Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Haasbeun

Bladprobleem NYC Diesel Autoflower

Recommended Posts

Hoi allemaal! Ik lees al een tijdje mee op het forum en geniet van de vele kweekverslagen en foto's. Nu ik wat problemen tegenkom met mijn eigen kweekje, heb ik besloten om een account aan te maken, zodat jullie me hopelijk kunnen helpen met jullie jarenlange expertise! 

 

Het probleem: 

Ik heb een NYC Diesel buiten staan die sinds 1 of 2 weken verkleuringen op het blad begint te vertonen. Een aantal steeltjes kleuren paars en ook de kern van enkele bladeren kleurt paars. Andere bladeren worden geel en sterven af, maar dit zijn bladeren onderaan de plant en heeft dus denk ik met de herfst van de plant te maken. Ik heb een aantal foto's bijgevoegd van de bladeren om het probleem duidelijker te maken.

 

De info: 

-  1x NYC Diesel Autoflower (zaailing)

- 40l pot

- Ongeveer 4 weken in bloei

- Batmix grond

- Water via Blumat systeem 

- Sinds een week begonnen met Plagron bloeivoeding. Om de dag 10ml op 2l water. 

Extra: De plant staat op een plat dak op een gedeelte waar het water blijft staan. Na een regenbui staat de pot nog 1 à 2 dagen in een laagje water, totdat alles is verdampt / opgenomen. 

 

De vraag:

Wie kan mij vertellen waarom mijn bladeren paars kleuren en wat ik eraan kan doen om dit probleem op te lossen? Mocht je nog andere verbeterpunten zien die niets met dit probleem te maken hebben, dan hoor ik het ook graag :) 

 

Alvast bedankt!

 

IMG_20190809_154506.jpg

IMG_20190809_154517.jpg

IMG_20190809_154523.jpg

IMG_20190809_154536.jpg

IMG_20190809_154556.jpg

IMG_20190809_154655_1.jpg

IMG_20190809_154728.jpg

IMG_20190809_154748.jpg

IMG_20190809_154842.jpg

IMG_20190809_154847.jpg

IMG_20190809_154901.jpg

Edited by Haasbeun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!


DIt is een fosfor gebrek, ze beginnen nu goed met bloeien en vragen wat meer fosfor. Ook kan de paarse kleur zich voordoen wanneer de nachttemperaturen wat laag zijn. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/9/2019 at 4:11 PM, Haasbeun said:

Extra: De plant staat op een plat dak op een gedeelte waar het water blijft staan. Na een regenbui staat de pot nog 1 à 2 dagen in een laagje water, totdat alles is verdampt / opgenomen. 

Waarom leg je niet iets onder die potten zodat de planten niet veel te lang met de voetjes in het water blijven staan?

Planten die teveel water krijgen willen ook nog wel eens tekorten gaan vertonen op fosfor.

Sinds een week of 2 regent het vaker en ook in flinke hoeveelheden, toevalligheid?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm @plagron, weet je dat zeker?

Een autoflower in een bak batmix die om de 2 dagen 10ml voeding krijgt, die kan haast geen tekorten vertonen. 

Zou het ook eerder in de natte voeten gaan zoeken zoals @lostchild aangeeft. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel scherp @lostchild @vakman @greentjeonatrip, de plant staat 1 a 2 dagen in een laagje water.. dit is te veel, de bodem is te nat. Dit kan inderdaad zorgen voor een fosfor gebrek. Ik had daar overheen gelezen, mijn fout. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle hulp! Ik ben zojuist terug van vakantie en heb de planten direct uit het water gehaald. Hopen dat ze nu nog wat opknapt. 

De vergeling heeft tijdens mijn vakantie flink doorgezet (zie de foto's). Kan ik wat extra's doen om mijn plant weer gezond te krijgen? Bijvoorbeeld wat extra voeding, of juist een paar dagen helemaal niet meer wateren? 

Ik hoor graag jullie advies! 

IMG_20190820_125000.jpg

IMG_20190820_125013.jpg

IMG_20190820_125036.jpg

IMG_20190820_125048.jpg

Edited by Haasbeun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afhankelijk van hoe zwaar je pot is, zou ik de komende dagen even wachten met water geven. Ik denk dat door het te veel aan water je ook wat andere gebrekken in de hand hebt gewerkt.. Stikstof namelijk.. Stikstof in de vorm van nitraat spoelt makkelijker uit. Als de pot wat lichter/droger aanvoelt zou ik weer wat voeding geven. Iets meer dan je normaal gewend bent, 1ml extra bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...