Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piffer

Wanneer stoppen met voeding???

Recommended Posts

G morgen growers

mijn planten(9) staan nu 5,5 weken in de bloei en toppen zijn al goed gegroeid

CAA70ED9-73F3-4D6F-AF5B-312970B5607E.thumb.jpeg.f44070559044230839d2df843f1d1d7b.jpeg

Nu beginnen onderaan de toppen enkele haartjes bruin te kleuren, de trichomen zijn quasi op alle planten goed milky met hier en daar nog een doorzichtige ertussen.

normaal zou k dus nog 2,5-3weken moeten gaan tot oogst, vraag van vandaag:

Moet ik nu reeds beginnen met enkel afgezuurd water te geven zodat ze nog fosfor krijgen en na een week enkel gewoon water(spoelen) of begin ik hier pas mee als de haartjes 40% bruin zijn???

graag jullie advies

grtjs

ps heb reeds de timers een 15minder en binnen paar dagen nogmaals -15min

zodat ik op 11,5/ 12,5 zit, had dit hier op het forum gelezen dat je hiermee topvorming en groei nog zou verbeteren, herfst nabootsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon op 12/12 blijven. Zie geen voordeel om het anders te doen. Ik blijf gewoon voeding geven tot 10 dagen voor de oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is Mn eerste kweek dus probeert een beetje van alles om te zien hoe de planten erop reageren.  Had gelezen in een topic dat als je een 15min afhaalt men net zoals zonlicht afneemt inbde herfst nabootst, dit zou de planten in een laatste sprint trekken om nog alles naar de toppen te sturen, ook al een tip gekregen dag voor oogsten de laatste run ijswater geven , zou shock geven en alle THC naar toppen sturen.  Alles voor een goede opbrengst en uiteraard kwaliteit. Daar probeer ik naar te werken dus nog veel lezen hier en al doende leert men

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enkel weet k niet goed wanneer te stoppen met de voeding, toppen haartjes zijn allemaal nog spierwit. Enkele haartjes aan de top onderaan en de pluis is verkleurd naar bruin en bij enkele planten verkleuren de onderste bladeren geel, ook wachten tot de bladeren in de toppen verkleuren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook niet dat iemand hier een goed antwoord op kan geven.

Eén van de grootste discussies binnen de cannabiswereld is de strijd tussen de spoelers en de door-blijven-voeders.

Dus wat iemand ook zal zeggen, denk niet dat je iets aan dit antwoord hebt.

Want het zijn allemaal vermoedens, tradities, meningen, van-horen-zeggen, perceptie, etc.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was maar om een gem. Tijd te hebben van vanweer de toppen onderaan beginnen te verkleuren +\- 2-3 weken of ...

weet niet of de toppen nu nog in volume gaan toenemen of enkel nog verder verkleuren , nogmaals t is de eerste maal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resultaat tot nu

(White widow, amnesia, Exodus cheese, gorilla glue, lemon of citron haze) mix 9stuks20D0FF19-A964-4A4A-AC52-7A4ED61A7CD8.thumb.jpeg.6850d23dfff500cde4566f202627e14a.jpeg

75E2BB6C-3952-4CC4-A964-AB20EA82735C.thumb.jpeg.327cdbd242b4b94b6e57bed10c2b3954.jpeg

EA0E368F-C9CC-4708-9D82-E96262C8C08C.thumb.jpeg.43e1509f542b0fc394c1ff15c264b558.jpeg

E3D79CF2-A889-40CD-AB98-03F521EB26A9.thumb.jpeg.055fd01310f72f89279b168a13d18f5a.jpeg

E61D8EC0-28E0-4519-B38A-80355714BA89.thumb.jpeg.630b65d6207706105d3a00e3ee6aae42.jpeg

BCEE2FE0-1DC2-4547-8C47-F6BFA6F3951D.thumb.jpeg.bb5fc5a4392aad481994c81e58d524db.jpeg

859C59AC-BAE1-4EEA-A2F1-E06DA83DEBF9.thumb.jpeg.3103dd61fa50b90855066db39336e9ae.jpeg

BBB35694-59C2-4DF4-A64B-D61AB75D9896.thumb.jpeg.9ad2aae94363df19b4ae50ac55270742.jpeg

48E3C1F4-D32D-4E0E-BD8B-0EBEAF8B58D0.thumb.jpeg.8e31ddcdb6b613f666e96f5aabcd2b64.jpeg

9E7D06C3-7178-4265-8AFF-09CEA1CB5ECF.thumb.jpeg.d6517be882e32cf2099a236030a93761.jpeg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Piffer said:

Was maar om een gem. Tijd te hebben van vanweer de toppen onderaan beginnen te verkleuren +\- 2-3 weken of ...

Maar het hele idee van geen voeding meer geven op het laatst is de discussie.

Dus ook als mensen een gemiddelde tijd geven, denk ik niet dat je er iets aan hebt.

Of begrijp ik je verkeerd?

 

Ik zie dat je nog meer 'trucjes' bespreekt zoals 15 minuten inkorten en ijswater gebruiken.

Veelal onbewezen methoden om tot een betere of grotere oogst te komen.

Het is al knap als je zonder kleerscheuren de eindstreep haalt, dus zou me vooral daarop concentreren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld is een schone zaak .

de meesten van ons hier willen de planten wel klaar schoppen .

als we nog haastiger worden hebben we gister de hele vegetable al opgrookt .

der zit verdulle me nog maar net een paar witte haren op en we moeten al spoelen met ijs of wijwater en de herfst na bootsen .

van dat  klasieke haastige spoed jantje ongeduld gedrag .

zelfde soort mensen verkopen al hun stash voor 3.50 p/g aan de shop en moeten er de day after voor 12,50 p/g hullie eigen meuk weer kopen lol .

wat voor instant wereld leven we ?

 

god heeft niet voor jan doedel de hersft uit gevonden .

toen wij vroeger jong waren dacht je niet eens na over herfst .

ja pas als je een eikel op je kop kreeg begon het te dagen .

 

:verrygood

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld genoeg,

2 van de 9 planten dateren van 08/05/19

Probeer t gewoon zo goed mogelijk te doen...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Piffer,

Je planten zien er goed uit:tu
Je hebt ook verschillende soorten dus het is lastig te zeggen.
Net wat @Kees A zegt, sommige voeden door tot letterlijk de dag voor ze om gaan en de anderen doen dit 1 á 2 weken voor ze om gaan,
het is net waar jij je het beste bij voelt.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je allemaal verschillende soortjes hebt gekozen?:innocent:
Heb je ze ook gekozen dat ze ongeveer gelijk klaar zullen zijn?

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was de eerste keer dus allemaal autoflower gekozen en de kortste periode bloei en veel thc of krachtig effect, zo kwal ik bij de gorilla glue en Exodus cheese,

twee andere heb ik de zaadjes gekregen , zou lemon of citron haze zijn maar deze zijn feminised, staan alle twee al sinds 8/05 in twee grote potten let tomaten potgrond. De white widow en amnesia is gewoon omdat k dat veel blow.

met deze kweek weet k tenminste wat k rook en geen illegaal of coffeeshop weed welke laatste jaren sterk ingeboet heeft aan kwaliteit . Tot aan de wietpas was ik vaste klant in bergen op zoom.

volgende kweek sowieso fem zaad, ligt al klaar

12-pure ak

10 pinapple chink

ga ze allemaal proberen met het net laaghouden en een centrale top krijgen, de pinapple is daar reeds geschikt voor de pure ak gewoon voor opbrengst en effect gekozen ook voor de SOG techniek. Hier wil ik me de volgende kweken op toeleggen. Kan ook 8 planten gewoon laten gaan maar daar is niet veel uitdaging aan buiten ze uiteraard goed verzorgen, bij SOG of een eventuele scrog moet je er meer mee bezig zijnben dat triggert me vooral en zeker de kracht en mogelijkheden met de plant , blijft groeien eender wat...;-)

ps: de bruine haartjes zitten nu ook bovenaan de toppen maar 95% ziet nog steeds spierwit, straks de trichomen nog eens nakijken 

wetend dat de planten in zaai en stekgrond staan, 19l flexapot

dus elke dag zeker vochtigheid checken, afzuiging is te zwak dus ben afhankelijk van buiten temp, met de warme dagen is het 30-31 gr nu het wat frisser is 28-29 ben blij dat komende week maar 12-15 gr is s nachts. Komt misch ten goede van de laatste weken

Share this post


Link to post
Share on other sites

enigste probleempje is de verkleuring aan bladpunten, te zien op de eerste foto van de toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

excuus tweede foto zie je het 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verkleuring is nog minimaal zou je er niet druk om maken.
Als alles nog wit is zou ik niet eens de moeite nemen om naar de trichomen te gaan kijken.
Je kunt beter wachten tot de plant 50-70% bruine haren heeft, dan valt er pas wat leuks te zien.
Door nu elke keer te gaan kijken verstoor je alleen maar de plant, dat werkt eerder averechts dan dat het wat goeds doet:whistling

Ik denk dat je nog zeker wel 4 á 5 weken moet bij sommige soorten.
Maar als ik het allemaal zo lees is geduld wel een lastige factor? :P
Het aandikken begint pas in week 5 á 6 van de bloei, dus ze worden nog groter en dikker.
Nog een maandje geduld en je kan je eigen wiet roken:tu

Pineapple Chuck is wel een lekker soortje en goed sterk.
Hou haar alleen wel in de gaten i.v.m. de rot gevoeligheid.
Over de AK kan ik zelf niks zinnigs over vertellen, nooit gehad:innocent:

Misschien voor volgende ronde kijken naar een betere afzuiger?
 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die is op komst en wordt normaal morgen al geregeld

prima klima pk125ec-tc en mars empire filter

de oude filter wordt In tweede droogtent gebruikt.

geduld is idd een mooie deugd

wil gewoon alles zo perfect mogelijk doen om bij te leren en ja kijk eigenlijk al uit naar ronde twee enkel en alleen omdat je dan al een betere start neemt dan de eerste 

met leds begonnen en tl lampen..toch maar overgeschakeld op hps.

we zullen het dan nog wel ff aankijken en rustig blijven voort gaan zoals we bezig zijn en pas in later stadium minderen of stoppen met de voeding.

vindt t gewoon leuk ....om 20u45 klik...feeding time

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 ja ziet er allemaal toppie uit  bro !!

wanneer is je bloei ingegaan ?

op 12 /12 of bij de eerste tekenen van bloei ?

amnezen en hazen ga je toch snel naar 12 weken bloei .

kazen  en apen  is 8 maar na 6 weken word je er ook al leip van .

dus lekker blijven voederen die meiden .

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze op 12/12 gezet en denk 2-3 weken later kwamen eerste bloeiverschijnselen 

pluis i.p.v. bladvorming dit was rond 2-5 july zijn niet allen teglijk gegaan maar toch redelijk, zijn nog heel pak gegroeid en dan gestagneerd en meer topvorming.

moet zeggen dat daarnet de white widow(Die k heb moeten sprijden anders ging ie door t dak) aardig dikkere toppen begint te krijgen dus idd wederom GEDULD ..:-)

384DE034-1A9D-4CF3-8340-57927EE7B1D9.jpeg

D632F499-A585-40C9-8DB6-BF2A1D65B393.jpeg

0CAF0B4B-964C-46D9-B29F-AAD7478E473B.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit nu dus aan week 5-6 en meeste verpakkingen zijden over het zaad 7-8-9 weken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voila, eindelijk is het 25-26 graden in de tent, goed en correct materiaal doet veel.

heb enkel precies probleempje met deze, bladeren voelen uitgedroogd en zijn verkleurd enkele stammen of takken hebben het niet de andere helft van de plant van boven tot beneden, dacht eerst de lamp, was 30 i.p.v. 40 heb t al gecorrigeerd naar 40 nu vandaar de vraag , is en blijft nog steeds de EERSTE kweek.  Of zijn het gewoon de hoofdbladeren die de plant uit zichzelf afwerptimage.thumb.jpg.a4f3ce04eef76f84c5232d14eb96a408.jpg

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtvochtigheid door correcte afzuiging ook gedaald van 55-60 naar 45 ...

hopelijk heeft de goede temperatuur nu en luchtvochtigheid nog een invloed op de toppende planten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees dat je de temperatuur naar 25/26 graden hebt gebracht en dat de LV nu op 45 staat.

Je bent met beiden blij, maar is 45 LV niet wat laag?

Hoe bepaal je wat de goede LV is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me dunkt dat ik dat hier heb gelezen op t forum zaailing 60-70lv. Vegetatief 65 - 55

en bij de bloeien naarmate je het einde nadert moest t omlaag naar 40-50

dus dacht ik goed bezig te zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht klopt het ook wel, want ik zie dat sommige VPD tabellen het ook aangeven. Maar het leek me eerst zo laag.

Nu geven niet alle VPD tabellen dezelfde gewenste waarden aan in de diverse stadia.

Maar als ik naar deze tabel kijk, zit je inderdaad midden in de roos, zo lijkt het.

Want dan zit je met 25 / 26 graden en een LV van 45 mooi in de gele band die volgens deze tabel bij midden en late bloei hoort.

 

image.thumb.png.b75b3b6ebb7001cfd760b59a8005ac90.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...