar buiten? wat ga je zette en wanneer? en als je al bezig bent al problemen tegen gekomen?

 

ik ga dit jaar: edelweis, Power plant, en NLxBB zetten, in totaal 5 of 6 planten denk ik, zullen er misschien meer worden. ff kijke wat me ouders goed vinde..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van plan om 5 a 8 Planten buiten te zetten.En ik me planten dan in specikuipen denk 90 liter.en 1 Plant doe ik in de volle grond.Ik ga me planten ook verduisteren en dat doe ik in me schuur want die is nammelijk vrij groot.Alleen weet ik niet waneer ik met verduisteren moet beginnen Ik denk zelf dat ik midden juli begin is dat goed of niet ik hoor het allemaal wel

L@Té®S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midden juli is een zeer goed moment omdat je dan al na 3 weken met het verduisteren kunt stoppen ,omdat het half augustus lang genoeg donker is om de bloei gewoon verder te laten gaan .

 

Ik ben zeer jaloers op mensen die een schuur in hun tuin hebben, want daarmee kun je de opbrengs verdubbelen.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Midden juli is een zeer goed moment omdat je dan al na 3 weken met het verduisteren kunt stoppen ,omdat het half augustus lang genoeg donker is om de bloei gewoon verder te laten gaan .

 

Ik ben zeer jaloers op mensen die een schuur in hun tuin hebben, want daarmee kun je de opbrengs verdubbelen.

Even een vraag Twannie, waar haal je Edelweiss vandaan en is het zaad of stekken.

Ik heb Eric ook al gemaild, die wist volgens Jan V stekken te koop, Edelweiss, maar ik heb nog niks gehoord. Het was geloof ik in Amasterdam.

Ria (alias geraldo op andere computer).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Midden juli is een zeer goed moment omdat je dan al na 3 weken met het verduisteren kunt stoppen ,omdat het half augustus lang genoeg donker is om de bloei gewoon verder te laten gaan .

 

Ik ben zeer jaloers op mensen die een schuur in hun tuin hebben, want daarmee kun je de opbrengs verdubbelen.

Voor jouw ook een vraagje atmosphere, jij had toch verleden jaar de planten zo vroeg verduisterd, wat is daar van gekomen en je bij binnenkweek toch ook zaadplanten direct in de bloei gezet??

Geraldo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben zeer jaloers op mensen die een schuur in hun tuin hebben, want daarmee kun je de opbrengs verdubbelen.

Hoezo ken je met een schuur je opbrengst mee verdubbelen dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Midden juli is een zeer goed moment omdat je dan al na 3 weken met het verduisteren kunt stoppen ,omdat het half  augustus lang  genoeg donker is om de bloei gewoon verder te laten gaan .

 

Ik ben zeer jaloers op mensen die een schuur in hun tuin hebben, want daarmee kun je de opbrengs verdubbelen.

Voor jouw ook een vraagje atmosphere, jij had toch verleden jaar de planten zo vroeg verduisterd, wat is daar van gekomen en je bij binnenkweek toch ook zaadplanten direct in de bloei gezet??

Geraldo

Dat van vorig jaar was heel goed gegaan , maar het kan nog beter door simpelweg grotere planten te verduisteren.

 

In de binnenkweek heb ik inderdaad zaadplanten gelijk op 12/12 gezet.

 

Wanneer je een donkere schuur hebt kun je er voor zorgen dat je grote planten veel vroeger (voor september) kunt afbloeien , in de zomer dus ,en niet in het najaar .

De zomer heeft hier het juiste klimaat om in af te bloeien ,waardoor je opbrengst veel hoger word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ria, de edelweis (stekje) krijg ik van kwekeling.. moet je hem ff vrage.. maar internet van hem is nu kapot zei iemand..

 

enne atmos bedoelt dan denk ik dat je niet het slechte weer van oktober meemaakt en wel het goede weer van de zomer, zodat de toppen groter kunnen worden en kunnen afbloeien. en ook eerder kan oogsten dan natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn plan is om binnen voor te groeien onder tl. En dan buiten laten afbloeien dmv verduisteren in mijn schuur. 2 Mexican Sativa staan al onder tl en kheb hier nog 5 early bud zaadjes liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap dat verduistere niej :P leg is uit want het is best interessant B) :wOOt

mss dat ik het dan ook zelf kan uitprobere :smoke

 

 

 

 

B) Gr WcO :P

 

<------------------------------------------------------------------------------------------->

:verrygood :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te zorgen dat je plant eerder in de bloei gaat moet zij 12 uur licht krijgen maar midden in de zomer zijn de luchturen wel langer dus zorg je dat ze na 12 uur licht 12 uur donker krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eej jongens das lang geleden

 

 

ja steve en ik hadde nog kei veel zaadjes van vorig jaar want zoals de meeste nog weten verkeerde zaadjes gekregen van nirvana dus hebben er nou nog 47 ofzo en die gaan we allemaal bij mijn neef zetten we gaan er van uit dat er dan minstens de helft vrouwelijk zijn. ja minstens 20 planten zetten we er cker neer

ik heb vandaag de zaadjes op de post gedaan en als het zover is zou ik vragen of ie om de paar weken fotos zal maken.

 

we gaan new purple power en skunk nr 1 planten

 

 

groetjes shappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga maar weer es een paar early girl planten zetten, is echt heerlijke wiet en had mij prachtige kerstboomplanten bezorgd. Het jammere is alleen dat ik weer dat gezeik krijg van mannelijk en vrouwelijk, dat is echt naar. Ben je zo lang bezig blijkt de helft mannetje te zijn... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boven aan op dit topic word gezegd dat het goed is om half juli te gaan verduisteren. Want dan hoef je nog maar 3 weken te verduisteren en dan is het buiten ook kort genoeg ligt.

 

Moet je dus de plant na die 3 weken noch naar buiten brengen of kun je dan al oogsten??

Share this post


Link to post
Share on other sites
jah daar heb je dus dat voor groeien onder 12/12 voor :verrygood

Jaja maar om ze dan weer helemaal te laten uitbloeien enzo is ook weer zoveel werk....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moet je dus de plant na die 3 weken noch naar buiten brengen of kun je dan al oogsten??

na 3 weken verduisteren moet je hem wel gewoon nog buiten laten afbloeien alleen dan hoef je niet meer te verduisteren

Share this post


Link to post
Share on other sites
jah daar heb je dus dat voor groeien onder 12/12 voor :verrygood

Jaja maar om ze dan weer helemaal te laten uitbloeien enzo is ook weer zoveel werk....

Buiten afbloeien veel werk ?? toch juist niet ?

Zelf begin ik gewoon met een hoop zade in kleine potjes ,24 om precies te zijn . die zet ik binnen op 12/12 tot ze hun geslacht tonen. De mannetjes pik je er dan al vantussen als ze nog geen 20 cm lang zijn , en de rest kan naar buiten in de groei ,daar ga je verder mee kweken.

 

door te verduisteren doe je eigenlijk hetzelfde als in de binnen kweek ,je bepaald zelf wanneer de plant gaat bloeien door naar 12/12 over te schakelen.

 

Zo zou je het bv kunnen doen :

 

- Je plant is begin juli nog gewoon aan het groeien omdat het buiten dan nog steeds een uur of 16 licht is . Je verduisterd je plant vervolgens 4 uren (3 kan ook ) voor zonsondergang om zo de donkere periode te verlengen naar ongeveer 12/12 (komt niet zo nauw )

 

-De plant zal da binnen een week zichtbaar gaan bloeien ,bloei week 1 is dan dus aangebroken.

 

-Probeer het dagelijks verduisteren tot in augustus vol te houden ,liefst tot de 2e helft van augustus .

 

-Op dat moment is de donkere periode buiten al lang genoeg geworden om te stoppen met verduisteren ,en de laatste bloei weken gewoon op de buitenlicht cyclus te doen . Ze zullen dan niet meer terug de groei inschieten . Ik weet nu dat het stoppen met verduisteren wel kan zorgen voor een paar mannelijke bloemen in de vrouwelijke planten . Om dit te voorkomen moet je zo lang mogelijk blijven verduisteren.

 

- Je kunt op ongeveer 7 september gaan oogsten ,tewijl je plant z'n volledige bloei periode heeft gehad ( 8 a 9 weken voor veel rassen) in warme dagen met hoge lichtsterktes .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, k heb helaas niet zoveel contacten met mensen die

nog meer kweken dus ben helaas beperkt tot

wat de growshop mij te bieden heeft strax

Of uit zaden dan natuurlijk, maar da's weer zo veel werk

om te kunnen onderscheiden wat het nou is > M/F

 

Liefste wil ik natuurlijk verschillende strax

Durban wil ik eens proberen, PP, iets van een early soort

Vorig jaar K2 uit zaad gedaan, beviel me prima behalve dat ik

er maar 3 stuks heb overgehouden vd 10

3 zaadjes waren niet uitgekomen :S < beetje testen :verrygood

1tje heeft het niet overleeft

1 hermabromide ofzoiets < was wel de mooiste B)

2 mannetjes

en 3 Vrouwtjes dus B)

 

Maar wat ik dus niet verwachte was dat ze toch allemaal last

hadden van toprot en ik dus alle lees alle hoofdtoppen heb kunnen

weggooien :P

Jammer maja voor de rest toch 350gr droog overgehouden :smoke

 

Darom dit jaar weer, maar jah beperkte keus met stekjes :D

 

Niemand van jullie die toevallig in zuid -L woont he ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je van buiten wiet hasj maken?

Ik veronderstel dat buitenwiet niet van zo'n goede kwaliteit is als van "kas"wiet.

Maar kan je dan de toppen van de buitenwiet in de ice-o-lator draaien zodat je toch iets degelijks hebt om te smoren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad , dat denk ik ook . Het enige verschil is dat buitenplanten meestal erg vroeg worden geoogst , en dat geeft een verschil in high.

 

Buitenplanten zijn juist wel geschikt om te gebruiken voor hash , omdat het simpelweg grote bossen zijn met veel blad .

 

Wanneer je geheel kunt afbloeien tijdens de zomer maanden en je hebt dan ook nog eens goed weer ,dan geeft je buitenplant net zo veel hars als binnen onder lampen . zonlicht is altijd overal even intens , ook al heb je een meters brede plant . Onder lampen binnen wordt de lichtsterkte verder van de lamp af steeds minder en geeft dus gemiddeld een stuk minder licht aan je planten dan de zomerzon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje aan Atmosphere;

 

Je meld in deze topic dat je je zaadjes in kleine potjes direct op 12/12 h licht zet.

Bedoel je hiermee dat je dus eigenlijk de bloei reeds oproept alvorens de plantjes ontkiemd zijn met als gevolg dat ze dus van zodra ze blad beginnen te vormen direct hun geslacht tonen? Hierbij vroeg ik me af of je de vrouwtjes dan terug in hun vegetatieve fase kan brengen ( door ze terug voldoende lang licht te geven) ?

Geeft dit geen problemen voor de plant door te veel stressen, maw; gaan de geselecteerde planten wel terug goed groeien naderhand?

Ik ben hierin zeer geinteresseerd aangezien ik het op deze manier ook wil proberen als het goed werkt. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...